Právě je sob lis 23, 2024 1:11 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: videoformat
PříspěvekNapsal: stř úno 16, 2011 12:29 pm 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: úte pro 16, 2008 12:00 am
Příspěvky: 1206
Bydliště: Vsetín
v blizke dobe budeme delat video tancicich dominovych kostek na podiu, bohuzel nemam absolutne zadne zkusenosti v formaty pro video. zkousel jsem hledat na internetu, ale dopatral se jen obecnych rad, z kterych moc chytrejsi nejsem. osobni zkusenosti lidi, co delaji v blederu, by mi moc pomohly.

treba nevim, jake zvolit rozliseni. chtel jsem sahnout po beznem 800x600 ale z precteneho jsem vyrozumnel, ze to neni pro video vhodne. doporucovalo se mensi (tusim ze to bylo 720x480), bohuzel jsem nenasel vysvetleni, proc?
pak ani nevim, do jakeho formatu to ukladat. pri testech jsem zadaval FFMpeg a pak na zalozce video format AVI a jeste prihodil kodek XVid. ale ohledne kodeku byly informace taky rozporuplne, respektive kodek nebyl doporucovan (pry snizuje kvalitu).

mohli byste mi zde nekdo prosim poradit, co pouzivate vy a jake mate s cim zkusenosti?
(a berte prosim ohled na to, ze jsem v teto oblasti uplne nezkuseny a vim o tom kulove. :-) )


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: videoformat
PříspěvekNapsal: stř úno 16, 2011 9:29 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 01, 2008 6:14 pm
Příspěvky: 404
K rozlišení, dnešní monitory už se snad vyrábí jenom širokoúhlí(mimo notebooků) v poměru stran 16:9. Rozlišení 800x600 už je dneska trochu zastaralí protože je v poměru 4:3. Většina dnešních renderovaných videí je v rozlišení HD 1280×720 nebo jsou i ve full HD.
V blenderu používam kodek FFMpeg protože jako jedinej podporuje i zvuk. V after effectu používam H.264. Protože mi příjde nejvýhodnější v poměru kvalita vs. velikost souboru. Ale třeba sou i lepší kodeky o kterých nevim.

Jestli plánuješ postprodukci tak si to nejdřív vyrenderuj do (bez ztrátovýho)formátu MultiLayer, kterýmu přiřaď různý render vrstvy. A potom si udělej čistě postprodukci v novým blend souboru, kterej si pak znovu vyrenderuješ do nějakýho video formátu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: videoformat
PříspěvekNapsal: čtv úno 17, 2011 12:41 am 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: úte pro 16, 2008 12:00 am
Příspěvky: 1206
Bydliště: Vsetín
Citace:
V blenderu používam kodek FFMpeg protože jako jedinej podporuje i zvuk.
omlouvam se, ale budu chtit upresneni. tohle vyberes z roletky hned na prvni karte format (defaultne tam je jpeg). ale co pak? menis neco na dalsi zalozce video?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: videoformat
PříspěvekNapsal: čtv úno 17, 2011 3:51 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 01, 2008 6:14 pm
Příspěvky: 404
Já si vždycky animaci nejdřív vyrenderuju do bez ztrátovýho formátu buď do png nebo když chci dělat postprodukci tak do multilayer. Má to i třeba výhodu že si tu animaci můžeš renderovat po částech, když je na to zrovna čas.
A potom když je to vyrenderovaný tak si to nahraju do kompozitoru a až teď si vyberu kodek do kterýho to budu renderovat. O kodecích toho moc nevim, u FFM je defaultně přiřazenej MPEG-2 ten se mi zdá že taky neni špatnej. Zkrátka si ho zkusim vyrenderovat a když se mi nelíbí velikost souboru nebo kvalita tak zkusim jinej kodek nebo změnim jeho nastavení a vyrenderuju si to znovu(což je otázka chvilky). Poslední dobou sem si oblíbil H264.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: videoformat
PříspěvekNapsal: ned úno 20, 2011 11:19 pm 
Offline
 ...
 ...

Registrován: pon bře 12, 2007 2:46 pm
Příspěvky: 172
Bydliště: Brno a okolí
Záleží pro jaké účely to má být. 800x600 je pro video atypické. Používají se rozlišení kompatibilní s běžnými zařízeními (televize) a ty jsou normované PAL, NTSC, HD720, HD1080. To 720x480 vypadá jako hybrid PAL a NTSC, používá se to nejspíš pro DVD. V Evropě se používá standard PAL (720x576) pro poměr 4:3, případně, pokud je to možné, se upraví pro poměr 16:9. Vyšší rozlišení pak některé z HD, pak filmové formáty. Blender 2.5x má pro to připravené šablony.

Co se týká formátů a kodeků, tak se používá ty co nejsou ztrátové a dobře se editují (stříhají), což kodeky jako h.264 rozhodně nejsou. Ty jsou uzpůsobeny pro konečnou distribuci a min. velikost souborů. Jak tu už zaznělo, používá se buď série obrázků ve formátu s neztrát. kompresí (např. ty PNG), příp. pokud je potřeba >8 bitů na kanál a více hladin pro kompozici, tak EXR, DPX, MultiLayer, TIFF. Nebo nějaký videoformát (kontejner) s bezeztrátovým kodekem (RAW, HuffYUV).

Doporučil bych si základy nastudovat (Google pomůže), ale ne z různých pokoutných fór, kde to vypadá, že většina lidí nedokáže rozlišit mezi formátem (příp. kontejnerem), kodekem a jeho implementací.

Mimochodem FFmpeg je A/V systém a ne kodek. Obsahuje implementace několika audio a video kodeků a spolupracuje s dalšími (např. Xvid).


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz