blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
Blender 2.56 make faces/edges http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=8019 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | noob [ ned led 09, 2011 10:37 pm ] |
Předmět příspěvku: | Blender 2.56 make faces/edges |
Zdravím, nechápu proč ale nejde mi funkce z blenderu 2.49 doplnění faců. Dělalo se to normálně F. Mám třeba dva kruhy oba mají 32 verticles a chci mezi něma udělat facy a nejde to. Zkoušel jsem i alt+F a to mi vyplní facy v kruhu a to já nepotřebuju. Nesetkal se s tim už někdo? Je to totiž dost používaná věc a jsem bez toho docela ztracenej Any ideas? Předem dík. |
Autor: | bobbin [ pon led 10, 2011 2:20 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Blender 2.56 make faces/edges |
1. "Ctrl+Tab" (Select Mode) -> vyber "Edges" 2. Vyber jakékoli dvě Edge (hrany), z každého kruhu jednu. 3. "Ctrl+E" (Edge Specials) -> vyber "Edge Loop Select". 4. "F" (Make Faces) -> vyber "Skin Faces/Edges Loops". ps: kroky 2. a 3. by měly jít urychlit použitím "Ctrl₊RMB" na vybranou Edge (hranu) |
Autor: | noob [ pon led 10, 2011 3:20 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Blender 2.56 make faces/edges |
díky za radu ale není to úplně přesně to co jsem chtěl... tohle mi jde že spojím jen dva edge ale já chci spojit všechny edge najednou co jsou v těch kruzích. Prostě z toho udělat tube a nespojovat to po dvou edgích do nekonečna samozřejmě se to netýká jenom kruhů, dá se spojovat cokoliv. V 2.49 to šlo vždycky bez problémů. Dokonce jsem včera ještě dlouho hledal na netu a dočetl jsem se že to novej blender dokonce ani neumí spojit víc jak 4 verticly ale nechápu teda když to starej umí proč by to neuměl novej |
Autor: | EdgarVanat [ pon led 10, 2011 4:36 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Blender 2.56 make faces/edges |
ale ak označíš celé loopy tak skin faces ti to spraví |
Autor: | bobbin [ pon led 10, 2011 5:19 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Blender 2.56 make faces/edges |
noob píše: ... ale já chci spojit všechny edge najednou co jsou v těch kruzích... Jak píše EdgarVanat. Tím, že na základě jedné Egde vybereš celou smyčku, tak "Skin Faces/Edges Loops" ti automatický spojí odpovídající všechny Edge, které jsou v těch smyčkách označené. |
Autor: | noob [ pon led 10, 2011 6:11 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Blender 2.56 make faces/edges |
Jo to je právě to že když mačkám F tak se vůbec neobjeví ta nabídka make faces. Prostě to vůbec na tu klávesu nereaguje i když dám ctrl+E a tam make face / edge tak nic takže v tom bude problém. Asi už se vám to nechce moc řešit, chápu ale nejde mi to do hlavy. |
Autor: | bobbin [ úte led 11, 2011 2:01 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Blender 2.56 make faces/edges |
Hoj. Tak jsem trochu bádal a našel následující: "Skin Faces/Edges" byla vychytávka do verze 2.49. Od verze 2.50 již nebyla implementována. Existuje ale člověk, který si dal práci a vyvinul skript/add-on, který se stará o skinning v případě, že "F" není schopno vytvořit Face. Momentálně je skript ve verzi 1.4.5 ke stažení zde, na stránkách skriptu. Předpokládám, že další verze/buildy budou postovány zde. A teď ke sprovoznění: 1. Stáhni python script (mesh_bridge_145.py) 2. V Blenderu otevři okno nastavení 3. Vyber záložku "Add-Ons" 4. "Install Add-On..." - <klik> 5. Vyber stažený python skript (mesh_bridge_145.py) 6. Vyhledej "Mesh: Bridge" Add-On a povol ho (zaškrtni ho) 7. "Save As Default" - <klik> (ulož permanentně) 8. Užívej skriptu přes "Ctrl+F -> Bridge" (bod 4. v mém prvním příspěvku) ps: V případě, že ti nepůjdou vybrat dvě Edge (hrany), je nutno oba objekty spojit v "Object" módu klávesovou zkratkou "Crtl+J" ----------------- Zdroj: - Zdroj 1. - Zdroj 2. - Zdroj 3. |
Autor: | noob [ úte led 11, 2011 1:00 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Blender 2.56 make faces/edges |
Díky! Ten script funguje jak má. konečně už můžu normálně modelovat. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |