blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Animace lana
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=8013
Stránka 11

Autor:  Keruvaj [ čtv led 06, 2011 9:35 am ]
Předmět příspěvku:  Animace lana

Prosím o radu jak na animaci lana.Potřebuji mít postavu uvázanou na laně a nevím, jak udělat, aby se lano chovalo jak bych potřeboval. Napnuté, povolené, svinuté atd.

Autor:  Forseti [ čtv led 06, 2011 6:35 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Animace lana

    - pomocí funkce screw vytvoříš kousek lana (1 vlákno), pak to zduplikuješ a kopii pootočíš o 180° z horního pohledu
    - pak na tento mesh aplikuješ modifikátor array a napasuješ to tak aby na sebe konce navazovaly, je důležité zaškrtnout checkbox merge a ten ti ty konce "doopravdy" spojí, takže tam nebudou vidět takové ty přechody
    - pak si vytvoř nějakou křivku podle které se bude lano tvarovat
    - na mesh lana aplikuj další modifikátor Curve a vyber svoji křivku (viz výše)
    - pak už jde křivka animovat skrz shapeKeys

samozřejmě můžeš udělat i vícevláknové lano, je to potom i takové přirozenější, ale pak třeba u 4 vláknového rotuješ jenom o 90°, prostě úhel otočení = 360 / počet vláken.

no a u toho screw musíš nastavit nějakou přímku podle které to bude rotovat (tu potom smažeš - vybereš vertex na té přímce -> L, označení připojených vertexů -> X, smazání ), doporučil bych vybrat si horní a dolní vertex kružnice (přes průměr), zduplikovat, posunout mimo kružnici, F - spojí ty 2 vertexy a pak tu přímku zvětšit kláv. S, a pak kolikrát se to má zvětšit (= počet vláken), pak posunout 3D kurzor na spodní vertex té přímky a zmáčknout tlač. screw

Přílohy:
lano.png
lano.png [ 71.86 KiB | Zobrazeno 1447 krát ]

Autor:  Keruvaj [ pát led 07, 2011 5:47 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Animace lana

Díky za radu.

Autor:  Forseti [ pát led 07, 2011 1:23 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Animace lana

později mi došlo, že s tou křivkou to nrbude ono, že ta sespíš hodí na statické věci, na tu animaci je asi spíš lepší použít armaturu, když u každé kosti nastavíš dostatečný počet segmentů tak se to bude chovat podobně jako křivka a asi s tím bude lepší práce

Autor:  Keruvaj [ pát led 07, 2011 6:45 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Animace lana

Dík, už na tom makám.

Autor:  X_H_N [ pát led 07, 2011 9:27 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Animace lana

Keruvaj píše:
Dík, už na tom makám.

jinak se to da i lehce nasimulovat aby to vypadalo fakt dobre ale jde to jen v 2.5 udelas jakoby 2d pruh jakoby provaz z meshe s urcitym poctem segmentu ten budes simulovat jako cloth takze to bude fungovat jako stuha pak na to das modifikator solidifi kterym pridas tlouztku a pak vemes vymodelovane lano das ho jakoby dovnitr a das mu modifikator mesh deform byberes tam ten mesh co jsi predtim simuloval a nabidnujes

Autor:  jankoš [ sob led 08, 2011 8:47 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Animace lana

lana, ocasy, chapadla atd jsou celkem náročný objekty na kvalitní rig a animaci, hlavně ve 3D je to snad ještě větší piplačka než ručně nakreslený...ale ve 2.5 přidali spline ik - spojili to nejlepší z ovládání křivky a animace pomocí armatur, jestli ti nevadí angličtina, tady je link:

http://www.blender.org/development/rele ... spline-ik/

Autor:  Keruvaj [ ned led 09, 2011 9:06 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Animace lana

Dík za poslední dvě rady. Mám ale všechno rozpracované v 2.49 a nevím co by to udělalo ve 2.5. Načetl by mi Blender 2.5 moji rozpracovanou animaci?

Autor:  jankoš [ čtv led 13, 2011 10:32 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Animace lana

záleží jak moc rozpracovanou tu animaci máš...zatím mi úspěšně fungovaly modely s rigama i animace z 2.49 ve 2.5dobře, asi to bude chtít zkusit... a taky záleží na tom rigu :wink:

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/