- pomocí funkce screw vytvoříš kousek lana (1 vlákno), pak to zduplikuješ a kopii pootočíš o 180° z horního pohledu
- pak na tento mesh aplikuješ modifikátor array a napasuješ to tak aby na sebe konce navazovaly, je důležité zaškrtnout checkbox merge a ten ti ty konce "doopravdy" spojí, takže tam nebudou vidět takové ty přechody
- pak si vytvoř nějakou křivku podle které se bude lano tvarovat
- na mesh lana aplikuj další modifikátor Curve a vyber svoji křivku (viz výše)
- pak už jde křivka animovat skrz shapeKeys
samozřejmě můžeš udělat i vícevláknové lano, je to potom i takové přirozenější, ale pak třeba u 4 vláknového rotuješ jenom o 90°, prostě úhel otočení = 360 / počet vláken.
no a u toho screw musíš nastavit nějakou přímku podle které to bude rotovat (tu potom smažeš - vybereš vertex na té přímce -> L, označení připojených vertexů -> X, smazání ), doporučil bych vybrat si horní a dolní vertex kružnice (přes průměr), zduplikovat, posunout mimo kružnici, F - spojí ty 2 vertexy a pak tu přímku zvětšit kláv. S, a pak kolikrát se to má zvětšit (= počet vláken), pak posunout 3D kurzor na spodní vertex té přímky a zmáčknout tlač. screw