blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Render textur s alfou
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=7991
Stránka 11

Autor:  Jergon [ pát pro 17, 2010 9:17 pm ]
Předmět příspěvku:  Render textur s alfou

Zdravím, chtěl jsem se zeptat na jeden malý problém. Když dám na nějaký mesh texturu s průhlednými částmi a pustím na ni světlo, v renderu se pak světlo odráží i od těch částí, které by měly být stoprocentně průhledné. V render preview to nedělá, tam se všechno vykreslí správně, v normálním renderu, když mám objekt se zmíněnou texturou hodně blízko kameře, tak je to taky v pořádku, ale jakmile ho vzdálím, začne se mi odrážet to světlo i v místech, kde je alfa na nule... Možná stačí jen nějaká změna někde v nastavení, nevím, nejsem tak zkušený...

Autor:  Genom [ pát pro 17, 2010 11:16 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Render textur s alfou

Pomohlo by zaslat obrázek, nebo .blend soubor...pokud do té doby někdo přímo neporadí...

Autor:  Jergon [ sob pro 18, 2010 1:38 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Render textur s alfou

Hmmm, já už to nemám - když jsem viděl, co to dělá, tak jsem ty objekty s nakreslenými detaily smazal a radši to všechno vymodeloval... :-( Ale jde prostě o to, že tam, kde mám alfu staženou na nulu a kde jako nemá nic být, se odráží světlo. Objekt zůstává průhledný, ale ne stoprocentně, je přes něj průhledný šedý povlak, jako kouřové sklo... Kromě toho taky celý objekt vrhá stín, prostě se to chová, jako by tam byl celý mesh a ne jen ta část, co z něj má být vidět. I když mám zmáčknuté TraShadow - objeví se sice stín té textury, ale pořád je tam i stín celého meshe...

Autor:  smrq [ pon pro 20, 2010 9:52 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Render textur s alfou

nebude to specularitou? zkus ji (v okne materialu, zalozka shaders) stahnout uplne na nulu.

Autor:  lokhorn [ pon pro 20, 2010 10:22 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Render textur s alfou

Určitě je to spekularitou, jestli používáš blender 2.5 tak na záložce transparenci stáhni specular na nulu. U starší verze blenderu je to na panelu mirrorTransp hodnota specTra. Správný stíny by to mělo vrhat jestli máš zaplej raytracing, ale už nevim jestli někde musí být zaplí nějaký tlačítko

Autor:  smrq [ pon pro 20, 2010 11:38 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Render textur s alfou

ty stiny se zapinaji (2,49) na materialu objektu, na ktery stin DOPADA! opet je to okno materialu a zalozka shaders - zaklikni okynko tra shadow.
(sorry, tohoto dotazu jsem si puvodne nevsiml, odpovedel bych hned.)

Autor:  Jergon [ stř pro 29, 2010 12:01 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Render textur s alfou

Jasně, to jsem udělal, taky se mi stín té textury objeví, jenže pod ním, s menším překrytím, pořád zůstává i ten původní. Zatím se mi ho nepovedlo dostat pryč, no, on tam zase tolik neruší a je celkem slabý, ve hře světel se snad ztratí... :-)

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/