blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Pridani akce v prubehu animace verze 2.55
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=7989
Stránka 12

Autor:  kraken [ stř pro 15, 2010 12:25 pm ]
Předmět příspěvku:  Pridani akce v prubehu animace verze 2.55

Zdravim,
jsem uplny zacatecnik v blenderi, takze zacatecnicky dotaz:
1. jak pridat nejakou akci v prubehu animace - napr. je neco nanimovano, dejme tomu 30 sec. a potrebuji aby od 30 sec. zacal foukat vitr, ktery bude foukat pouze 10 sec.
2. nebo potrebuji, aby v urcitou dobu se zobrazil v obraze nejaky dalsi objekt

Diky za pomoc
kraken

Autor:  Siso [ stř pro 15, 2010 12:29 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Pridani akce v prubehu animace verze 2.55

No v IPO krivkach si nananimujes cokoli a kdykoli potrebujes.

Autor:  kraken [ stř pro 15, 2010 1:08 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Pridani akce v prubehu animace verze 2.55

Pochopil jsem spravne ze IPO krivky byly ve verzi 2.4 a ve verzi 2.5 je Graph Editor?
Jestlize ano, prosim jak zde pridam v urcity cas dalsi objekt nebo nejakou novou akci?
Diky

Autor:  Siso [ stř pro 15, 2010 1:15 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Pridani akce v prubehu animace verze 2.55

Jo je to to same. Ale v 2.5 ja nedelam, tak at ti poradi nekdo jiny. U IPO editoru si key zadal vzdy klavesou "i", nieje to aj tam tak???

Autor:  kraken [ stř pro 15, 2010 1:21 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Pridani akce v prubehu animace verze 2.55

Jo, klavesa "I" vola Insert Keyframe menu, zde neni problem.
1. predstav si, ze potrebuji v prubehu animace vlozit pro jednoduchost novy objekt, ktery neco po nejakou dobu dela a za urcity cas ten objek ukonci cinnost - dejme tomu ze plapola ohen a potrebuji po dobu 10 sec aby foukal vitr, nebo mam nejakou lampu, ktera se obsac rosviti a zase shasne.

Autor:  Siso [ stř pro 15, 2010 1:25 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Pridani akce v prubehu animace verze 2.55

Ja to chapem. To vsetko ide uplne v klude. Ale ja robim v 2.49 a netusim ako sa to zadava v 2.5. Urcite to tam samozrejme ale ide. V 2.5 prave vypichovali to, ze uz bude mozne animovat vsetko. Co u 2.49 neplati. Takze si len zabrowsuj na googlu a najdi to ako sa zadava keyframe. Este ma napadlo v graph editore stiskni CTRL + klikni lavym tlacitkom na mysi. Alebo nieje tam nejaky mod ktory musis prepnut do editacneho modu (tab) atp... nieco fungovat musi... :)

Autor:  X_H_N [ stř pro 15, 2010 2:28 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Pridani akce v prubehu animace verze 2.55

kraken píše:
Jo, klavesa "I" vola Insert Keyframe menu, zde neni problem.
1. predstav si, ze potrebuji v prubehu animace vlozit pro jednoduchost novy objekt, ktery neco po nejakou dobu dela a za urcity cas ten objek ukonci cinnost - dejme tomu ze plapola ohen a potrebuji po dobu 10 sec aby foukal vitr, nebo mam nejakou lampu, ktera se obsac rosviti a zase shasne.

jednoduchy muzes animovat intenzitu vetru najedes na tlcitko intenzity a zmacknes "i" a tim se ulozi dana hodnota pro dany frame.

Autor:  Siso [ stř pro 15, 2010 2:48 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Pridani akce v prubehu animace verze 2.55

Jo ja si to zle precital. Mne vyplynulo ze este stale nevies kde sa animuje krivka. Nasledne s tou intenzitou je to potom jasne.... :)

Autor:  kraken [ stř pro 15, 2010 2:59 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Pridani akce v prubehu animace verze 2.55

tak trochu jinak,
neco jednoducheho "umim" animovat, ale nejak nevim, jak v prubehu animace mohu pridat nejaky objekt.
Napr. mam kouli a z ni po nejake dobe zacne rust nos, pak usi atd.
Musim tyto nove objekty mit nekde na pozadi a pak je jenom nejak ukazat.
diky

Autor:  Siso [ stř pro 15, 2010 3:03 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Pridani akce v prubehu animace verze 2.55

Najjednoduchsie je aby si to naanimoval v materialy s alfou.

Ale je plno inych moznosti a zavisia od konkretnej situacie. Takze pokial by islo o rastuci nos, urcite by som pouzil shape keys, tz. zmenil by si mesh.

Dalsou moznostou je ptoste nechat ten material v objekte a potom ho cez MOVE vysunut. Otazkou je ale jak "dokonale to chces"

Este jedna moznost ma napada pouzit na to armatury. Takze si to okosits a naanimujes to pomocou armatury.

Autor:  kraken [ pon pro 20, 2010 8:13 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Pridani akce v prubehu animace verze 2.55

zdravim,
tak uz jsem na to prisel, jak pridat objekt v prubehu animace.
Pochopil jsem asi spravne, ze na zacatku animace musi byt na scene vsechny objekty. Objekty, ktere maji hrat nejakou roli az za nejakou dobu, tak jsou nekde ukryty, treba za kamerou - coz dost blbe.

O co jde: potrebuji aby vznikl nahle nejaky objekt (treba koule) v prubehu animace a prisel jsem na tenhle zpusob:
1. koule musi byt na scene od zacatku (od 0 sec)
2. kouli v menu Transport zmensim na NULOVOU velikost (volba Scale X=0, Y=0, Z=0)
3. zafixiju pozici i velikost (klavesa I = LocRotScale)
4. ve vhodnou dobu, napr. v 10 sec. kouli premistim na vhodnou pozici a opet zafixuji
5. presunu se napr na 11 sec. a kouli zacnu ve volbe Scale zvetsovat
6. s "novym" objekte mohu dale pracovat

Je to vhodna metoda ???

Autor:  Jan [ pon pro 20, 2010 3:55 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Pridani akce v prubehu animace verze 2.55

Takhle by to taky šlo, ale není to moc čisté. Lepší to je udělat přes vrstvy:
1.Objekty, které mají být vidět máš v právě zobrazené vrstvě(třeba vrstva 1)
2.Tu kouli máš ve vrstvě 2, vrstva 2 není viditelná. V Objekt menu najedeš myší na to, kde máš zaškrklou vrstvu ve které se koule nachází a zmáčkneš "I"
3.Jdeš na frame ve kterém chceš aby byla koule vidět, objektovém menu ji zaškrkneš vrstvu 1 a zmáčkneš zase "I"

Přílohy:
vrstvy.JPG
vrstvy.JPG [ 9.19 KiB | Zobrazeno 828 krát ]

Autor:  lokhorn [ pon pro 20, 2010 5:06 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Pridani akce v prubehu animace verze 2.55

A nebo to jde pro mě ještě čistěji pokud chceš nechat zmizet nebo objevit najednou objekt a používáš blender 2.5 tak si zapni nebo vypni renderování objektu v outlineru, když na tu hodnotu klikneš pravím myšítkem tak jí můžeš zaklíčovat

Autor:  kraken [ úte pro 21, 2010 11:30 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Pridani akce v prubehu animace verze 2.55

Metoda s Outlinerem se mi libi,
a kdybych chtel jeste navic, aby objeveni a ztraceni objektu probihalo postupne, slo by to nejak ?
Diky za pomoc,
snad me jednoduche otazky pomohou i ostatnim zacinajicim.

Autor:  lokhorn [ stř pro 22, 2010 8:30 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Pridani akce v prubehu animace verze 2.55

Nejlehčí způsob postupnýho mizení na animuješ průhledností materiálu jak už tady někdo psal. Kdyby ten objekt měl víc materiálů tak ho vyrenderuj do jiný render vrstvy a na animuješ to v kompozitoru, to je krapet složitější.

Stránka 12 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/