blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
"Vetrny tunel" v blenderu http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=7952 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | mikirc [ ned lis 14, 2010 10:32 pm ] |
Předmět příspěvku: | "Vetrny tunel" v blenderu |
Zdravim Mel bych dotaz, zdali by s fyzikou, kterou ma blender k dispozici, sel udela "vetrny tunel". V uvozovkach je zamerne, protoze mi je jasne, ze by to nebylo zrovna nic extra, ale kdyby to melo aspon naznak vetrneho tunelo. Jde o obtekani castic kolem nejakeho modelu. |
Autor: | EdgarVanat [ pon lis 15, 2010 1:30 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: "Vetrny tunel" v blenderu |
objekt nastavíš ako deflektor, hodíš tam vietor a je to... |
Autor: | mikirc [ pon lis 15, 2010 6:03 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: "Vetrny tunel" v blenderu |
A nejaky podrobnejsi navod by nebyl? ja ten model umim vymodelovat a podle tutorialu i neco s tou fyzikou, ale tohle je na mne moc strohe :D |
Autor: | EdgarVanat [ pon lis 15, 2010 6:31 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: "Vetrny tunel" v blenderu |
veČer ti volačo napíšem |
Autor: | EdgarVanat [ úte lis 16, 2010 2:16 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: "Vetrny tunel" v blenderu |
takže ako na to: 1, máš objekt ktorý chceš v tuneli obtekať. choď do fyziky, tam si zapni deflection a od oka nastav damping a friction damping označuje ako materiál zmäkčí odraz. friction ukazuje ako sa po odraze zníži rýchlosť particlu. 2, pridaj si nejaký emitor na začiatku tunela ideálne plane. 3, tomuto plane pridaj particly. Tu ti stačí nastaviť aby ich emitovali náhodne pláne, dĺžku života a emitácie podľa kamery a animácie, množstvo podľa potreby a skvele vyzerá ak nastavíš trochu browning - častice sa potom tak nejak nekoordinovane mykajú akoby boli skutočne vo vetre (ale má sa jednať o nejaký chemický proces...) 4, pridaj empty, choď do deflection, tam vo fields nastav Wind a daj mu silu, potom natoč vietor ako potrebuješ a si hotový, zbytok je už iba o skúšaní správnych premenných |
Autor: | Siso [ úte lis 16, 2010 10:37 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: "Vetrny tunel" v blenderu |
EdgarVanat píše: takže ako na to: 1, máš objekt ktorý chceš v tuneli obtekať. choď do fyziky, tam si zapni deflection a od oka nastav damping a friction damping označuje ako materiál zmäkčí odraz. friction ukazuje ako sa po odraze zníži rýchlosť particlu. 2, pridaj si nejaký emitor na začiatku tunela ideálne plane. 3, tomuto plane pridaj particly. Tu ti stačí nastaviť aby ich emitovali náhodne pláne, dĺžku života a emitácie podľa kamery a animácie, množstvo podľa potreby a skvele vyzerá ak nastavíš trochu browning - častice sa potom tak nejak nekoordinovane mykajú akoby boli skutočne vo vetre (ale má sa jednať o nejaký chemický proces...) 4, pridaj empty, choď do deflection, tam vo fields nastav Wind a daj mu silu, potom natoč vietor ako potrebuješ a si hotový, zbytok je už iba o skúšaní správnych premenných |
Autor: | mikirc [ úte lis 16, 2010 7:23 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: "Vetrny tunel" v blenderu |
Diky moc, jak bude cas tak to zkusim, ted mam bohuzel moc prace do skoly. |
Autor: | mikirc [ ned lis 21, 2010 11:09 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: "Vetrny tunel" v blenderu |
Cool, a jak udelat toto http://www.youtube.com/watch?v=UiPvpuvqMvc to by nekdo vedel? zatim se mi nedari nic o tom najit |
Autor: | EdgarVanat [ pon lis 22, 2010 1:05 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: "Vetrny tunel" v blenderu |
to je vlastne to isté, len dáš veľký damping a malé friction |
Autor: | EdgarVanat [ pon lis 22, 2010 3:29 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: "Vetrny tunel" v blenderu |
ono to totiž nie je skutočný veterný tunel a tak necíti podtlak. musíš si vytvoriť pod krídlom vietor ktorý ti bude vťahovať tieto particly dolu a problém s rendrovaním je, že sa ti cache ukladá len po frame 250 hneď v prvom paneli sa prepni na bake a nastavy vyššie číslo |
Autor: | mikirc [ pon lis 22, 2010 3:57 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: "Vetrny tunel" v blenderu |
jj uz to jede, super moc moc moc diky ;) uz to dela presne to co potrebuji |
Autor: | Forseti [ úte lis 23, 2010 5:33 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: "Vetrny tunel" v blenderu |
btw, k tomu videu z youtube cos tu dal, neměl by se ten proud "vzduchu" za tím objektem zase spojovat? a ještě něco, ty particles a force fields v 2.5x jsou boží |
Autor: | mikirc [ úte lis 23, 2010 10:19 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: "Vetrny tunel" v blenderu |
Tak na vytvoreni podtlaku jsem pouzil magnet a uz je to realnejsi. Ted uz jen vymodelovat model ktery potrebuji testovat :D to bude ta tezsi a zdlouhavejsi cast |
Autor: | EdgarVanat [ úte lis 23, 2010 10:40 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: "Vetrny tunel" v blenderu |
btw, napadla mi taka vec, namodelovat okolo auta krivky ktore by viedli particly, alebo to funguje len na hair? |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |