blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
Uv...??? http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=792 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Genom [ stř bře 02, 2005 7:24 pm ] |
Předmět příspěvku: | Uv...??? |
Nikdy sem Uv nepoužíval,až teď... Proto bych měl pár dotazů... 1.Jak se zbavim těch hraničních červenejch čar? 2.Dá se Uv "naplácnout" na předešlou texturu aniž by ji překrejvala? 3.Jak vytvořim švy na složitějšim meshi? S timhle fakt nemám žádný skušenosti a ikdyž sem přečet nějaký tutory,tohle mi nějak do hlavy nejde... Pokud se to tu už někdy objevilo,tak mě pls omluvte a případně nasměrujte... Dík... |
Autor: | tol [ stř bře 02, 2005 7:28 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Uv...??? |
Genom píše: Nikdy sem Uv nepoužíval,až teď... Proto bych měl pár dotazů... 1.Jak se zbavim těch hraničních červenejch čar? Tím myslíš jaké čáry? Genom píše: 2.Dá se Uv "naplácnout" na předešlou texturu aniž by ji překrejvala? Nezkoušel jsem to, ale teoreticky přes stencil (viz tutorial Realistická planeta od Enrica Valenzy+ thread UV stencil zde v otázkách a odpovědích) Genom píše: 3.Jak vatvořim švy na složitějšim meshi?
Stejně jako u jednoduchého-chce to zkušenosti a zkoušení, postup se neliší, jenom u složitějšího meshe je to složitější švová struktura |
Autor: | Genom [ stř bře 02, 2005 7:35 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
uff to byla rychlost... 1.-mno když si unwrapuju objekt a převedu na *.tga,a nahraju spět na objekt,zobrazujou se mi tam červený čáry(okraje)(edge?)... V Gimpu se mi zjevujou tež jako červené čáry,ohraničující okraje,lomy... 2.mrknu... 3. je mi jasný že to bude chtít hodně experimentovat,ale jde mi postup... Možná sem někde něco přehlíd,ale nemůžu najít to jak to províst... Takhle se mi všechny vrstvy překrývaj... |
Autor: | tol [ stř bře 02, 2005 7:38 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Genom píše: uff to byla rychlost...
1.-mno když si unwrapuju objekt a převedu na *.tga,a nahraju spět na objekt,zobrazujou se mi tam červený čáry(okraje)(edge?)... V Gimpu se mi zjevujou tež jako červené čáry,ohraničující okraje,lomy... 2.mrknu... 3. je mi jasný že to bude chtít hodně experimentovat,ale jde mi postup... Možná sem někde něco přehlíd,ale nemůžu najít to jak to províst... Takhle se mi všechny vrstvy překrývaj... 1.No ty červený čáry jsou pomoc pro Tebe- představují facy a zbavíš se jich tak, že je v Photoshopu/Gimpu překreslíš texturou 3. Četl jsi tento tutoriál? http://www.3dscena.cz/art/3dscena/clanek726655005.html |
Autor: | Genom [ stř bře 02, 2005 7:52 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
1.Toho sem se obával...když chci udělat jemnější přechod,musim klikat na všechny čáry,který sou v tom přechodu... Myslel sem že to jde po otexturování odstranit... 2.jj čet a je tam i ta část kterou sem přehlíd... Nějak sem se domníval že je to jen o unwrapu... Ještě vědět co je polygon...znám to jen jako testovací dráho pro auta a jako trojúhelníky... Díky Tole za rychlý reakce... |
Autor: | tol [ stř bře 02, 2005 8:02 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Genom píše: 1.Toho sem se obával...když chci udělat jemnější přechod,musim klikat na všechny čáry,který sou v tom přechodu...
Myslel sem že to jde po otexturování odstranit... 2.jj čet a je tam i ta část kterou sem přehlíd... Nějak sem se domníval že je to jen o unwrapu... Ještě vědět co je polygon...znám to jen jako testovací dráho pro auta a jako trojúhelníky... Díky Tole za rychlý reakce... 1. Trochu přestávám rozumět co s tou UV texturou vlastně děláš Když unwrapneš model a uložíš si UV template (to je ta bitmapa s červenýma čárama), tak si v Photoshopu dej novou vrstvu a do ní namaluj svou texturu. Pak dej Sloučit vrstvy (Merge Layers) a ulož to zase třeba jako jpg nebo tga a načti to do blenderu. Na žádný čáry klikat nemusíš 2. Polygon je v podstatě i trojúhelník, v počítačové grafice se tak označují ty "čáry", které spojují vertexy Přesněji je ta jedna "čára" edge, ale většina lidí tomu říká polygon i když to imho nevystihuje přesný význam toho slova |
Autor: | 6xx [ stř bře 02, 2005 8:10 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
tol píše: 1. Trochu přestávám rozumět co s tou UV texturou vlastně děláš Když unwrapneš model a uložíš si UV template (to je ta bitmapa s červenýma čárama), tak si v Photoshopu dej novou vrstvu a do ní namaluj svou texturu. Pak dej Sloučit vrstvy (Merge Layers) a ulož to zase třeba jako jpg nebo tga a načti to do blenderu. Na žádný čáry klikat nemusíš
2. Polygon je v podstatě i trojúhelník, v počítačové grafice se tak označují ty "čáry", které spojují vertexy Přesněji je ta jedna "čára" edge, ale většina lidí tomu říká polygon i když to imho nevystihuje přesný význam toho slova Si říkám jak to děláš, já než jsem stačil napsat nějaký řádek, tak ty už jsi tu s rozsáhlou odpovědí |
Autor: | tol [ stř bře 02, 2005 8:13 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
6xx píše: tol píše: 1. Trochu přestávám rozumět co s tou UV texturou vlastně děláš Když unwrapneš model a uložíš si UV template (to je ta bitmapa s červenýma čárama), tak si v Photoshopu dej novou vrstvu a do ní namaluj svou texturu. Pak dej Sloučit vrstvy (Merge Layers) a ulož to zase třeba jako jpg nebo tga a načti to do blenderu. Na žádný čáry klikat nemusíš 2. Polygon je v podstatě i trojúhelník, v počítačové grafice se tak označují ty "čáry", které spojují vertexy Přesněji je ta jedna "čára" edge, ale většina lidí tomu říká polygon i když to imho nevystihuje přesný význam toho slova Si říkám jak to děláš, já než jsem stačil napsat nějaký řádek, tak ty už jsi tu s rozsáhlou odpovědí Holt umím psát rychle, to jsou ty léta Administrativních prací na střední škole |
Autor: | Genom [ stř bře 02, 2005 8:17 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
1.To budu muset ještě prozkoumat... 2.Už vim oco jde...já to znám jen jako edge... Omlouvám se jestli vypadají mé dotazy přihloupě,ale s CG nemám žádné skušenosti,s Gimpem už vůbec ne a Photoshop nemám... V podstatě sem k Blenderu přišel jako hluchej k houslím... Každopádně díky moc... |
Autor: | tol [ stř bře 02, 2005 8:21 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Genom píše: Omlouvám se jestli vypadají mé dotazy přihloupě,ale s CG nemám žádné skušenosti,s Gimpem už vůbec ne a Photoshop nemám... V podstatě sem k Blenderu přišel jako hluchej k houslím... Každopádně díky moc... V pohodě, od toho tu to fórum je |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |