blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Mapování textury
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=7853
Stránka 11

Autor:  Neolker [ ned zář 12, 2010 7:59 pm ]
Předmět příspěvku:  Mapování textury

Ahoj, narazil jsem na věc, se kterou si nevím rady. Nejlépe to asi řeknou obrázky níže. Chtěl bych otexturovat objekt, který se skládá ze dvou a nemají žádný společný vertex a ani se mi je nechce spojovat přes boolean apod. Problém je v tom, jak to to udělat, aby stačila použít jedna textura, protože bych měl rád na hranách objektu na textuře nakreslenou odřenou barvu apod... Přes jednoduché mapování to není možné (viz obrázky) a tedy nutno použít UV, jenže nevím přesně jak. Přikládám proto i .blend pro případné mé "nakopnutí" a dořešení tohodle (mého) problému :-)

Díky :wink:

.blend tady

Obrázek

Obrázek

Autor:  Neolker [ ned zář 12, 2010 8:10 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Mapování textury

PS: Abych mohl poté udělat něco takovédleho:

Obrázek

zdroj: http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=373024

Autor:  Alimansan [ pon zář 13, 2010 4:22 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Mapování textury

Ahoj.
Tedy je jeden návod jak udělat kompletní texturování objektu pomocí uv.
http://www.blendercookie.com/2010/01/21 ... xe-part-2/
stejně jako u tebe, tam má několik objektů, které spolu nemají společné vertexy. Je to tam ukázáno krok po kroku, jak uv unvrap, tak i následné mapování. Tak doufám, že ti to bude nápomocno :-)

Autor:  Nitramdrol [ úte zář 14, 2010 8:38 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Mapování textury

no ja by som to texturoval cez UV suradnice že by som si dal unwrap - smart projection

inač škoda že si po krajoch objektov robil tie loopy :-(

Autor:  Neolker [ úte zář 14, 2010 8:47 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Mapování textury

Alimansan píše:
Ahoj.
Tedy je jeden návod jak udělat kompletní texturování objektu pomocí uv.
http://www.blendercookie.com/2010/01/21 ... xe-part-2/
stejně jako u tebe, tam má několik objektů, které spolu nemají společné vertexy. Je to tam ukázáno krok po kroku, jak uv unvrap, tak i následné mapování. Tak doufám, že ti to bude nápomocno :-)


Díky, docela hodně naučné video, asi přesedlám po modelování v 24.9ce na texturování v 2.5ce


Alimansan píše:
no ja by som to texturoval cez UV suradnice že by som si dal unwrap - smart projection

inač škoda že si po krajoch objektov robil tie loopy :-(


Asi udělám další loop tam, kde se to kryje s cube a co není vidět smažu a unwrapnu, ale proč bych tam neměl mít loopy, když tam mám subsurf? Leda ty hrany zkosit přes Crease, ale to mi nepříjde tolik přehledné (alespoň při modelování).

Autor:  Nitramdrol [ úte zář 14, 2010 12:01 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Mapování textury

no ešte jedna možnosť je použit modifikator Bevel

Autor:  Bumpkin [ úte zář 14, 2010 12:08 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Mapování textury

Nitramdrol: heh ty loopy tam nejsou na zadnou skodu vubec tvoji odpoved nechapu... na UNWrap vubec nemaji vliv, tak jako tak bude muset UVcko rovnat.... tady spis jde o to jestli delas lowpoly model nebo high poly model nebo low poly model :wink:

Autor:  Neolker [ úte zář 14, 2010 3:49 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Mapování textury

Nitramdrol píše:
no ešte jedna možnosť je použit modifikator Bevel


S loopy nad tím mám větší kontrolu a u bevelu se mi vůbec nelíbí ty trojuhelníky, které to udělá na rozích toho kvádru atd.

Autor:  Bumpkin [ úte zář 14, 2010 9:29 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Mapování textury

Neolker: heh o trojuhelniky vubec nejde :wink: ale o to jestli jedes high poly modeling kde potrebujes miru zaobleni subsurfu nejak korgovat a nebo jedes low poly modeling kde subsurf nepouzijes :wink:

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/