blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
Mapování textury http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=7853 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Neolker [ ned zář 12, 2010 7:59 pm ] |
Předmět příspěvku: | Mapování textury |
Ahoj, narazil jsem na věc, se kterou si nevím rady. Nejlépe to asi řeknou obrázky níže. Chtěl bych otexturovat objekt, který se skládá ze dvou a nemají žádný společný vertex a ani se mi je nechce spojovat přes boolean apod. Problém je v tom, jak to to udělat, aby stačila použít jedna textura, protože bych měl rád na hranách objektu na textuře nakreslenou odřenou barvu apod... Přes jednoduché mapování to není možné (viz obrázky) a tedy nutno použít UV, jenže nevím přesně jak. Přikládám proto i .blend pro případné mé "nakopnutí" a dořešení tohodle (mého) problému Díky .blend tady |
Autor: | Neolker [ ned zář 12, 2010 8:10 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Mapování textury |
PS: Abych mohl poté udělat něco takovédleho: zdroj: http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=373024 |
Autor: | Alimansan [ pon zář 13, 2010 4:22 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Mapování textury |
Ahoj. Tedy je jeden návod jak udělat kompletní texturování objektu pomocí uv. http://www.blendercookie.com/2010/01/21 ... xe-part-2/ stejně jako u tebe, tam má několik objektů, které spolu nemají společné vertexy. Je to tam ukázáno krok po kroku, jak uv unvrap, tak i následné mapování. Tak doufám, že ti to bude nápomocno |
Autor: | Nitramdrol [ úte zář 14, 2010 8:38 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Mapování textury |
no ja by som to texturoval cez UV suradnice že by som si dal unwrap - smart projection inač škoda že si po krajoch objektov robil tie loopy |
Autor: | Neolker [ úte zář 14, 2010 8:47 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Mapování textury |
Alimansan píše: Ahoj. Tedy je jeden návod jak udělat kompletní texturování objektu pomocí uv. http://www.blendercookie.com/2010/01/21 ... xe-part-2/ stejně jako u tebe, tam má několik objektů, které spolu nemají společné vertexy. Je to tam ukázáno krok po kroku, jak uv unvrap, tak i následné mapování. Tak doufám, že ti to bude nápomocno Díky, docela hodně naučné video, asi přesedlám po modelování v 24.9ce na texturování v 2.5ce Alimansan píše: no ja by som to texturoval cez UV suradnice že by som si dal unwrap - smart projection inač škoda že si po krajoch objektov robil tie loopy Asi udělám další loop tam, kde se to kryje s cube a co není vidět smažu a unwrapnu, ale proč bych tam neměl mít loopy, když tam mám subsurf? Leda ty hrany zkosit přes Crease, ale to mi nepříjde tolik přehledné (alespoň při modelování). |
Autor: | Nitramdrol [ úte zář 14, 2010 12:01 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Mapování textury |
no ešte jedna možnosť je použit modifikator Bevel |
Autor: | Bumpkin [ úte zář 14, 2010 12:08 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Mapování textury |
Nitramdrol: heh ty loopy tam nejsou na zadnou skodu vubec tvoji odpoved nechapu... na UNWrap vubec nemaji vliv, tak jako tak bude muset UVcko rovnat.... tady spis jde o to jestli delas lowpoly model nebo high poly model nebo low poly model |
Autor: | Neolker [ úte zář 14, 2010 3:49 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Mapování textury |
Nitramdrol píše: no ešte jedna možnosť je použit modifikator Bevel S loopy nad tím mám větší kontrolu a u bevelu se mi vůbec nelíbí ty trojuhelníky, které to udělá na rozích toho kvádru atd. |
Autor: | Bumpkin [ úte zář 14, 2010 9:29 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Mapování textury |
Neolker: heh o trojuhelniky vubec nejde ale o to jestli jedes high poly modeling kde potrebujes miru zaobleni subsurfu nejak korgovat a nebo jedes low poly modeling kde subsurf nepouzijes |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |