blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
Weight paint a kosti http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=7815 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Jergon [ ned srp 15, 2010 3:07 pm ] |
Předmět příspěvku: | Weight paint a kosti |
Dobrý den, rád bych se zeptal na jeden problém s WP. Když v něm začnu kreslit vertexovou skupinu pro kost, začne mi to deformovat tvar meshe, na který maluju, někdy ho zkurví tak, že je úplně zničený... Ani ručně opravit to nejde, bo v Editmódu se jako naschvál objekt zobrazuje správně, ale ve všech ostatních je zdeformovaný... Dělá mi to jen v jednom souboru, v jiných ne, a i v tom jednom to zezačátku bylo OK a najednou se to začalo chovat takhle, takže myslím, že jsem asi někde něco omylem zmáčknul v nastavení, ale nepovedlo se mi (srovnáváním se "zdravými" soubory) na nic přijít. Nemáte pls ponětí, čím by to mohlo být? |
Autor: | lokhorn [ ned srp 15, 2010 3:25 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Weight paint a kosti |
Jakej rig používáš nebo máš svuj vlastní? můžeš přepínat mezi FK a IK? Pravděpodobně je chyba v pose módu, tipl bych to na nějakej constraint, podívej se na IK solver a skus si s nim pohrát, přitom koukej jak se ti rig deformuje |
Autor: | X_H_N [ ned srp 15, 2010 4:17 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Weight paint a kosti |
Jergon píše: Dobrý den, rád bych se zeptal na jeden problém s WP. Když v něm začnu kreslit vertexovou skupinu pro kost, začne mi to deformovat tvar meshe, na který maluju, někdy ho zkurví tak, že je úplně zničený... Ani ručně opravit to nejde, bo v Editmódu se jako naschvál objekt zobrazuje správně, ale ve všech ostatních je zdeformovaný... Dělá mi to jen v jednom souboru, v jiných ne, a i v tom jednom to zezačátku bylo OK a najednou se to začalo chovat takhle, takže myslím, že jsem asi někde něco omylem zmáčknul v nastavení, ale nepovedlo se mi (srovnáváním se "zdravými" soubory) na nic přijít. Nemáte pls ponětí, čím by to mohlo být? je to tim ze kosti nemas v default poze tak jak byli vyrobeny asi je mas v pose modu nejak editovany. |
Autor: | noob [ ned srp 15, 2010 7:49 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Weight paint a kosti |
pouřij v pose módu alt+G alt+R a alt+S no a můžeš zrušint parent a uvidíš že to bude normální |
Autor: | Jergon [ úte srp 17, 2010 1:11 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Weight paint a kosti |
Jo, asi jsem ty kosti mimoděk nějak pootočil... Nevím, moc tomu ještě nerozumím - já měl za to, že v okamžiku, kdy vytvořím vazbu, jsou všechny body objektu definovány polohou vůči nějakému referenčnímu bodu na kosti, bez ohledu na to, kde ta kost zrovna je a jak je natočená... No, zjevně je záležitost kostí vůbec pořešená nějak emericky - ještě jsem si nezvykl, že se ty tři módy pro kosti automaticky neovlivňují, že jeden není vždycky propojený s jiným, anebo že jsou svázané zákonitostmi, kterým docela nerozumím a rozhodně ne tak samozřejmě a prostě jako módy objektů... Děkuji za odpovědi - ale co je rig, FK, IK a constraint, to fakt netuším, zatím mám dost práce s holým přežitím... |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |