blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

particly vs. chaotické atraktory
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=7692
Stránka 11

Autor:  EdgarVanat [ ned čer 06, 2010 1:38 pm ]
Předmět příspěvku:  particly vs. chaotické atraktory

Blender používa particly tak, že ich aktuálnu polohu vypočíta z nejakej rovnice kde hrá určitú úlohu normála objektu a gravitácia a čas a podobné kravinky.
napadlo mi, že pomocou particlov by bolo možné a dokonca aj pomerne jednoduché vytvoriť generátor chaotických atraktorov, mapríklad Lorenzov atraktor, ktorý je na výpočet podstatne jednoduchší ako počítať fyziku.
Nehrabali ste sa niekto v 2.5ke natoľko aby ste došli na to ako pridať nový generátor particlov?

Autor:  jucas [ ned čer 06, 2010 2:27 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: particly vs. chaotické atraktory

Z Farstaryho patche pro SPH simulaci by to mělo jít vyčíst.
http://www.pasteall.org/11805/diff

Implementace strange atraktorů je docela jednoduchá, ale otázka je jak to bude použitelné, resp. ovladatelné.

Autor:  EdgarVanat [ ned čer 06, 2010 2:32 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: particly vs. chaotické atraktory

mno ak by si spravil particly tak by to slo krasne urobit - premenne by sa nastavili v menu, k nim pripadne nejaka animacna diferencia a len by si dal kolko bodov ti ma vygenerovat a potom by si im pridelil nejaky halo objekt alebo metaball

viac ukazok

Autor:  jucas [ ned čer 06, 2010 4:07 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: particly vs. chaotické atraktory

Myslel jsem tím obtížně odhadnutelný výsledek těchto systémů a nutnost dlouho laborovat s parametry. Ale pro abstraktní grafiku by to bylo zajímavý. Někde jsem četl o podobnosti podivných attraktorů s turbulentním prouděním a Navier-Stokesovy rovnicemi. To by už bylo zajímavější. Ale žádná podrobná metodika u toho nebyla.

Autor:  jucas [ ned čer 06, 2010 4:13 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: particly vs. chaotické atraktory

Teď mě ještě napadlo, že by bylo možná lepší toto implementovat jako typ pole "force field". Tím by šly kombinovat s ostatními fyzikálními modely. Pokud tedy systém polí umí pracovat s minulými souřadnicemi částic.

Autor:  EdgarVanat [ ned čer 06, 2010 9:13 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: particly vs. chaotické atraktory

moment, akože nejaký "vietor", ktorý ovplyvňuje particly tak aby sa poskladali do atraktoru? alebo som to vôbec nepochopil?

Autor:  jucas [ ned čer 06, 2010 10:34 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: particly vs. chaotické atraktory

V podstatě ano. Pokud se nepletu, jde o iteraci a počítají se změny souřadnic. Takže vliv takového "větru" by byla tato změna, nebo její násobek, a přičetl se v každém kroku k částici. S fungujícím tlumením kolem objektu s polem a možností vše animovat by šly simulovat třeba ty turbulence - jen v určitých místech.

Autor:  EdgarVanat [ ned čer 06, 2010 11:06 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: particly vs. chaotické atraktory

to znie ako hodne dobry napad....

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/