blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
particly vs. chaotické atraktory http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=7692 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | EdgarVanat [ ned čer 06, 2010 1:38 pm ] |
Předmět příspěvku: | particly vs. chaotické atraktory |
Blender používa particly tak, že ich aktuálnu polohu vypočíta z nejakej rovnice kde hrá určitú úlohu normála objektu a gravitácia a čas a podobné kravinky. napadlo mi, že pomocou particlov by bolo možné a dokonca aj pomerne jednoduché vytvoriť generátor chaotických atraktorov, mapríklad Lorenzov atraktor, ktorý je na výpočet podstatne jednoduchší ako počítať fyziku. Nehrabali ste sa niekto v 2.5ke natoľko aby ste došli na to ako pridať nový generátor particlov? |
Autor: | jucas [ ned čer 06, 2010 2:27 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: particly vs. chaotické atraktory |
Z Farstaryho patche pro SPH simulaci by to mělo jít vyčíst. http://www.pasteall.org/11805/diff Implementace strange atraktorů je docela jednoduchá, ale otázka je jak to bude použitelné, resp. ovladatelné. |
Autor: | EdgarVanat [ ned čer 06, 2010 2:32 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: particly vs. chaotické atraktory |
mno ak by si spravil particly tak by to slo krasne urobit - premenne by sa nastavili v menu, k nim pripadne nejaka animacna diferencia a len by si dal kolko bodov ti ma vygenerovat a potom by si im pridelil nejaky halo objekt alebo metaball viac ukazok |
Autor: | jucas [ ned čer 06, 2010 4:07 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: particly vs. chaotické atraktory |
Myslel jsem tím obtížně odhadnutelný výsledek těchto systémů a nutnost dlouho laborovat s parametry. Ale pro abstraktní grafiku by to bylo zajímavý. Někde jsem četl o podobnosti podivných attraktorů s turbulentním prouděním a Navier-Stokesovy rovnicemi. To by už bylo zajímavější. Ale žádná podrobná metodika u toho nebyla. |
Autor: | jucas [ ned čer 06, 2010 4:13 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: particly vs. chaotické atraktory |
Teď mě ještě napadlo, že by bylo možná lepší toto implementovat jako typ pole "force field". Tím by šly kombinovat s ostatními fyzikálními modely. Pokud tedy systém polí umí pracovat s minulými souřadnicemi částic. |
Autor: | EdgarVanat [ ned čer 06, 2010 9:13 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: particly vs. chaotické atraktory |
moment, akože nejaký "vietor", ktorý ovplyvňuje particly tak aby sa poskladali do atraktoru? alebo som to vôbec nepochopil? |
Autor: | jucas [ ned čer 06, 2010 10:34 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: particly vs. chaotické atraktory |
V podstatě ano. Pokud se nepletu, jde o iteraci a počítají se změny souřadnic. Takže vliv takového "větru" by byla tato změna, nebo její násobek, a přičetl se v každém kroku k částici. S fungujícím tlumením kolem objektu s polem a možností vše animovat by šly simulovat třeba ty turbulence - jen v určitých místech. |
Autor: | EdgarVanat [ ned čer 06, 2010 11:06 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: particly vs. chaotické atraktory |
to znie ako hodne dobry napad.... |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |