blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

NORMAL MAP
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=7666
Stránka 15

Autor:  Siso [ pon kvě 24, 2010 12:18 pm ]
Předmět příspěvku:  NORMAL MAP

Viete niekto ako dostat z Blenderu export sceny ako Normal Mapu?

Autor:  vklidu [ pon kvě 24, 2010 5:46 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: NORMAL MAP

Nerozumim otazce. Chces, aby tvuj render sceny z pohledu kamery byl pouzitelny jako normal mapa?
To by melo jit pres node. Nekde jsem videl tut, ale musel bych pohledat.
(Predpokladam, ze vzhledem k tvemu levelu se neptas za napeceni normal mapy na objekt)
Nebo je to neco tretiho?

Autor:  Siso [ pon kvě 24, 2010 10:17 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: NORMAL MAP

presne tak ako vravis. Normal mapu chcem pouzit pri postprodukcii.

Autor:  burundunguru [ úte kvě 25, 2010 12:16 am ]
Předmět příspěvku:  Re: NORMAL MAP

Tak pokud ji tam chces dat pri postprodukci tak to udelej v Photoshopu nebo GIMPu, to je snazsi nez to ukladat z Blenderu pres nody (ale i to by snad slo).

Autor:  vklidu [ úte kvě 25, 2010 12:47 am ]
Předmět příspěvku:  Re: NORMAL MAP

@burundunguru: muzes poslat ukazku? protoze co navrhujes bude simulovat prostor na zaklade tmavych a svetlych tonu z image, ne na zaklade informace o prostoru. nebo se pletu?
dekuji

Autor:  Bumpkin [ úte kvě 25, 2010 7:01 am ]
Předmět příspěvku:  Re: NORMAL MAP

burundunguru: ja te nechci nijak urazet ale mas vubec poneti o tom co to ta normal mapa je?? :emo02: :emo02:

Autor:  Siso [ úte kvě 25, 2010 8:42 am ]
Předmět příspěvku:  Re: NORMAL MAP

burundunguru píše:
Tak pokud ji tam chces dat pri postprodukci tak to udelej v Photoshopu nebo GIMPu, to je snazsi nez to ukladat z Blenderu pres nody (ale i to by snad slo).


A navic se bavim o animaci. Photoshopem samozrejme jde cokoli u animace musis myslet jinak.

Cus.

Autor:  Siso [ úte kvě 25, 2010 1:18 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: NORMAL MAP

Tu je nieco. Akurat to riesi len samostatny objekt pokial na nho nieje namapovana ziadna textura s normal mapou. Ale aspon nieco:

http://feeblemind.tuxfamily.org/dotclea ... ormal-maps

Autor:  Siso [ úte kvě 25, 2010 2:01 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: NORMAL MAP

Ak by niekto vedel o jednoduchsej ceste ako vyrenderovat NormalMapu budem rad za kdejaky odkaz. Toto je dost nepohodlne pri nejakom ostrom projekte kde je nutne render spustit este raz len kvoli normal mape.

Diky moc.

Autor:  burundunguru [ stř kvě 26, 2010 11:54 am ]
Předmět příspěvku:  Re: NORMAL MAP

vklidu píše:
bude simulovat prostor na zaklade tmavych a svetlych tonu z image, ne na zaklade informace o prostoru. nebo se pletu?


No, myslel jsem že o to tak nějak jde. Že si třeba renderuje nějaký povrch který potřebuje dále.


@Bumpkin: Ano

Autor:  Siso [ stř kvě 26, 2010 11:56 am ]
Předmět příspěvku:  Re: NORMAL MAP

burundunguru píše:
vklidu píše:
bude simulovat prostor na zaklade tmavych a svetlych tonu z image, ne na zaklade informace o prostoru. nebo se pletu?


No, myslel jsem že o to tak nějak jde. Že si třeba renderuje nějaký povrch který potřebuje dále.

No hlavne se bavime o animacich, takze photoshop muzes zavrit.. :-D

Autor:  burundunguru [ stř kvě 26, 2010 11:58 am ]
Předmět příspěvku:  Re: NORMAL MAP

V animaci pochopitelně ano. Předpokládal jsem že to je statická scéna. Ale potom už bohužel neznám odpověď.

Autor:  Bumpkin [ stř kvě 26, 2010 1:57 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: NORMAL MAP

Siso: hehe no a co ze se bavime o animaci :roll: pokud ji kvuli kvalite renderujes do jednotlivych snimku muzes pouzit normal mapu krasne i v node editoru a pak ty snimky prerenderujes jen do kodeku horsi je ze budes generovat sileny mnozstvy normal map :emo02:

burundunguru: heh ty to ocividne nechapes vid?? ty by si totiz musel generovat normal mapu pro kazdej snimek, to znamena ze kdyz mas animaci o 300 snimcich musel by si udelat 300 normal map :-) protoze negenerujes normal mapu pro jednotlivej povrch ale pro prostor :-) tudis je to docela nelogicke

Autor:  Siso [ stř kvě 26, 2010 2:06 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: NORMAL MAP

Bumpkin: Je uplne normalne ze scena ktoru renderujes nieje z jednej vrstvy ale napriklad aj z 8-mich. A ide mi prave o to ze vygenerovat vector mapu a depth mapu je otazkou obrazku ktory ti blender renderuje napr. 1min v NODoch otazka 2sec, takze je bezpredmetne uvazovat o tom ci budes mat obrazkov 750(30sec) a dalsich 1500 BW. Proste vector mapa a depth mapa je uz umna zarucene "povinnostou" kazdeho renderu. Otazkou ostava ako dosiahnut toho aby sa ti tak ako tie dve mapy vyrenderovala aj normal mapa (naraz)? Kazdopadne normal, vector a depth mapa je neoddelitelnou castou postprodukcie. Pozri si moje PDF v sekcii BLENDER LINKY. To ake mas moznosti potom ti tych 1500BW obrazkov nijak nemoze vadit (pokial nemas 2GB HDD teda...) :)
Ak teda spominas ze cez NODy si mi schopny hodit tutor ako na normal mapy, tak sem s tym, budem rad. ;) Obavam sa ze to nejde, pretoze NOD pracuje s renderom ktory mu blender vypluvne a ten uz nema informaciu o vsetkych troch smeroch normal.

Vyvrat mi to a budem rad. :)

Autor:  burundunguru [ stř kvě 26, 2010 3:18 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: NORMAL MAP

@Bumpkin: Jasne jsem psal, ze jsem se domnival, ze se jedna o statickou scenu - tedy nikoliv o animaci. :wink:

Stránka 15 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/