blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Stencil UV?
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=766
Stránka 11

Autor:  Klayman [ úte úno 22, 2005 1:40 pm ]
Předmět příspěvku:  Stencil UV?

Tak by ma zaujimalo existuje nieco ako stencil pre uv mapovanie?? Napriklad keby som chcel urobit blend prechod medzi dvoma UV texturami???

Autor:  Ash [ úte úno 22, 2005 1:48 pm ]
Předmět příspěvku: 

Podľa mňa sa v použití stencil maskovania UV textúry v ničom nelíšia od ostatných typov textúr - dá sa použiť presne ten istý postup.

Autor:  Klayman [ úte úno 22, 2005 9:15 pm ]
Předmět příspěvku: 

[quote="Ash"]Podľa mňa sa v použití stencil maskovania UV textúry v niÄ

Autor:  tol [ stř úno 23, 2005 1:00 pm ]
Předmět příspěvku: 

No pokud umíš pracovat se stencil, tak je to přesně jak píše Ash- je úplně jedno, jak tu texturu mapuješ, třeba přes UV, stencil zkrátka použiješ stejným způsobem, jako u "normálních" textur. Pokud stencil používat neujíš, je postup popsán v překladu tutoriálu na realistickou planetu na tomto webu:)

Ten přechod bys tak dělal přes masku se zapnutým stencil, hozenou mezi 2 UV textury :)

Autor:  Klayman [ stř úno 23, 2005 3:21 pm ]
Předmět příspěvku: 

tol píše:
No pokud umíš pracovat se stencil, tak je to přesně jak píše Ash- je úplně jedno, jak tu texturu mapuješ, třeba přes UV, stencil zkrátka použiješ stejným způsobem, jako u "normálních" textur. Pokud stencil používat neujíš, je postup popsán v překladu tutoriálu na realistickou planetu na tomto webu:)

Ten přechod bys tak dělal přes masku se zapnutým stencil, hozenou mezi 2 UV textury :)


no fakt neviem asi som to zle popisal funguje to aj v game engine?? pretoze sa tam mozu pouzivat len uv, so stencilom viem pracovat v tom nieje problem len nejako to implementovat do game engine neviem :cry:

Autor:  Ash [ stř úno 23, 2005 3:39 pm ]
Předmět příspěvku: 

No, v game engine to samozrejme funguje inak - tam má každý fejs maximálne jednu textúru. Ak teda chceš prechod medzi viacerými textúrami, vyrob si ho v nejakom grafickom editore (PS, Gimp) a ulož ho ako ďalšiu textúru, ktorú namapuješ na mesh.

Autor:  tol [ stř úno 23, 2005 6:18 pm ]
Předmět příspěvku: 

Klayman píše:
tol píše:
No pokud umíš pracovat se stencil, tak je to přesně jak píše Ash- je úplně jedno, jak tu texturu mapuješ, třeba přes UV, stencil zkrátka použiješ stejným způsobem, jako u "normálních" textur. Pokud stencil používat neujíš, je postup popsán v překladu tutoriálu na realistickou planetu na tomto webu:)

Ten přechod bys tak dělal přes masku se zapnutým stencil, hozenou mezi 2 UV textury :)


no fakt neviem asi som to zle popisal funguje to aj v game engine?? pretoze sa tam mozu pouzivat len uv, so stencilom viem pracovat v tom nieje problem len nejako to implementovat do game engine neviem :cry:


Klayman- to je pak ale úplně jiná, příště prosím buď specifikuj, že se ptáš na GameEngine, nebo to pošli do našeho GameEngine fóra. Na zbytek už odpověděl Ash :)

Autor:  Klayman [ čtv úno 24, 2005 10:24 am ]
Předmět příspěvku: 

Ok ok moja chyba :) ked mne sa to vsetko pletie do jedneho ok pohodicka :) ale aj tak dik chalani

Autor:  Klayman [ úte bře 01, 2005 11:41 pm ]
Předmět příspěvku: 

Este toto by som sa na tuto temu chcel opytat ked mam pamu ciernobilu da sa pouzit ako stencil ak ano ako? No a spat k tym uv a stencil spominali ste ze sa to da pouzit medzi dvoma uv mapami ked to nepouzivam v game engine ako sa to da?? Viem ze stencil sa pouziva iba pri texturach ako teda nastavim stencil na uv materiali?

Autor:  tol [ stř bře 02, 2005 12:10 am ]
Předmět příspěvku: 

Klayman píše:
Este toto by som sa na tuto temu chcel opytat ked mam pamu ciernobilu da sa pouzit ako stencil ak ano ako? No a spat k tym uv a stencil spominali ste ze sa to da pouzit medzi dvoma uv mapami ked to nepouzivam v game engine ako sa to da?? Viem ze stencil sa pouziva iba pri texturach ako teda nastavim stencil na uv materiali?


Jde o to, že UV textura je to samé, jako jakákoli jiná textura, jediný rozdíl je v mapování- můžeš texturu namapovat podle Orto (original coordinates), Window (window coordinates) nebo UV (UV coordinates)- to je jediný rozdíl, z hlediska interakce textur v různých kanálech není mezi UV a jakoukoli jinou texturou rozdíl.

Použití černobílé mapy jako stencil viz tato část tutorialu na planetu od Enrica Valenzy:

http://www.blender3d.cz/index.php?Gstr=ttplanet_2

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/