blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
DEPTH MAP. http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=7656 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Siso [ pát kvě 21, 2010 10:52 am ] | ||
Předmět příspěvku: | DEPTH MAP. | ||
Pri exporte z Woodoo Camera tracer dostanete "zhluk" bodiek a pohyb kamery. To sa jednoducho naimportuje do Blenderu a teraz pride otazka. Viete ako z toho vytvorit DEPTH MAPu? Tz. ciernobiely snimok ktory reprezentuje hlbku Z. Dik. V prilohe je blend ako ukazka z coho to chcem vytvorit. Nemohlo by pomoct toto? http://www.blender.org/development/rele ... ctor-blur/
|
Autor: | EdgarVanat [ pát kvě 21, 2010 11:15 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: DEPTH MAP. |
ja to robím tak, že všetky materiály nastavím na shadeless black, pomocou kamery si nájdem vzdialenosť najprednejšieho a najzadnejšieho objektu a nastavím si bielu lineárnu hmlu vyrendruješ a máš depth mapu |
Autor: | Siso [ pát kvě 21, 2010 11:17 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: DEPTH MAP. |
Ja teraz nerobim nic v blenderu. tz. neobsahuje ziadne objekty okrem toho co tam je. A to su bodky. A rozmyslam ako z tych bodiek urobit z mapu... |
Autor: | EdgarVanat [ pát kvě 21, 2010 11:45 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: DEPTH MAP. |
moment woodoo nespravi aj mesh? |
Autor: | Siso [ pát kvě 21, 2010 11:55 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: DEPTH MAP. |
no neviem ako. |
Autor: | EdgarVanat [ pát kvě 21, 2010 12:05 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: DEPTH MAP. |
aha, tak to bude zlozitejsie.... možno by sa to dalo nejak emulovať cez halo ale netuším ako na to fakt... |
Autor: | Siso [ pát kvě 21, 2010 12:17 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: DEPTH MAP. |
cez halo som to skusal ale treba asi dosiahnut toho aby to neboli body ale mesh. |
Autor: | Siso [ pát kvě 21, 2010 4:42 pm ] | ||
Předmět příspěvku: | Re: DEPTH MAP. | ||
Tady je uplne jednoduchy NOD na vytvorenie DEPTH MAP. Je to skvela vec. V podstate od teraz si to vzdy vyrenderujem ku kazdemu projektu do special adresara pretoze s tym potom clovek ma moznost v postprodukcii robit kopec dalsich zmien. Napr. uz nikdy nemusis pouzit defocus v blenderu a tym si definitivne zmenit render, alebo dokonca z toho sa da jednoducho vypocitat pre stereoskopiu obraz pre druhe oko. Atd atd. kopec moznosti a ak sa vyrenderuje uz jeden frame, DEPTH MAP je v podstate okamzite vyrenderovany tiez.
|
Autor: | EdgarVanat [ pát kvě 21, 2010 6:20 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: DEPTH MAP. |
jo tak to je krása to si mi strašne pomohol, ja som to doteraz robil vždy samostatne, ale ako z toho počítaš tú anaglyfiu? |
Autor: | Siso [ sob kvě 22, 2010 8:05 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: DEPTH MAP. |
Anaglyphia a strereoskopia su dve rozne vyrazy. Stereoskopia je zobrazenie v 3D a anaglyphia je metoda ako sa zobrazuje a pre ake zobrazovacie zariadenie to je urcene. Na prevod do stereoskopie z jedineho obrazku jedineho oka pomocou depth mapy sluzi v postprodukcii efekt DISPLACEMENT MAP a ak chces naviac z toho mat anaglyph tak pouzijes este LEVELS. Este idem skusit vygenerovat VECTOR MAPU podla ktorej by teoreticky mohlo ist velmi dobre v postprodukcii urobit motion blur. |
Autor: | Siso [ sob kvě 22, 2010 8:58 am ] | |||
Předmět příspěvku: | Re: DEPTH MAP. | |||
Tak prikladam este raz NOD pre DEPTH MAP, nieco som odtial vyhodil co je tam zbytocne a naviac prikladam este aj VECTOR MAP alebo speedmap podla ktorej si v klude az v postprodukcii urobite motion blur za ovela rychlejsiu dobu (nez samozrejme blender) a nez aplikovanim nejakeho motionblur efektu ktory je tiez casovo narocnejsi. U tzv. vector bluru mate viac moznosti kontroly nad nim. Vectormapa: obejkty silne biele oznacuju rychle sa pohybujuce casti objektov, svetlejsie menej, cierna je cast bez ziadneho pohybu. Cau.
|
Autor: | vklidu [ úte kvě 25, 2010 1:06 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: DEPTH MAP. |
plnohodnotnou odpoved nemam. jen par poznamek. - depth map dela napr. app PFhoe (myslim, ze za nej chteji 1,5) pokud ti bude stacit screen obrazovky udelas to i zadara - pokud ti jde o depth map importovanych bodu (u cehoz by mne zajimalo k cemu to jde pouzit) bych rekl, ze by nemel byt problem dat jim treba to halo a nastavit texturu typu blend a namapovat ji pomoci objektu (napr. Empty) |
Autor: | Siso [ úte kvě 25, 2010 8:45 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: DEPTH MAP. |
vklidu píše: plnohodnotnou odpoved nemam. jen par poznamek. - depth map dela napr. app PFhoe (myslim, ze za nej chteji 1,5) pokud ti bude stacit screen obrazovky udelas to i zadara - pokud ti jde o depth map importovanych bodu (u cehoz by mne zajimalo k cemu to jde pouzit) bych rekl, ze by nemel byt problem dat jim treba to halo a nastavit texturu typu blend a namapovat ji pomoci objektu (napr. Empty) Bohuzial u tych bodov je to asi cesta k nicomu. Halo tam sice pouzijes ale to nestaci. Je nutne nejakym inym sposobom generovat depth mapu. A nech googlujem jak googlujem proste nic take zatial neexistuje. Vzdy sa bavim o animacii, takze screenshot nejakeho softu mi jaksi nestaci. Ale dik, pozriem sa na ten soft. |
Autor: | Siso [ úte kvě 25, 2010 8:49 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: DEPTH MAP. |
vklidu píše: plnohodnotnou odpoved nemam. jen par poznamek. - depth map dela napr. app PFhoe (myslim, ze za nej chteji 1,5) pokud ti bude stacit screen obrazovky udelas to i zadara - pokud ti jde o depth map importovanych bodu (u cehoz by mne zajimalo k cemu to jde pouzit) bych rekl, ze by nemel byt problem dat jim treba to halo a nastavit texturu typu blend a namapovat ji pomoci objektu (napr. Empty) Pocuj, kde si sa docital ze ten soft dela DepthMapu? |
Autor: | vklidu [ úte kvě 25, 2010 8:24 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: DEPTH MAP. |
Dival jsem se na to. Omlouvam se PFhoe ji neumi. Dela ji PFtrack. Soft od stejne spolecnosti, zkousel jsem je oba ve stejny den, tak se mi to pomichalo. Pozn.: jestli ocekavas neco tak ostreho jako jsi postnul ukazku z blenderu, tak zbohem satecek Aspon co jsem zkousel udelal mi ze vstupniho videa jen takovy rozdrbany mrak ze ktereho jde vytusit, ze se trefil . A pripadny export netusim. Ohledne shluku tecek - myslim, ze hledas to same co ja. Potrebujes, aby se ten shluk tecek pospojoval v nejaky smysluplny mesh. Pak uz asi udelat depth mapu prolem nebude, ze? Ohledne Halo jsem myslel, ze Depth Mapa je ve vysledku sedoskalovy obrazek (nebo zase omyl?). A to dostanes i z tech halo jak jsem popisoval (i animovane), ale tvuj problem je, ze depth mapa jen tech bodu je ti asi na nic, ze? |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |