No problém není v tom, že bych to nechápal, ale u subsurf tutoriálů (alespoň u těch, které jsem si zkoušel) se dost často vynechávají kroky. Je to jako v učebnicích matematiky, když se uvede něco, pak se napíše -> známýma úpravama dostaneme tohle a člověk, aby 2 hodiny špekuloval, jaké to známé úpravy byly. Takže tutoriál na subsurface (který bych chtěl já) by měl obsahovat rozumně komplikovaný model (žádná hlava, auto nebo co) a základní operace by se měly popsat. Tím nemyslím popisovat resize nebo extrude.
Zde je příklad toho co myslím:
http://www.blenderman.org/index.php?fil ... eling.html
Vezmi si kroky 2 a 3. Je ten vertex rearrangement udělanej vertex per vertex nebo nějak jinak. Já jsem strávil spoustu času tím, že jsem vždy border selectoval a pak přemísťoval. Možná to tak dělá každý, ale autor by to mohl uvést. Pokud napíše: Now push the SubSurf Button and close the side of the car with new faces. You should also define the holes for windows, headlights and backlights. It should look like this...
Tak implikuje, že jsem vlastně ten tvar docílil extrusion a stisknutím subsurface. Vtip je v tom, že je to pro lidi, kteří v blenderu dělají naprosto samozřejmé, ale někdo, kdo se učí se dost často "zacyklí" na pro zdatného blenderistu nepochopitelném místě.
Druhý extrém je modelling water tap, který se zase jen dotkne povrchu problému a dál se nedostane. Nenašel jsem nic, co by vyplňovalo tyto díry a google se dost snaží.
Jinak ale chápu, že je to má omezenost a nikdo jiný s tím určitě nikdy problém neměl.
PS. Ten water tap se tady v balíčku beginner jmenuje magical meshes, ale je to ten stejný.