blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
Mapy(normal,diffuse, heigh, atd) http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=7426 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Paul 68 Rageous [ pát úno 12, 2010 4:46 pm ] |
Předmět příspěvku: | Mapy(normal,diffuse, heigh, atd) |
Zdravim, minule som si pozical knihu o 3ds max, kedze su tam tipy pre 3d programy vseobecne a zistil som ze okrem obycajnych, bump(normal) su aj mapy typu diffuse a specular. (Mam jednu teoriu podla tej knihy ze obycajne textury = diffuse textury)Ja viem ze blender podporuje normal mapy ale o specular som v blenderovy nikdy nepocul. Daju sa nejako importovat a nastavit ako specular a je moja teoria o diffuse spravna? PS: z programu xNormal viem ze existuje mnoho dalsich map ako heigh map a ine. Keby niekto vedel naco tieto mapy sluzia, moze to tu napisat pre celoforovu vedomost :D. |
Autor: | Bumpkin [ pát úno 12, 2010 5:13 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Mapy(normal,diffuse, heigh, atd) |
tak abych odpovedel na tvoji otazku, samozdrejme tyto mapy blender podporuje v prvni rade si musis ale ujasnit co ktery vyraz ve slovniku 3Dmax studia a Blenderu znamena me osobne pojmenovani z maxe moc nesedne color mapa (myslim ze v maxu je znacena jako ,,difus,, mapa ale nejsem si jsitej): uz jen z jejiho nazvu vypliva ze bude urcovat barvu (v blenderu se aktyvuje defaultne jinak to najdes v material butons v paletce map to a tlacitko col) bump mapa: dobre se s ni dela popvrch jako napriklad pory, lletokruhy a dalsi veci mela by byt cernobila nejcasteji (v blenderu musis vzdy aktivovat tlacitkem nor v material butonas na paletce map to) normal mapa: podoba se hodne podobne jako bump mapa ale na vetsi niance nez pory ci letokruhy (deformace obleceni ci podobne veci) aktuvujes stejnym zpusobem jako bump mapu specular mapa: tato mapa urcuje jak moc a kde bude povrch odrazet okoli opet tuto mapu aktyvujes v material butons v zalozce map to a tlacitko spec samozdrejme jednotlivy textury muzes prolinat prez alpha kanali nebo naopak na ne nanaset blend textury jinak doporucuju se podivat na toto video od loocase http://www.duber.tv/cs/3ds-max/material ... ke-kuze_1/ |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |