blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Mapy(normal,diffuse, heigh, atd)
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=7426
Stránka 11

Autor:  Paul 68 Rageous [ pát úno 12, 2010 4:46 pm ]
Předmět příspěvku:  Mapy(normal,diffuse, heigh, atd)

Zdravim, minule som si pozical knihu o 3ds max, kedze su tam tipy pre 3d programy vseobecne a zistil som ze okrem obycajnych, bump(normal) su aj mapy typu diffuse a specular. (Mam jednu teoriu podla tej knihy ze obycajne textury = diffuse textury)Ja viem ze blender podporuje normal mapy ale o specular som v blenderovy nikdy nepocul. Daju sa nejako importovat a nastavit ako specular a je moja teoria o diffuse spravna?

PS: z programu xNormal viem ze existuje mnoho dalsich map ako heigh map a ine. Keby niekto vedel naco tieto mapy sluzia, moze to tu napisat pre celoforovu vedomost :D.

Autor:  Bumpkin [ pát úno 12, 2010 5:13 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Mapy(normal,diffuse, heigh, atd)

tak abych odpovedel na tvoji otazku, samozdrejme tyto mapy blender podporuje :-)

v prvni rade si musis ale ujasnit co ktery vyraz ve slovniku 3Dmax studia a Blenderu znamena :-)
me osobne pojmenovani z maxe moc nesedne :-(

color mapa (myslim ze v maxu je znacena jako ,,difus,, mapa ale nejsem si jsitej): uz jen z jejiho nazvu vypliva ze bude urcovat barvu :wink: (v blenderu se aktyvuje defaultne jinak to najdes v material butons v paletce map to a tlacitko col)
bump mapa: dobre se s ni dela popvrch jako napriklad pory, lletokruhy a dalsi veci mela by byt cernobila nejcasteji :wink: (v blenderu musis vzdy aktivovat tlacitkem nor v material butonas na paletce map to)
normal mapa: podoba se hodne podobne jako bump mapa ale na vetsi niance nez pory ci letokruhy (deformace obleceni ci podobne veci) aktuvujes stejnym zpusobem jako bump mapu
specular mapa: tato mapa urcuje jak moc a kde bude povrch odrazet okoli opet tuto mapu aktyvujes v material butons v zalozce map to a tlacitko spec

samozdrejme jednotlivy textury muzes prolinat prez alpha kanali nebo naopak na ne nanaset blend textury :wink:

jinak doporucuju se podivat na toto video od loocase
http://www.duber.tv/cs/3ds-max/material ... ke-kuze_1/

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/