blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Forsetiho dotazy
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=7388
Stránka 12

Autor:  Forseti [ stř led 27, 2010 11:49 am ]
Předmět příspěvku:  Forsetiho dotazy

tak po delší době si zase nevím s něčím rady.
    > jak se dá zprovoznit emulace numpadu pod Ubuntu 9.10? když to zakliknu v nastavení (Emulate numpad, tak to nejde)
    > jak se pod tím samým systémem v Blenderu označuje loop? z win jsem zvyklý na alt+pravé myšítko, tady se mi vyvolá linuxová nabídka - zavřít, minimalizovat, maximalizovat,...
    > jaktože v ubuntu není konzolové okno jako ve win?

Autor:  tpelc [ stř led 27, 2010 9:48 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Emulace numpadu pod Ubuntu, ...

Mám Ubuntu 9.10 a Blender 2.50:
- emulate numpad mi funguje podle očekávání
- problém s Alt+RMB se dá vyřešit změnou volby v Systém-Volby-Okna "Pohybová okna" změnit z Alt na (např.) Super.
- konzolové okno při spuštění Blendru pomocí ikony nevyskakuje, ale tohoto efektu lze dosáhnout tím, že se nejdříve otevře terminál (konzole) a tam se spustí blender. Pak se všechny hlášky vypisují do tohoto terminálu

Autor:  Forseti [ stř led 27, 2010 10:04 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Emulace numpadu pod Ubuntu, ...

no já mám nějaký Blender co je v repozitáři, asi 2.49a, zrovna teďka nevím bo jsem na win, ale ta emulace se mi nějak nechce rozjet
ta konzole, to jen tak, jenom mi to přišlo divné a tušil jsem že by se to při spuštění z terminálu vypisovalo do něj
na to nastavení altu mrknu

to ubuntu spíš tak jenom testuju a asi to ještě není to pravé ořechové, ovladače už to sice skoro všechny co potřebuju má, ale třeba webka jde zobrazit jenom přes cheese, camorama o ní vůbec neví, a samovolně se spouští po probuzení notebooku, no pak mě trošku štve že GRUB2 nejde nastavit nějak přes GUI,...

Autor:  tpelc [ čtv led 28, 2010 2:24 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Emulace numpadu pod Ubuntu, ...

Forseti píše:
no já mám nějaký Blender co je v repozitáři, asi 2.49a, zrovna teďka nevím bo jsem na win, ale ta emulace se mi nějak nechce rozjet
ta konzole, to jen tak, jenom mi to přišlo divné a tušil jsem že by se to při spuštění z terminálu vypisovalo do něj
na to nastavení altu mrknu

Tak mě napadlo k tomu numpadu - zkus si nastavit anglické rozložení klávesnice.

Forseti píše:
to ubuntu spíš tak jenom testuju a asi to ještě není to pravé ořechové, ovladače už to sice skoro všechny co potřebuju má, ale třeba webka jde zobrazit jenom přes cheese, camorama o ní vůbec neví, a samovolně se spouští po probuzení notebooku, no pak mě trošku štve že GRUB2 nejde nastavit nějak přes GUI,...

webkamera - pokud Ti funguje v jednom programu (např. cheese), pak by měla být dostupná i v ostatních (např. VLC, xawtv, mplayer ...). Jde jen o nastavení.
Měl jsem spíše opačnou zkušenost - všude jinde webka šla, jen v určité verzi cheese ne, ale to byl bug právě té konkrétní verze programu cheese.

GRUB2 - tady v Ubuntu trochu předběhli dobu. Grub2 je ještě v ranném stádiu vývoje. Nicméně určitě by nebyl problém nahodit "starý-dobrý" grub a k tomu jsou běžná klikátka.
Já jsem si Grub2 třeba nechal, přestože jsem byl na začátku zděšen, že se něco změnilo v nastavení. Po počátečním ručním nastavení se teď navíc chová mnohem "inteligentněji" - používám dualboot se starší verzí Ubuntu (9.04) a tam taky občas dojde k aktualizaci kernelu. To mi vždycky ve starší verzi Grubu nadělalo paseku, protože jsem pak nenabootoval kam jsem chtěl a musil to řešit ruční aktualizací nastavení Grubu.

Autor:  Forseti [ čtv led 28, 2010 9:52 pm ]
Předmět příspěvku:  Forsetiho dotazy

Zkusím trošku z jiného soudku. Jak by jste vytvořili vlasy pro anime postavičku?
Obrázek
něco takového

Autor:  Bumpkin [ pát led 29, 2010 8:48 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Forsetiho dotazy

klasika, vymodeloval :wink:
http://www.tutorius.net/wp-content/uplo ... torial.jpg
http://www.turbosquid.com/3d-models/max ... ter/388430
http://sgcafe.com/showthread.php?t=35399

udelal bych si zakladni model vlasu poskladanej z nekolika upravenejch jehlanu a pak bych jse spojil do jednoho a promodeloval :wink: druha vec je jestli to chces animovat ty vlasy :-)

Autor:  lokhorn [ pát led 29, 2010 11:40 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Forsetiho dotazy

Jasný promodelovat, ale ten model na turbosquid mi připomněl ještě jednu možnost. Stačí když si vymodeluješ jeden pramen vlasů a ten potom parentuješ ke křivce jako Curve deform, pak už to jenom duplikuješ a hejbáš se křivkou, kdysi sem na to viděl tutoriál, ale už si nevzpomínam kde

Autor:  Forseti [ pát led 29, 2010 12:46 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Forsetiho dotazy

hmm díky, vyzkouším. Zkoušel jsem to přes dupliverts / duplifaces, ale nebylo to ono (ale nedomodelovával jsem to)

a díky i tpelcovi za rady ohledně linuxu

Autor:  tpelc [ sob led 30, 2010 9:54 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Forsetiho dotazy

Forseti píše:
a díky i tpelcovi za rady ohledně linuxu

Tož to není zač.
Koukám, že jsme ze stejně "razovitého regionu" - někdy bychom se mohli domluvit (i s Pitrisem - zdravím!) a zajít někam na pivo ...

Autor:  Forseti [ ned led 31, 2010 2:43 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Forsetiho dotazy

no jo, klidně

Autor:  EdgarVanat [ ned led 31, 2010 4:06 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Forsetiho dotazy

http://www.youtube.com/watch?v=VejzkIZyf7A

v každom prípade je fajn chvíľu browsovať po youtube a hľadať štruktúru a fyziku, ako to vyzerá a vzniká v reálnom svete...

Autor:  Still-Alive [ ned led 31, 2010 5:07 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Forsetiho dotazy

:emo15: :emo15: Mít ještě vlasy, tak bych to hned vyzkoušel :emo02: Vypadá to hodně dobře

Autor:  Kapo [ pon úno 01, 2010 12:50 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Forsetiho dotazy

Still-Alive píše:
:emo15: :emo15: Mít ještě vlasy, tak bych to hned vyzkoušel :emo02: Vypadá to hodně dobře


tieto zvlastne upravy...sak to potom nemas trosku chemikalie vo vlasoch, ale trosku vlasov zlepenych tonami chemikalii :-D

Autor:  Forseti [ pon bře 08, 2010 4:31 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Forsetiho dotazy

Tak a je tu další pro mě v celku záhada, jak se dělají u čtyřnožců nohy? Pokaždé když se o to pokusím tak to zprasím. Dělám toho psa a nevím jak dál: Obrázek

A asi jestli se mi povede tak půjde do soutěže s dalšími 2 hlavami s krycím jménem Kerberos.

Autor:  zgerbiak [ pon bře 08, 2010 5:23 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Forsetiho dotazy

Ja by som vymodeloval nohy zvlášť. Potom na mieste spojenia by som z trupu vymazal nepotrebné vertexi a pospájal s nohou.
Pri extrudovaní z už existujúcej siete to nemusí dobre dopadnúť. Skôr mám skúsenosti že to dobre nedopadne, hlavne ak to chceš animovať.

Stránka 12 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/