blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

potíže s alfa kanálem
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=7364
Stránka 11

Autor:  Tony Smith [ ned led 17, 2010 6:24 pm ]
Předmět příspěvku:  potíže s alfa kanálem

vytvořil jsem podkladovou zem a na ní vymodeloval cestu, textury mám udělané tak, že skoro není poznat přechod dvou meshů, ale přecejenom nic neni dokonale, atak jsem si rekl, ze dám na okraj cesty malý prechod jakoze do průhlednosti, aby to vypadalo líp.

u cesty mám 4textury:

obrázek - col, nor - UVTex - mix
bakenuty AAO - col - UVTex.bake - multiply
clouds - slaby col, jenom na zlepseni - orco - mix
obrázek .jpg s průhledností v černé a bílé - alfa - UVTex - mix

zvyseny emit (kvuli bakenute AO), alfa na nula, ZTransp, svetlo tam mam Sun s ray shadows,

v 3D view mi vsechno funguje bezvadně (GLSL materials), na preview textury to taky vypada dobre, ale v renderu se mi místo průhlednosti objeví šedivo-černá. Zkoušel jsem jestli to neni náhodou stín, ale je to tam i když jsem stíny vypnul.

prikladam obrazky:

http://picasaweb.google.cz/tonda.smid/M ... 4744406002
http://picasaweb.google.cz/tonda.smid/M ... 7588539730

Nevíte někdo co bych mohl udělat špatně, popř. jak tuhle situaci řešit?

díky za odpovědi

Autor:  Tony Smith [ ned led 17, 2010 6:44 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: potíže s alfa kanálem

tak jsem se v tom jeste trochu hrabal a zjistil jsem, ze jsem se mylil a je to opravdu stin. Ale nechapu proc:

mam tam Sun s ray shadows ale u cesty vypnuty Shadbuf presto mi cesta vrha stin...nevite v cem by mohla byt chyba? jak to udelat, aby cesta nevrhala zadny stin?

diky,

Autor:  Louise Cypher [ ned led 17, 2010 11:38 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: potíže s alfa kanálem

Pokud se nemylim, tak Shadbuf prepina vrhani stinu od shadow bufferovych svetel. Pokud mas na sunu zapnute Ray shadow pak bys u cesty mel spise vypnout Traceable.

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/