blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Texturovanie
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=7092
Stránka 11

Autor:  Siso [ stř zář 16, 2009 10:35 am ]
Předmět příspěvku:  Texturovanie

Tak mam dalsiu otazku..

Mate X kociek. X znamena hrozne vela keby nahodou niekto mal chut na nejake konstruktivne riesenie metodou "klikaj az ti ruka odumrie!" :)

1.) Potrebujem naniest nejaku texturu na ne ako na jeden celok. To znamena ak si ich date vedla seba (hore-dole) ako tehly, tak by som chcel na ne nieco "premietat" ako na celok. Samozrejme existuje moznost JOINut vsetky kocky do jedneho objektu ale to potom vylucuje dalsiu moznost s nimi pracovat (snad jedine cez shapes), to mi ale nepride ako uplne idealne riesenie.

2.) Ta nanesena textura musi byt fixovana na stenu kocky, takze premietat to pomocou LAMP nieje to co hladam.

Premyslam ze asi pouzijem v MAP INPUT Ob: EMPTY ale este som neskusal ci to bude fungovat. Tak ako by ste na to sli? :)

Diky.

*****

Tak to nejak skusam ale nejde mi to. Pouzivam teda v MAP INPUT Ob: Empty ktorym smerujem kde sa ma textura premietat. Vsetko vlastne funguje tak ako si predstavujem takze ak pohnem kockou ta cast textury ktora je na nej sa pekne pohybuje s objektom akurat neviem dosiahnut toho aby pod texturou bola vsade cervena farba. Takze ak zapnem ZTRANSP je pod textom ktory je vymaskovany prazdno = 100% priehladnost. A ak Z transp vypnem tak je pod tym zase tma... :(

Prosim poradte.

Diky

Přílohy:
Poznámka: So zapnutym ZTRANSP
Clipboard01 - text2.jpg
Clipboard01 - text2.jpg [ 30.6 KiB | Zobrazeno 239 krát ]
Poznámka: S vypnutym ZTRANSP
Clipboard01 - text.jpg
Clipboard01 - text.jpg [ 28.14 KiB | Zobrazeno 239 krát ]

Autor:  zgerbiak [ stř zář 16, 2009 2:17 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Texturovanie

Ja to mám nastavené takto a ide to ako má.
Zapnuté Z-Transp tam nemá čo hľadať ak žiadna časť nemá byť priesvitná.
Len v textúre zatlač UseAlpha
Tiež je to mapované na Empty.
http://www.metalair.tym.cz/zgerbiak/text.JPG

Autor:  Siso [ stř zář 16, 2009 2:29 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Texturovanie

Ty si ale pouzil obrazok s Alfa kanalom? Vtedy to bude asi ok. Co ale v pripade ak obrazok alfa kanal nema (je zlozitejsi) a potrebujes ho odmaskovat cez multiply? Skus si to prosim.

Inak ak pouzijem obrazok s ALFA kanalom tak to funguje uz aj mne. :)

Dik.

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/