blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Normal mapa z .jpg obrázku v Blenderu
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=7072
Stránka 12

Autor:  Genom [ pát zář 04, 2009 10:47 pm ]
Předmět příspěvku:  Normal mapa z .jpg obrázku v Blenderu

Spíše než abych hledal řešení, přišel jsem na způsob, jak v Blenderu vytvořit z obrázku normal mapu...

Celej postup nemám ještě vychytanej a tak spíše zakládám tento thread k volné diskuzi o této problematice, jelikož můj postup je prozatím zdlouhavej a komplikovanej a potřebovalo by to více otestovat, jestli je to vůbec funkční...

K tomuto nápadu mě vedl problém uživatele "vklidu", který vlastní OSX a tudíž klasické prostředky zde nelze využít, nebo u něj nefungují...


Pro tvorbu normál mapy jsem využil Blender a jeho node editor.

Zkoušel jsem vytvořit normal mapu v texture nodu, ale tam to vytvářelo mapu příliš rozmazanou na to aby se dala použít, a tak jsem ji vytvořil v materiál nodu.

Postup byl takovej, že jsem do scény vložil plane a přiřadil mu materiál a texturu - jako texturu jsem zvolil externí obrázek...celý jsem to prohnal node editorem a výsledek vyrenderoval na upravený kameře rozměrům objektu plane...

Pak jsem do scény vložil další plane a na něj aplikoval vyrenderovanej obrázek...jen jsem u materiálu v map to zakliknul Nor s hodnotou 3.0...
Do texture slotu jsem přidal další texturu a to originál a nechal u ní zakliknuto jen Col...

Výsledek viz níže...

Přílohy:
Poznámka: Ukázka nodu
node.PNG
node.PNG [ 101.45 KiB | Zobrazeno 592 krát ]
Poznámka: normal mapa textury
zem_normal.jpg
zem_normal.jpg [ 233.87 KiB | Zobrazeno 592 krát ]
Poznámka: bump mapa textury
zem_normal_bump.jpg
zem_normal_bump.jpg [ 68.53 KiB | Zobrazeno 592 krát ]
Poznámka: normal mapa textury
zem_normal_final.jpg
zem_normal_final.jpg [ 82.1 KiB | Zobrazeno 592 krát ]

Autor:  Siso [ pát zář 04, 2009 11:07 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Normal mapa z .jpg obrázku v Blenderu

A nemas nahodou nejaky tutor ako si vyrobit normal mapu napr. vo photoshope? Urcite je to hrozne jednoduche.

Dik.

Autor:  Genom [ pát zář 04, 2009 11:20 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Normal mapa z .jpg obrázku v Blenderu

Siso: já vlastním win vista a tak u mě není problém nahrát si do photoshopu danej plugin od nvidie pro tyto účely, nebo plugin do gimpu, nebo jiný udělátka...
A jak jsem psal víše...na jiných os tyto pluginy, nebo softy nejdou nainstalovat, nebo tam nefungujou...proto jsem to udělal v Blenderu...

Autor:  Siso [ pát zář 04, 2009 11:22 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Normal mapa z .jpg obrázku v Blenderu

Jo, ale ja myslel ze to jde nejak udelat jednoduse ve photoshopu. Jsem ted trocha mimo asi ze? :)

Autor:  Genom [ pát zář 04, 2009 11:26 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Normal mapa z .jpg obrázku v Blenderu

Siso: ve windowsu to jde udělat jednoduše přes photoshop...stačí si jen nahrát plugin od nvidie...
Bohužel je to jen pro uživatele win, co jsem tak hledal...

Autor:  Genom [ pát zář 04, 2009 11:53 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Normal mapa z .jpg obrázku v Blenderu

ještě jeden test...

Přílohy:
pneu_normal22.jpg
pneu_normal22.jpg [ 35.48 KiB | Zobrazeno 577 krát ]

Autor:  Váca [ sob zář 05, 2009 12:16 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Normal mapa z .jpg obrázku v Blenderu

ja pouzivam gimp s normalmap pluginem..jednoduchy to je az az :-D jen si tam vyberes, jaky typ normalmapy to ma byt, Budiž a je to :-)

Autor:  Siso [ sob zář 05, 2009 12:48 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Normal mapa z .jpg obrázku v Blenderu

ok, tak si ho stahnu.

dik.

Autor:  Siso [ sob zář 05, 2009 12:56 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Normal mapa z .jpg obrázku v Blenderu

Funguje to viac nez jednoducho. :) Este raz diky.

Autor:  Siso [ sob zář 05, 2009 12:58 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Normal mapa z .jpg obrázku v Blenderu

Predsa este jedna technicka:

To zapekanie textur, suvisi prave nejak s tymi normal mapami?

Autor:  vklidu [ sob zář 05, 2009 1:28 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Normal mapa z .jpg obrázku v Blenderu

nezapomnel jsi, diky :)
teoreticky mit jeden blend s tvym nastavenim je uz skoro jako jit pro normal mapu do jinyho softu, ale mit moznost vytvorit normal uz v texture node by bylo jiny kafe :) dekuji za praci

Autor:  Genom [ ned zář 06, 2009 8:24 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Normal mapa z .jpg obrázku v Blenderu

Tak se mi povedlo dosáhnout stejného výsledku i v texture nodu viz:

Přílohy:
nm.jpg
nm.jpg [ 61.56 KiB | Zobrazeno 543 krát ]
nm2.jpg
nm2.jpg [ 77.31 KiB | Zobrazeno 543 krát ]

Autor:  Alfisko [ ned zář 06, 2009 10:18 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Normal mapa z .jpg obrázku v Blenderu

Spouste normal mapam jeste pomuze, kdyz vemes vysledek,
rozkopirujes ho
das mu gaussian blur
posunes ho do spodni vrstvy
puvodnimu vysledku das opacitu kolem 50
pokud je to potreba tak tomu blurovanymu das vetsi kontrast
Tim mas v texture vic detailu, je to v podstate metoda co se pouziva tu: http://www.cgtextures.com/content.php?a ... =normalmap
Tak to muzes zkusit jestli se ti chce.. je docela nutne dobre odhadnout gaussian blur, jinak se ti vetsina obrysu ztrati.

Autor:  jucas [ ned zář 06, 2009 10:29 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Normal mapa z .jpg obrázku v Blenderu

Nevím přesně co ten nástroj od Nvidie nebo pluginy dělají, ale pokud Genom v texture nodech použil ValtoNor, pak se stejného efektu dá dosáhnout i v composite nodech a výstup pustit do souboru. Výhoda je, že lze použít i nody které vyžadují buffer (blur, filter), to v texnodech není možné. Konktrétně ValtoNor převádí výškovou mapu a dělá jen jednoduchou diferenci (trojosou). V comp. nodech lze použít translate a mix subtract pro 2 osy a smíchat pomocí combineRGB. Největší problém bude dostat z fotky tu výškovou mapu.

Navíc tuším, že pro toto jsou i patche do comp. nodech, i experimentální do texnod, ale nody se asi netěší tak velké pozornosti ani u vývojářů, ani u uživatelů.

Mimochodem myslel jsem, že Gimp je zhruba stejně multiplatformní jako Blender, alespoň co se OSX týče.

Autor:  vklidu [ pon zář 07, 2009 8:51 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Normal mapa z .jpg obrázku v Blenderu

@Genom: dekuji vypada to slibne :) das mi nahlidnout do kucharky na recept? dostal jsem chut :) (tedy pokud to neni stejne nastaveni jako v kompozitu, ale kdyz rikas, ze se ti to nakonec povedlo predpokladam, ze postup byl jiny.

@Alfisko: vypada to, ze to nebude mavnutim kouzelneho proutku, co? :) doufam, ze jich nebude potreba pokazde 30 :)

@jucas: takze zpatky do kompozitu?
Ohledne Gimpu je i pro OS X, ale v praci mam Ph (a pro ten neni plugin, je jen pro win) a nechtel jsem jen kvuli normal mape instalovat (ucit se) dalsi soft.
Kdyz vidim, ze na to blender ma :)

Stránka 12 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/