blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Normal map GLSL problem
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=7018
Stránka 11

Autor:  Kapo [ pon srp 10, 2009 7:03 pm ]
Předmět příspěvku:  Normal map GLSL problem

Mam velky problem, ako inak, zase s materialom, a to konkretne s normalovou mapovu a zobrazenim objektu v GLSL mode v Textured mode...okrem dvoch driev su vsetky CIERNE...normalova mapa je vyexportovana z Photoshopu, spravena z obycajneho obrazku...neviem, o co tu ide, ale rad by som to vedel...
prikladam obrazok, aj problemovy Blend...za pripadnu pomoc dopredu dakujem...
Obrázek

Přílohy:
Wooden_crate.zip [543.23 KiB]
26 krát

Autor:  Dreamak [ úte srp 11, 2009 10:25 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Normal map GLSL problem

neviem ako si tohto stavu docielil, ale jediná vec, na ktorú som prišiel, že keď v UV editore pohneš vybraným polygonom tak sa to napraví, ale dá sa iba s jedným vybraným a nie všetkými :-(

Autor:  Bumpkin [ stř srp 12, 2009 11:20 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Normal map GLSL problem

Dreamak: a nebo staci preapendovat do noveho blendu taky jeden zpusob

Autor:  Kapo [ čtv srp 13, 2009 1:01 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Normal map GLSL problem

Dreamak: supr, akurat je to trochu zdlhave...
Bumpkin: si mimo, teda aspon u mna, nic take to neopravi... :emo08:

Hm, tak uz nikto nic nevie? no vyborne, myslim, ze je do novej verzie co opravovat, snad to bude spravene, uz vidim, ze si s GE projektom pockam kym budem mat istotu, ze nebudem bojovat so samotnym Blenderom, ale iba logickymi problemami...(navyse vidim, ze samotny subor si stiahli 4 ludia, co znamena ze zaujmu o pomoc tu teda nie je vela...jedna z dalsich veci, ktora sa velmi zmenila odkedy som prisiel...ked som tu bol novy tak boli vsetci ochotni, pomahali, teraz? heh...)

Autor:  Dreamak [ čtv srp 13, 2009 10:13 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Normal map GLSL problem

Kapo píše:
..(navyse vidim, ze samotny subor si stiahli 4 ludia, co znamena ze zaujmu o pomoc tu teda nie je vela...jedna z dalsich veci, ktora sa velmi zmenila odkedy som prisiel...ked som tu bol novy tak boli vsetci ochotni, pomahali, teraz? heh...)



toť normal uhorková sezóna :lol: , prečo neskúsiš fora na blenderartist?

Autor:  Kapo [ čtv srp 13, 2009 12:24 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Normal map GLSL problem

Dreamak píše:
Kapo píše:
..(navyse vidim, ze samotny subor si stiahli 4 ludia, co znamena ze zaujmu o pomoc tu teda nie je vela...jedna z dalsich veci, ktora sa velmi zmenila odkedy som prisiel...ked som tu bol novy tak boli vsetci ochotni, pomahali, teraz? heh...)



toť normal uhorková sezóna :lol: , prečo neskúsiš fora na blenderartist?


Vysvetlovat problem druhykrat v inom jazyku za moznosti, ze to nikto nepochopi? Mozem skusit, dobry napad, som tam regnuty uz dost dlho, za pokus to stoji, pochybujem, ze mi teraz niekto poradi z constraintom v GE O/O, skoro vsetci dobri scriptari odisli :-( a ti co nie nemaju cas... :-(

Autor:  smrq [ sob srp 15, 2009 7:49 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Normal map GLSL problem

ja bych ti, kapo, milerad pomohl, ale tusim, ze tvuj dotaz je nad me sily. presto jsem si problemovy blend stahnul a otevrel. vysledek byl v pohode, ja tam zadnou cernou barvu nemam. takze jsem asi vubec nepochopil, v cem mas problem a kde ho hledat (natozpak, abych neco poradil :-) ).

Autor:  Kapo [ sob srp 15, 2009 7:58 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Normal map GLSL problem

smrq píše:
ja bych ti, kapo, milerad pomohl, ale tusim, ze tvuj dotaz je nad me sily. presto jsem si problemovy blend stahnul a otevrel. vysledek byl v pohode, ja tam zadnou cernou barvu nemam. takze jsem asi vubec nepochopil, v cem mas problem a kde ho hledat (natozpak, abych neco poradil :-) ).


ja som ti za tu ochotu, samozrejme velmi vdacny a len podotykam, ze sa staci pozriet na screen, ktory som poslal v prvom prispevku/zakladajucom prispevku a je z neho vacsina problemu jasna...jeho riesenie, uz bohuzial, nie...a bohuzial, to, ze si moj problem nepochopil uz nie je v mojich silach napravit, len ta mozem znovu odkazat na prvy prispevok, v ktorom je vsetko vysvetlene...

Autor:  smrq [ sob srp 15, 2009 8:25 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Normal map GLSL problem

ja te nepochopil, protoze po spusteni blendu jsem videl tu bednu uplne v pohode. jenze ted jsem zkusil objektem pootocit a uz to vidim. jak ten problem vyresit fakt nevim, tohle je opravdu nad me znalosti programu, jen uvedu, ze ja z te bedny vidim presne polovinu. az na jednu vsechny vnitrni steny (vcetne dna) a tu jednu uvnitr cernou stenu zase naopak vidim jako jedinou normalne z venku. shodou okolnosti to jakoby odpovida smeru, odkud sviti svetlo. nevim, jestli to to pomuze... :roll:

EDIT: hodim sem screen.

Přílohy:
bedna.jpg
bedna.jpg [ 52.45 KiB | Zobrazeno 285 krát ]

Autor:  Alfisko [ ned srp 16, 2009 10:54 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Normal map GLSL problem

Kapo: Nesvaloval bych vinu na komunitu.. Spis to totiz lidem pripada trochu divne, kdyz si stahnou tvuj .blend, otevrou ho a nevidi zadny problem, co tu popisujes :emo02:.

Nic jsem nemusel napravovat, jen jsem otevrel .blend v blenderu 2.49a pod Linuxem.

Přílohy:
kapo"velky"problem.jpg
kapo"velky"problem.jpg [ 51.1 KiB | Zobrazeno 276 krát ]

Autor:  Genom [ ned srp 16, 2009 11:56 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Normal map GLSL problem

Kapo: otevřel jsem tvůj blend a objevil se mi tam tvůj problém...ovšem mě pomohlo, když jsem celou bednu vyselektoval a dal unwrap->cube projection...

Autor:  Kapo [ ned srp 16, 2009 1:11 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Normal map GLSL problem

Genom píše:
Kapo: otevřel jsem tvůj blend a objevil se mi tam tvůj problém...ovšem mě pomohlo, když jsem celou bednu vyselektoval a dal unwrap->cube projection...


skusim to, mozno to pomoze, ale dufam, ze nejako ide ulozit povodne mapovanie, ktore potom vratim spat...
EDIT: fakt to vyzera, ze to funguje, vybral som nove mapovanie (stare mam ako layer, ale zaskrtnute je to druhe mapovanie), a cierne polygony zmizli...akonahle vyberiem to prve...znova to robi...da sa nejako skopirovat mapovanie do noveho layeru? Ak nie, skusim to znova namapovat, snad to nebude robit, ale je cudne, ze to robi len pri vybratej nor mape, ked ma tu...vysku na 0, nerobi to, ked je zrusena (cely layer textury, alebo obrazok), nebuguje to...fakt neviem, Blender je obcas nevyspytatelny...

Naozaj nemam ani predstavu, preco mi to takto robi zle...a ocividne nie som sam...a nezda sa mi najlepsie hovorit, ze su navstevnici zmateni, ked otvoria .blend a tam je vsetko v poho, nato som sem predsa dal ten screen, asi by som z vas debilov len tak zo spasu nerobil... :emo08:

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/