blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

tvarování tube a cylinder?
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=68
Stránka 11

Autor:  Oldrin [ úte črc 20, 2004 5:50 pm ]
Předmět příspěvku:  tvarování tube a cylinder?

chci udělat skleněnou spirálu, nebo třeba kořen stromu, existuje nějaký kroutící nástroj? :?:

Autor:  Ragnos [ úte črc 20, 2004 5:57 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: tvarování tube a cylinder?

Oldrin píše:
chci udělat skleněnou spirálu, nebo třeba kořen stromu, existuje nějaký kroutící nástroj? :?:


Jestli myslíš tohle Obrázek

tak tady máš odkaz ten skript
http://flippyneck.com/files/python/tapertwist_v3.zip


Mě funguje, ale potřebuješ mít nejspíš nainstalovaný Python 2.2(jestli se nemýlím ve verzi). Protože pod Pythonem 2.3 mi nějaké skripty nejeli.

Autor:  Ragnos [ úte črc 20, 2004 6:05 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: tvarování tube a cylinder?

Oldrin píše:
chci udělat skleněnou spirálu, nebo třeba kořen stromu, existuje nějaký kroutící nástroj? :?:


Ale musíš na ten objekt použít několikrát subdivide, nebo spíše rozsekat pomocí nástroje knife. Je to fakt skvělý a účelný skriptík, možná to jde nějak dělat i bez něj, teďka mě nic nenapadá.

Autor:  Oldrin [ úte črc 20, 2004 6:12 pm ]
Předmět příspěvku: 

tohle by nělo být možný kroucením lattice.
ale já mÄ›l na mysli nÄ›co takovýhoObrázek

Autor:  Blitz [ úte črc 20, 2004 6:19 pm ]
Předmět příspěvku: 

Oldrin píše:
tohle by nělo být možný kroucením lattice.
ale já měl na mysli něco takovýho


Koukni se na tutorial na výrobu meče-rukojeti, tam to přesně máš..

Autor:  Ragnos [ úte črc 20, 2004 6:19 pm ]
Předmět příspěvku: 

Oldrin píše:
tohle by nělo být možný kroucením lattice.
ale já měl na mysli něco takovýhoObrázek


Tak se koukni na tento tutorial na ty točité schody, možná by se to dalo aplikovat na to tvoje.

http://w1.185.telia.com/~u18510119/tuto ... lstair.pdf

Nevím co chceš vytvořit, takže se dá těžce radit.

Nebo koukni na tento tutor a udělej 3D křivku path, která bude mít požadováný tvar a na objekty použij dupliverts nebo jestli ti stačí aby to vypadalo jako drát tak tu křivku potáhni průřezem.

http://www.vrotvrot.com/xoom/tutorials/ ... eride.html

Autor:  tol [ úte črc 20, 2004 6:19 pm ]
Předmět příspěvku: 

Jestli Ti jde o něco jako je spirála, tak odpovědí je funkce Screw:)

Funguje tak, že vytvoříš nějaký profil, klepneš 3D kurzor tam, kde má být osa kroucení, tam vložíš polygon (mezi 2 veretxy- vytvoříš tím tu osu), všechny ty vertexy vyselektuješ a klepneš na Spin.

Vše musí být prováděno ve Front view.

Autor:  AD [ stř črc 21, 2004 9:40 am ]
Předmět příspěvku: 

tol píše:
Jestli Ti jde o něco jako je spirála, tak odpovědí je funkce Screw:)

Funguje tak, že vytvoříš nějaký profil, klepneš 3D kurzor tam, kde má být osa kroucení, tam vložíš polygon (mezi 2 veretxy- vytvoříš tím tu osu), všechny ty vertexy vyselektuješ a klepneš na Spin.

Vše musí být prováděno ve Front view.



jenom chci dodat že výsledný tvar záleží také na poloze prvního a posledního vertexu profilu.... zkus si s tím pohrát... a pak s tím jdou dělat zajímavé věci.

Autor:  Oldrin [ stř črc 21, 2004 9:50 am ]
Předmět příspěvku: 

Spin? tím udělám třeba vrták, zkrátka uzavřenou spirálu, ale já potřebuju, aby byla 'otevřená', prostě aby ten profil šel v prostoru a ne po vrcholu předchozího závitu. něco jako přužina, roztáhlá pružina.

Autor:  tol [ stř črc 21, 2004 9:53 am ]
Předmět příspěvku: 

Oldrin píše:
Spin? tím udělám třeba vrták, zkrátka uzavřenou spirálu, ale já potřebuju, aby byla 'otevřená', zkrátka aby ten profil šel v prostoru a ne po vrcholu předchozího závitu. něco jako přužina, roztáhlá pružina.


Kdo mluvil o Spinu? Psal jsem Screw, tím uděláš i tu spirálu.

Autor:  Oldrin [ stř črc 21, 2004 9:55 am ]
Předmět příspěvku: 

myslel jsem screw. na screw musíš mít otevřený profil, já potřebuju uzavřený, a aby z něho vznikla otevřená spirála. nicméně jsem se díval na dupliframes, asi použiju ten.

Autor:  tol [ stř črc 21, 2004 10:00 am ]
Předmět příspěvku: 

Oldrin píše:
myslel jsem screw. na screw musíš mít otevřený profil, já potřebuju uzavřený, a aby z něho vznikla otevřená spirála. nicméně jsem se díval na dupliframes, asi použiju ten.


Víš kdyby sis alespoň ten postup co jsem tu popsal vyzkoušel -já bych tu neposílal něco, co bych si nevyzkoušel a nevěděl tak, že to funguje :roll:

Ten otevřený profil ti tam udělá ten vložený polygon na ose- kolem něho se ta spirála obtočí a nakonec tu osu jenom odmažeš.

Ale jinak si to samozřejmě dělej jak chceš.

Autor:  big.alda [ čtv srp 26, 2004 2:12 pm ]
Předmět příspěvku:  Co takhle kÅ™ivky...

Skus si udelat pomoci bezier krivky pribliznej tvar korenu/spiraly, dal jeho profil... podle tutorialu http://www.grafika.cz/art/3d/clanek1232498738.html

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/