Zdravím všechny ochotné pomocníky, kteří si čtou tento topic.
Pustil jsem se do renovace jedné mojí hodně začátečnické scény (i když jsou všechny začátečnické) a narazil jsem hned v úvodu na docela nepříjemný problém.
Mám na planu namapovanou texturu pletivovýho plotu s alpha mapou (png), ale hází mi stín, jako normální plný obdélník.
Výsledek :
(nevšímejte si prosím zbytku .. teprve začínám předělávat)
Nastavení materiálu :
Nastavení textury :
Nastavení renderu:
Jinak u nastavení textury jsem zkoušel všelijaké kombinace Use Alpha, Calculate alpha a negate alpha. Taky jsem zkoušel mapovat alphu u normal JPG obrázku (průhlednost jde, stín ne). Taky různé zapínání/vypínání mapování stínů atd. Pak jsem taky zkoušel to "shadow alpha" ...
To píše, že funguje jen s irregular shaderem, tak jsem tam místo toho
Area světla šoupnul Spota s irregular shaderem a různě experimentoval, ale pořád nic.
Věřím, že to v blenderu jde a určitě je to jednoduché, ale já to hold nejsem schopen najít. Tak prosím o pomoc.