blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

křivky prosím pomoc
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=6502
Stránka 14

Autor:  kogys [ čtv úno 19, 2009 12:57 pm ]
Předmět příspěvku:  křivky prosím pomoc

Ahoj mám problém s křivkama když chci přidat ty vertexy nebo co to je :D tak to mam udelat levy ctr a levy tlacitko na mysi je to v návodu ale mě to vůbec nejde pak když klikam jak blázen tak se občas vytvoří prosím poraďte jak na to ten navod je tady

http://www.grafika.cz/art/3d/Model-in-3D-Blender-2-luk-tut.html

PS:doufam že vas neotravuju :)

Autor:  kogys [ čtv úno 19, 2009 1:02 pm ]
Předmět příspěvku: 

ted sem zjistil ze to jde i extrude :d

Autor:  Mr. Smooth [ čtv úno 19, 2009 1:30 pm ]
Předmět příspěvku: 

nevím, jestli když přidáváš vertex pomocí toho ctrl, tak jestli máš označený vertex, na který chceš ten nový navázat, v tom případě se ti mezi oběma vertexy vytvoří edge, a ten nový vertex by se pak neměl ztrácet, jako když vložíš čistě izolovaný vertex :)

Autor:  kogys [ čtv úno 19, 2009 2:07 pm ]
Předmět příspěvku: 

ale je to stejny jako kdyz oznacim u krivky ten vertex a dam extrude tak se taky mi vytvori novy :)

Autor:  smrq [ pát úno 20, 2009 1:53 pm ]
Předmět příspěvku: 

tak jsem to vyzkousel a ano, je to stejne. v obou pripadech musis mit oznaceny vertex, na kterych chces navazovat, vysledek je totozny.

jinak jsem zvedavy, jak si s krivkama poradis. ja je nastesti znal z vektorovych programu, ale jen z toho tutorialu bych jejich ovladani (navic v blenderu, kde je krapet nesikovne) asi nedal. :) (i kdyz je to primitivne jednoducha vec - jen to pochopit.)

Autor:  kogys [ pát úno 20, 2009 2:15 pm ]
Předmět příspěvku: 

jo uz sem to trochu pochopil už sem udělal i ten luka ale je trochu křivej :D

není to dokončené trochu šišaté hranaté prostě práce začátečníka :)

nemá to zatím ani texturu
Obrázek

Autor:  smrq [ pát úno 20, 2009 6:41 pm ]
Předmět příspěvku: 

no tepic, tohle asi ani nema cenu texturovat (doufam, ze se neurazis, nemyslim to zle). :D snad jen kvuli procviceni. ale mas muj obdiv, ze jsi pochopil krivkovani.

Autor:  kogys [ pát úno 20, 2009 7:42 pm ]
Předmět příspěvku: 

ja vím ja to ani v planu nemam :) ale nechapu jak pomoci krivek udelal treba vázu :D

Autor:  kogys [ pát úno 20, 2009 7:44 pm ]
Předmět příspěvku: 

tady uplně dole

http://www.grafika.cz/art/3d/Blender-Model-extrude-3D-strel-tut.html

může mi to někdo líp vysvětlit ?

Autor:  Sagi [ pát úno 20, 2009 8:20 pm ]
Předmět příspěvku: 

jsem teda hlavně nepochopil, proč smoothujou objekty kde stěny svírají 90 a více stupnu.. jako třeba ten stůl.

Autor:  Genom [ pát úno 20, 2009 8:24 pm ]
Předmět příspěvku: 

Snad ti pomůže .blend soubor...

Jinak jsem postupoval tak, že jsem si první vložil vodící křivku (v mém případě NURBS), vytvořil si jistý profil a pak si vložil druhou křivku, podle které se to "obtočí" (NURBS circle)...

V edit modu křivky jsem do paletky "Curve and Surface" do políčka "BevOb:" vepsal název první vložené křivky (Circle) a hotovo... :)

Ještě jsem přidal obrázek, jak ta váza vypadá...

Přílohy:
vaza.zip [40.23 KiB]
19 krát
vaza.jpg
vaza.jpg [ 21.72 KiB | Zobrazeno 389 krát ]

Autor:  kogys [ pát úno 20, 2009 8:59 pm ]
Předmět příspěvku: 

oka díky jdu zkusit nakou vazu :)

Autor:  kogys [ pát úno 20, 2009 9:07 pm ]
Předmět příspěvku: 

nejde mi to prdim na to :) díky vsem

Autor:  smrq [ sob úno 21, 2009 8:00 pm ]
Předmět příspěvku: 

a mas problem v udelani krivky nebo te funkci spin?
tezke neni ani jedno. krivky jsi jakz tak ovladl, jednu pulku prurezu vazy bys preci udelal ne?
a spin je taky primitivni. jen tam zadas uhel 360 stupnu, kolik kroku se ma zkopirovat, prepnes se do pohledu zvrchu (tohle je dulezite a mam pocit, ze to v tom tutorialu nebylo zmineno), zarovnas 3D kurozor na krajni bod dna (ten, ktery bude jakoby ve stredu dna) a kliknes na spin.

Autor:  Váca [ sob úno 21, 2009 8:15 pm ]
Předmět příspěvku: 

Sagi píše:
jsem teda hlavně nepochopil, proč smoothujou objekty kde stěny svírají 90 a více stupnu.. jako třeba ten stůl.


protoze deska stolu ma na sobe bevel, tudiz nema hrany 90° a jestli myslis i ten podstavec, tak tam jak je to vyvyseni, tak to taky neni 90° :) proto to smoothujou

Stránka 14 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/