blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
křivky prosím pomoc http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=6502 |
Stránka 1 z 4 |
Autor: | kogys [ čtv úno 19, 2009 12:57 pm ] |
Předmět příspěvku: | křivky prosím pomoc |
Ahoj mám problém s křivkama když chci přidat ty vertexy nebo co to je tak to mam udelat levy ctr a levy tlacitko na mysi je to v návodu ale mě to vůbec nejde pak když klikam jak blázen tak se občas vytvoří prosím poraďte jak na to ten navod je tady http://www.grafika.cz/art/3d/Model-in-3D-Blender-2-luk-tut.html PS:doufam že vas neotravuju |
Autor: | kogys [ čtv úno 19, 2009 1:02 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
ted sem zjistil ze to jde i extrude :d |
Autor: | Mr. Smooth [ čtv úno 19, 2009 1:30 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
nevím, jestli když přidáváš vertex pomocí toho ctrl, tak jestli máš označený vertex, na který chceš ten nový navázat, v tom případě se ti mezi oběma vertexy vytvoří edge, a ten nový vertex by se pak neměl ztrácet, jako když vložíš čistě izolovaný vertex |
Autor: | kogys [ čtv úno 19, 2009 2:07 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
ale je to stejny jako kdyz oznacim u krivky ten vertex a dam extrude tak se taky mi vytvori novy |
Autor: | smrq [ pát úno 20, 2009 1:53 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
tak jsem to vyzkousel a ano, je to stejne. v obou pripadech musis mit oznaceny vertex, na kterych chces navazovat, vysledek je totozny. jinak jsem zvedavy, jak si s krivkama poradis. ja je nastesti znal z vektorovych programu, ale jen z toho tutorialu bych jejich ovladani (navic v blenderu, kde je krapet nesikovne) asi nedal. (i kdyz je to primitivne jednoducha vec - jen to pochopit.) |
Autor: | smrq [ pát úno 20, 2009 6:41 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
no tepic, tohle asi ani nema cenu texturovat (doufam, ze se neurazis, nemyslim to zle). snad jen kvuli procviceni. ale mas muj obdiv, ze jsi pochopil krivkovani. |
Autor: | kogys [ pát úno 20, 2009 7:42 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
ja vím ja to ani v planu nemam ale nechapu jak pomoci krivek udelal treba vázu |
Autor: | kogys [ pát úno 20, 2009 7:44 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
tady uplně dole http://www.grafika.cz/art/3d/Blender-Model-extrude-3D-strel-tut.html může mi to někdo líp vysvětlit ? |
Autor: | Sagi [ pát úno 20, 2009 8:20 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
jsem teda hlavně nepochopil, proč smoothujou objekty kde stěny svírají 90 a více stupnu.. jako třeba ten stůl. |
Autor: | Genom [ pát úno 20, 2009 8:24 pm ] | |||
Předmět příspěvku: | ||||
Snad ti pomůže .blend soubor... Jinak jsem postupoval tak, že jsem si první vložil vodící křivku (v mém případě NURBS), vytvořil si jistý profil a pak si vložil druhou křivku, podle které se to "obtočí" (NURBS circle)... V edit modu křivky jsem do paletky "Curve and Surface" do políčka "BevOb:" vepsal název první vložené křivky (Circle) a hotovo... Ještě jsem přidal obrázek, jak ta váza vypadá...
|
Autor: | kogys [ pát úno 20, 2009 8:59 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
oka díky jdu zkusit nakou vazu |
Autor: | kogys [ pát úno 20, 2009 9:07 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
nejde mi to prdim na to díky vsem |
Autor: | smrq [ sob úno 21, 2009 8:00 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
a mas problem v udelani krivky nebo te funkci spin? tezke neni ani jedno. krivky jsi jakz tak ovladl, jednu pulku prurezu vazy bys preci udelal ne? a spin je taky primitivni. jen tam zadas uhel 360 stupnu, kolik kroku se ma zkopirovat, prepnes se do pohledu zvrchu (tohle je dulezite a mam pocit, ze to v tom tutorialu nebylo zmineno), zarovnas 3D kurozor na krajni bod dna (ten, ktery bude jakoby ve stredu dna) a kliknes na spin. |
Autor: | Váca [ sob úno 21, 2009 8:15 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Sagi píše: jsem teda hlavně nepochopil, proč smoothujou objekty kde stěny svírají 90 a více stupnu.. jako třeba ten stůl.
protoze deska stolu ma na sobe bevel, tudiz nema hrany 90° a jestli myslis i ten podstavec, tak tam jak je to vyvyseni, tak to taky neni 90° proto to smoothujou |
Stránka 1 z 4 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |