blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Blender nefunguje jak by měl
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=6435
Stránka 12

Autor:  TOBiAS02 [ pát úno 06, 2009 12:05 pm ]
Předmět příspěvku:  Blender nefunguje jak by měl

Ahoj,
prosím o radu, snaži jsem se udělat v Blenderu (2.48a) strom pomocí textury s alfa kanálem, ale ať dělám co dělám, nejenže Blender texturu ani pořádně nenanese, ale navíc nebere alfa vubec v potaz!?
zkoušel sjem i více verzí Blenderu, Python mám také nainstalovaný.
Opravdu nevím co s tím, postupoval jsem s nastavení i přesně podle článku na 3dscéně, ale stále nic.. textura se nanese ve stylu šikmo pruhy (jako když se podiváte na prknu, jen je zelené :D), povedlo se mi ji jednou i nastavit že byla správně, jen vzhůru nohama, ale alfa stále nefungoval..
Další problém je ž e v Python skriptech "wizards" neám nic a v tom článku tam autor měl "Tree from Curves"!
Poradí mi prosím někdo? kvůli ročníkové práci z VV bych ten strom potřeboval nutně udělat, ať už tím nebo tím způsobem..
BTW: pokoušel jsem se ptát i autora - je to kamarád - ale zatím se nepodařilo ho zkontaktovat (je offline)..

Autor:  Bildo [ pát úno 06, 2009 12:42 pm ]
Předmět příspěvku: 

Ja jsem mel ten samy problem, jsem nastavoval v Blenderu kde co, ale porad mi to nefungovalo. Ale lidi tady mi poradili, ze jsem texturu nemel ulozenou i s alphou! Pak jsem v gimpu udelal alpha kanal a ulozil to nanovo a pak mi to uz fungovalo!!! S tim scriptem Ti neporadim. :(

Autor:  TOBiAS02 [ pát úno 06, 2009 12:46 pm ]
Předmět příspěvku: 

tak já jsem tu texturu stahnul přímo z toho šlánku tak jak tam byla.. ale i tak, já myslel, že alfa kanál je určený tóny šedi, když použiju stejnou texturu jak na color tak alfa, tak by to mělo běhat.. ale stejnak se nepodaří tu texturu ani správně nanést, z čehož jsem deprimován, protože prostě vubec neumim texturovat, takže to nejspíš bude moje chyba :D

Autor:  Bildo [ pát úno 06, 2009 1:15 pm ]
Předmět příspěvku: 

Ta textura na strance je bez alphy. Jestli ji autor neuploadol znova. Skus fakt v treba v Gimpu nacist obrazek, pak v Layers okne udelat alphu (pridat alpha kanal), pak ulozit jako .png. Pak podle navodu by to mela byt brnkacka.

Autor:  taby [ pát úno 06, 2009 2:47 pm ]
Předmět příspěvku: 

No, další možnost je, že něco špatně nastavuješ. Pokud nepomůže předchozí rada s alfou, tak pošli *.blend soubor, abychom na to mrkli a určitě se to vyřeší. 8)
Protože Blender fakt funguje tak, jak má. Z vlastní zkušenosti vím, že problém je mezi židlí a PC. :D

Autor:  TOBiAS02 [ pát úno 06, 2009 4:31 pm ]
Předmět příspěvku: 

udělal jsem alfu a nic:( i ta textura je tam furt napytel..
já vim že chyba je ve mě, ale vycházel sjem z původného nastavení Blenera a pouze změnil to co změnil autor..
poslední soubor jsem vzteky rozporcoval a editoval v textovim editoru, no a ankonec sem ho smazal :D rodupat se bohužel nedal :(
vytvořil jsem v rychlosti novej, snad tam bude vše, pls mocoooc
naučí mě někdo texturovat?:D

PS: snažil sjem se nahrt soubory ale nelze to:( kdyžtak mi apište na icq, pošlu to privátně..

Autor:  Bildo [ pát úno 06, 2009 5:08 pm ]
Předmět příspěvku: 

Tady posilam blend soubor i s alphou. Ps. Mas zmackly i Ztransp v materialech?

Přílohy:
alpha.rar [62.43 KiB]
12 krát

Autor:  TOBiAS02 [ pát úno 06, 2009 9:25 pm ]
Předmět příspěvku: 

Tak to tvoje funguje, ale já to mám nastavené uplně stejně! akorát nevidim ten alfa kanál.. s GImpem něco umim, ale nedovedu otevřít menu "vrstvy" abych si mezi nima mohl přepínat - mam novej Gimp2

Autor:  Bildo [ sob úno 07, 2009 12:02 am ]
Předmět příspěvku: 

Jj, vyvolat okno vrstev. Uz to umim,ale taky jsem nadaval, ze to nejde nejak jednoduse vyvolat. :D Jinak - Je to "Ctrl + L". Pak v miniature vrstvy das prave tlacitko a "Pridat alpha kanal". No a pak okoli obrazku vyselektovat podle barvy a DELETE.
Kdyz nactes texturu do Blenderu, (F6) tak v okynku, kde je zobrazena mas "cudlik" ALPHA, a tim zjistis, jestli ma obr. Alphu.

Autor:  Sagi [ sob úno 07, 2009 12:07 am ]
Předmět příspěvku: 

Něco v Blenderu "hledat" .. je prostě neuvěřitelná práce. Většinou je rychlejší se obrátit na web. Opravdu by s tim UI měli pohnout. :oops:

Autor:  taby [ sob úno 07, 2009 7:54 am ]
Předmět příspěvku: 

TOBiAS02 píše:
Tak to tvoje funguje, ale já to mám nastavené uplně stejně!


Myslím si, že to nebudeš mít nastavené úplně stejně, protože bys toto pak nemohl napsat. Zkus znovu poslat svůj *.blend, protože tam bude nějaká drobnost, kterou pak vyřešíme během 5 minut.

BTW: ty ICQ čísla máme přeci v patičkách svých příspěvků. :wink:

Autor:  TOBiAS02 [ sob úno 07, 2009 2:14 pm ]
Předmět příspěvku: 

a hele :D:D ono tam dole u F6 je Alpha - opravdu to bylo tím, že sem neměl označeno toto??
ale asi ne co? nvm, asi sem tam špatně vytvořil alfu předtím no.. tady to funguje vpohodě ten tvuj obrázek s alfou sem dal do nový scény a funguje..
stejně ale neumím nic otexturovat:( naučí mě to někdo?

Autor:  Bildo [ sob úno 07, 2009 4:14 pm ]
Předmět příspěvku: 

Ten cudlik u F6 u textury je podle me jen na to, abys videl, jestli nactena textura, ma, nebo nema alphu. Alpha ve scene se nastavuje tim, jak psal autor toho clanku na 3d scene.
PS.Texturovani - skus nejdriv hledat : seznam.cz nasel :
normalni texturovani - http://www.grafika.cz/art/3dscena/3Dble ... ovani.html, Uv texturovani - http://blender-3d.webnode.cz/texturovani-a-render/ :wink:
Google by nasel mnohem vic. Nebud linej.. :)
Ps. podle me nemas u sve textury udelanou alphu.

Autor:  TOBiAS02 [ pon úno 09, 2009 6:51 pm ]
Předmět příspěvku: 

he he, víte v čem ej největší vtip? já tu alfu ani neumim udělat..:D
už sem ovetřel vrstvy Ctrl+L ale ať přidávám jak přidávám, tak ve vrstvvách prostě neni alfa a já neivm, jak ji "nakreslit" aby vědělo kde má bejt ta průhlednost.. nedá se nějak použít normální jpg s černou barvou aby černou bral jako alfu? jsme zoufalý, tu ročníkovku mám zejtra mít a nemám skoro nic, hlavně ty stromy :( grr

Autor:  Bildo [ pon úno 09, 2009 9:16 pm ]
Předmět příspěvku: 

Bildo píše:
Jj, vyvolat okno vrstev. Uz to umim,ale taky jsem nadaval, ze to nejde nejak jednoduse vyvolat. :D Jinak - Je to "Ctrl + L". Pak v miniature vrstvy das prave tlacitko a "Pridat alpha kanal". No a pak okoli obrazku vyselektovat podle barvy a DELETE.
Kdyz nactes texturu do Blenderu, (F6) tak v okynku, kde je zobrazena mas "cudlik" ALPHA, a tim zjistis, jestli ma obr. Alphu.

Tady jsem Ti to popsal !!! :evil:

Stránka 12 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/