blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

"3d MAX Remove" a posun bodu po edge
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=6431
Stránka 11

Autor:  Bildo [ čtv úno 05, 2009 9:48 pm ]
Předmět příspěvku:  "3d MAX Remove" a posun bodu po edge

Da se nejak v Blenderu odstranit EDGE bez vymazani prilehavajicich facu? Abych nemusel pak zase oznacovat bocni hrany a delat rucne face. Nekdy kdyz ubirem vice hran, by mi to bodlo.
A jeste posun bodu po smeru EDGE? Jsem skousel ruzne "souradni systemy", ale nic... :( Treba, kdyz subdividnu nejakou edge a chci bod "soupat" po ni. Kdyz je "pravouhla", tak neni problem, ale kdyz je nejak nasikmo, tak nevim jak na to...

Autor:  Genom [ čtv úno 05, 2009 9:53 pm ]
Předmět příspěvku: 

prozatím ne...mělo by fungovat až v 2.5...

u posouvání vertexu po hraně si nejsem jistej...

Autor:  Vybi [ čtv úno 05, 2009 10:37 pm ]
Předmět příspěvku: 

to posouvani po hrane jde, mam tuseni ze existuje i nejaka zkratka, ale ja to delam nasledovne: oznacim si jeden z vertexu, ktery na edge-i lezi, tam umistim kurzor, nastavim pivot na 3d kurzor a pomoci scale posouvam jiny vertex budto k nebo od kurzoru.

Autor:  Kapo [ čtv úno 05, 2009 10:39 pm ]
Předmět příspěvku: 

Vybi:
tak to robim aj ja, ked potrebujem, ale je to nepohodlne a zdlhave

Autor:  Vybi [ čtv úno 05, 2009 10:50 pm ]
Předmět příspěvku: 

myslim ze to mam, jde to ale jen pro dva a vice vertexu, zkuste ctrl+e a edge slide. Je to asi nejblizsi funkce kterou hledas..
jde vlastne o posunuti skupiny vertexu mezi tremi body (tremi skupinami bodu) dve skupiny tvori krajni edge, mezi kteryma vybrany edge lezi a treti skupina je puvodni poloha vybraneho edge. potom funguje posouvani od aktualni polohy smerem k jedne ze skupin, pricemz nejde edge "pretahnout" za hrany krajnich edgu a plati zde prima umernost: posunuti 0 je nulove posunuti, 1 a -1 jsou krajni pozice.
btw http://wiki.blender.org/index.php/Manua ... Face_Tools muze se hodit..

Autor:  Bildo [ čtv úno 05, 2009 11:03 pm ]
Předmět příspěvku: 

Jj, fungujou oba spusoby. Vyskouseno, dik.
Ps. Na to Remove v dalsi verzi se docela tesim.

Autor:  Vybi [ čtv úno 05, 2009 11:06 pm ]
Předmět příspěvku: 

Jinak pokud to dobre chapu, potreboval jsi odstranit treba z prehuste site celou skupinou vertexu...na to ti prave edge slide pomuze...pretahnes vsechny body k jednomu okraji, presne na +-1 a potom odstranis duplikovany vertexy (w-remove doubles)

Autor:  Mr. Smooth [ pát úno 06, 2009 12:08 am ]
Předmět příspěvku:  ...

Vybi píše:
Jinak pokud to dobre chapu, potreboval jsi odstranit treba z prehuste site celou skupinou vertexu...na to ti prave edge slide pomuze...pretahnes vsechny body k jednomu okraji, presne na +-1 a potom odstranis duplikovany vertexy (w-remove doubles)
pro tenhle účel lépe poslouží možnost "edge loop" po stisknutí "x" :)

Autor:  lokhorn [ úte srp 25, 2009 5:08 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: "3d MAX Remove" a posun bodu po edge

Posun po edge dělam podobně jako Vybi jen trochu zkráceně: Označim si vertex na edge, pivot přepnu na Active Vert/Edge/Face, potom si označim vertex kterym chci posouvat a stisknu scale

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/