blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
"3d MAX Remove" a posun bodu po edge http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=6431 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Bildo [ čtv úno 05, 2009 9:48 pm ] |
Předmět příspěvku: | "3d MAX Remove" a posun bodu po edge |
Da se nejak v Blenderu odstranit EDGE bez vymazani prilehavajicich facu? Abych nemusel pak zase oznacovat bocni hrany a delat rucne face. Nekdy kdyz ubirem vice hran, by mi to bodlo. A jeste posun bodu po smeru EDGE? Jsem skousel ruzne "souradni systemy", ale nic... Treba, kdyz subdividnu nejakou edge a chci bod "soupat" po ni. Kdyz je "pravouhla", tak neni problem, ale kdyz je nejak nasikmo, tak nevim jak na to... |
Autor: | Genom [ čtv úno 05, 2009 9:53 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
prozatím ne...mělo by fungovat až v 2.5... u posouvání vertexu po hraně si nejsem jistej... |
Autor: | Vybi [ čtv úno 05, 2009 10:37 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
to posouvani po hrane jde, mam tuseni ze existuje i nejaka zkratka, ale ja to delam nasledovne: oznacim si jeden z vertexu, ktery na edge-i lezi, tam umistim kurzor, nastavim pivot na 3d kurzor a pomoci scale posouvam jiny vertex budto k nebo od kurzoru. |
Autor: | Kapo [ čtv úno 05, 2009 10:39 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Vybi: tak to robim aj ja, ked potrebujem, ale je to nepohodlne a zdlhave |
Autor: | Vybi [ čtv úno 05, 2009 10:50 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
myslim ze to mam, jde to ale jen pro dva a vice vertexu, zkuste ctrl+e a edge slide. Je to asi nejblizsi funkce kterou hledas.. jde vlastne o posunuti skupiny vertexu mezi tremi body (tremi skupinami bodu) dve skupiny tvori krajni edge, mezi kteryma vybrany edge lezi a treti skupina je puvodni poloha vybraneho edge. potom funguje posouvani od aktualni polohy smerem k jedne ze skupin, pricemz nejde edge "pretahnout" za hrany krajnich edgu a plati zde prima umernost: posunuti 0 je nulove posunuti, 1 a -1 jsou krajni pozice. btw http://wiki.blender.org/index.php/Manua ... Face_Tools muze se hodit.. |
Autor: | Bildo [ čtv úno 05, 2009 11:03 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Jj, fungujou oba spusoby. Vyskouseno, dik. Ps. Na to Remove v dalsi verzi se docela tesim. |
Autor: | Vybi [ čtv úno 05, 2009 11:06 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Jinak pokud to dobre chapu, potreboval jsi odstranit treba z prehuste site celou skupinou vertexu...na to ti prave edge slide pomuze...pretahnes vsechny body k jednomu okraji, presne na +-1 a potom odstranis duplikovany vertexy (w-remove doubles) |
Autor: | Mr. Smooth [ pát úno 06, 2009 12:08 am ] |
Předmět příspěvku: | ... |
Vybi píše: Jinak pokud to dobre chapu, potreboval jsi odstranit treba z prehuste site celou skupinou vertexu...na to ti prave edge slide pomuze...pretahnes vsechny body k jednomu okraji, presne na +-1 a potom odstranis duplikovany vertexy (w-remove doubles) pro tenhle účel lépe poslouží možnost "edge loop" po stisknutí "x"
|
Autor: | lokhorn [ úte srp 25, 2009 5:08 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: "3d MAX Remove" a posun bodu po edge |
Posun po edge dělam podobně jako Vybi jen trochu zkráceně: Označim si vertex na edge, pivot přepnu na Active Vert/Edge/Face, potom si označim vertex kterym chci posouvat a stisknu scale |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |