blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
Alpha :-( http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=6382 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Bildo [ úte led 13, 2009 7:44 pm ] |
Předmět příspěvku: | Alpha :-( |
Porad skousim, jak v blenderu nastavim alphu. Ted na 3D scene vysel na to i clanek, ale i kdyz se snazim delat to podle nej , porad me to nefunguje. Nechapu, cim to je. Pri nahravani textury zaskrtnu use alpha, v map to - pro texturu taky zamacknu Alpha, zmacknu i ztransp v links and pipeline, dam alphu na O v materialovym slotu a furt nic. Skousim to i kombinovat a vysledek se nedostavuje. Menim i texturu (png, jpg). Co s tim je? posilam i blend, kdyby to nejaka dobra duse vyskousela a poradila. Ja uz fakt nevim... Dival jsem se i na dalsi temata tady, ale nic mi nepomohlo.. http://uloz.to/1160124/alpha.rar Nema cas se nekdo na to podivat? |
Autor: | zgerbiak [ úte led 13, 2009 8:24 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
To bude tým že ten obrázok nemá alfa kanál. Namiesto tej čiernej by mala byť alfa. |
Autor: | Mr. Smooth [ úte led 13, 2009 11:34 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
zgerbiak píše: To bude tým že ten obrázok nemá alfa kanál. Namiesto tej čiernej by mala byť alfa.
|
Autor: | Bildo [ stř led 14, 2009 12:04 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Dik, super. Hodne jste mi pomohli. Ja jsem myslel, ze kdyz obr. ulozim jako png, ze si to tu alphu nejak udela samo. Jsem to ale vul. Ted uz mi to funguje, ale dela mi to bile okraje kolem listu. I kdyz udelam distanc pro vyber barvy v Gimpu vetsi. A ten vyber pak odstranim. Na to jsem uz videl topic, jdu mrknout. Kdyz tak, tak pisnu. Dik. |
Autor: | taby [ stř led 14, 2009 6:53 am ] |
Předmět příspěvku: | |
To je tím, že byla jako průhledná barva zvolena bílá. I když je na obrázek použit alfa kanál, tak on si ji pamatuje na "okrajích". Řešením je vybrat si to, co bude průhledné a obarvit to barvou, která je nejvíce zastoupena na tom, co má zůstat neprůhledné. Až to obarvíš, tak tu barvu dej do alfy. Pak by to mělo být v pohodě. Je to v rychlosti psané, ale když si projdeš fórum, tak toto se tu řešilo již mnohokrát. |
Autor: | Forseti [ stř led 14, 2009 11:34 am ] |
Předmět příspěvku: | |
no já nevím jak to funguje v gimpu, ale ve photoshopu to dělám tak, že mám vrstvu pozadí (ta tam je defaultně) a vrstvu s obrázkem, když chcu uělat alfu tak normálně vygumuju/vyberu oblast co nechcu a smažu/nějak jinak odstraním a vypnu/zneviditelním vrstvu pozadí a uložím jako png. takže alfě nemusím přiřzovat žádnou barvu |
Autor: | Louise Cypher [ stř led 21, 2009 4:38 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Ono ve skutecnosti vubec nezalezi na tom, jestli ten obrazek ma alpha kanal, nebo ne. Lze pouzit i jpg, ktery ma proste jen cernou barvu a ta se vykresli jako pruhledna (slouzi k tomu tusim tlacitko CalcAlpha, nebo UseAlpha) |
Autor: | smrq [ čtv kvě 28, 2009 10:00 am ] | ||
Předmět příspěvku: | |||
omlouvam se, ze ozivuji stare tema, ale resim uplne stejny problem a nechci zbitecne zakladat novou linii. jde o ten bily prouzek kolem objektu. procetl jsem toto i jine vlakna a rady jsou vicemene stejne. pry jde o zbitkovou barvu pozadi, ktere bylo odstraneno. to je ale nesmysl. ja uz skousel cokoliv, vcetne toho, ze objekt jsem vlozil do vlastni vrstvy jako vektor a pozadi bylo prazdne (ctvereckovane) nebo ze jsem pozadi vyplnil uplne stejnou barvu jao vektor, pak vrstvy sloucil a nechtene vymazal pres predem ulozeny vyber.... vysledek byl vzdy stejny - bily pasek kolem objektu. pritom textura stazena z internetu mi tento problem nedela. uz fakt nevim, cim to vyresit. poradi nekdo?
|
Autor: | taby [ čtv kvě 28, 2009 10:20 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Jaký byl původní soubor png nebo tga? případně pošli původní obrázek šipky, abychom to mohli vhodněji posoudit, kde je chyba. |
Autor: | smrq [ čtv kvě 28, 2009 10:52 am ] | ||
Předmět příspěvku: | |||
png.
|
Autor: | Antharon [ čtv kvě 28, 2009 11:10 am ] |
Předmět příspěvku: | |
dôvod je prostý, pokial máš niektorú časť polopriehľadnú, tak photoshop do toho používa tzv. matte farbu a tá je defeultne biela, čiže ak máš polopriesvitnú červenú, tak z toho bude napoly ružová, niekde sa to dá asi aj nastaviť, ale nepamätám si, kde... |
Autor: | smrq [ čtv kvě 28, 2009 8:27 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
a jak sakra nastavit, aby tam na okraji poloprusvitna barva nebyla. ja dokonce zkousel na sipce zuzit vyber o 5 pixelu a prebyvajici cast umazat. vysledek byl uplne stejny. a imho mi pak neni jasne, proc na renderu beloba zabira vice, nez radu o jednom nebo dvou pixelech. je rozmistena nerovnomerne, obcas v pomerne znacne velkych shlucich. |
Autor: | Antharon [ čtv kvě 28, 2009 11:01 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
a vôbec tak mi napadlo, ukladáš to ako 24 bit png, alebo 8? |
Autor: | Forseti [ čtv kvě 28, 2009 11:55 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
tak jsem přišl na to jak se zbavit toho bílého okraje: v nastavení textury, v té části jak se zadává cesta k souboru, tak tam jsou pod tím 4 tlačítka (Fields,Odd,Anti,Premul), po zaškrtnutí toho premul mi bílý okraj zmizel pak je třeba ještě v Materiálech jak je Map To mít kromě Col a Alpha ještě Csp tím se ovlivní spekularita oním namapovaným obrázkem a je to, mělo by zmiznout i ono poloprůhledné pozadí |
Autor: | smrq [ pát kvě 29, 2009 10:02 am ] |
Předmět příspěvku: | |
to antharon: takovou moznost mi (pokud se nepletu) pho nenabidl. byla tam jen tabulka, zda to chci prokladane a jeste jedna moznost. vyzkousel jsem obe; se stejnym vysledkem. to forseti: doma to vyzkousim, diky. snad to bude fungovat. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |