Právě je sob pro 28, 2024 2:49 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Strihani pres VERTICES
PříspěvekNapsal: pon led 05, 2009 2:58 pm 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: úte pro 16, 2008 8:18 am
Příspěvky: 111
Potrebuji rozseknot 8uhelnik, ktery ma 3 facy pres urcite body. Ma na to Blender nejakou jednoduchou fintu? Docela by se mi hodilo neco jako - Oznacit oba body "zmacknout "F". To funguje, udela to EDGE, pres ty FACE, ale NEROZRIZNE to. Skousel jsem vse v "K"(cut), ale nejak to nedela to co chci(dela to dalsi body). V 3d Max to jde uplne jednoduse. Snad ma neco takoveho i Blender.
Ps. Davam radsi obr. Potrebuji strihnout podle cervenych car.


Přílohy:
cut.JPG
cut.JPG [ 18.11 KiB | Zobrazeno 695 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon led 05, 2009 3:18 pm 
Offline
....
....

Registrován: pon srp 11, 2008 4:34 pm
Příspěvky: 272
normálně to rozřízni nožem a pak pomocí magnetu ty vertexy posuň ve směru jedný osy (zmáčkni g a třeba x, jestli posouváč v x-ovým směru) a přichyť je k tomu vrchnímu vertexu. Magnet najdeš na liště 3D okna - zmáčkneš tu ikonku magnetu a když ho chceš použít, podržíš ctrl...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon led 05, 2009 3:57 pm 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: úte pro 16, 2008 8:18 am
Příspěvky: 111
Presne nechapu, jak to myslis s tim magnetem...Ale stejne se mi to zda pracne.
Jinak, ja to umim obejit. Strihnu to, pak ty vznikle body (po nozi) posunu na uroven krajnich, hohnich a dolnych bodu.(pomoci "G" a "X"). Pak dale dam Remove doubles a na hornim a dolnim edge se mi ty dva body slepi.
Je to ale strasne zdlouhave - oproti tomu 3dMaxu. Tam dam Cut, vyberu 1bod, pak druhy bod. Pak enter a je to. Nic tak jednoducheho v Blenderu neni?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: ...
PříspěvekNapsal: pon led 05, 2009 4:10 pm 
Offline
 ...
 ...

Registrován: stř led 23, 2008 11:35 pm
Příspěvky: 135
Bydliště: Praha
nejdřív na dolní liště 3D okna zmáčkni takovou tu podkovu, tím aktivuješ tzv. přichytávání (snap), pak zmáčkni "a" v edit modu, zmáčkni "k", vyber "knife exact" a klikni někde mimo ten tvůj úhelník, nejlépe vně, pak zmáčkni "ctrl", stále ho drž a přibliž se k jednomu vetexu, a až se šedá čára na něj přesně napojí, zase klikni, a pak zmáčkni kolečko myši a jeď směrem dolu, tím dostaneš přesně svislý/vodorovný řez, a dej enter -řez je hotový :) ale nejsem si tak úplně jistý, že ten můj způsob je jednoduchej, ale každopádně ta funkce přichytávání je hodně užitečná i jinak a dá se hlavně užít přímo při řezání, ne až po něm, takže ty 2 akce, co popisoval maraCZ, se dají spojit do jedné, v tom může být možná zjednodušení :)


Naposledy upravil Mr. Smooth dne pon led 05, 2009 4:58 pm, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon led 05, 2009 4:38 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 14, 2005 8:13 pm
Příspěvky: 1017
Bydliště: Plzeň
Split Polygon Tool nevedeme? :)

No a co takhle přidat dva loopy a pak je "RemDoubles" s těmi rohy?.. :) Možná to někdo radil už předtim, nechce se mi to číst.

A jen taková maličkost.. To co si ukazoval není osmiúhelník se třemi facy. ale prostě 3 quad facy. 8úhelník by byl n-gon s jednim facem.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon led 05, 2009 5:26 pm 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: úte pro 16, 2008 8:18 am
Příspěvky: 111
Dik vsem. Nejjednodussi je to, co psal Mr. Smooth. Funguje to dobre a je to asi nejlepsi. Neni potreba zadne posunovani vertexu a odstranovani zdvojenych polygonu.
Sagi, mas pravdu. Ale ja sa v tom zase az tak nevyznam..Aspon budu vedet pro priste.
Diky kluci.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon led 05, 2009 6:31 pm 
Offline
......
......

Registrován: pát říj 05, 2007 6:32 pm
Příspěvky: 919
Sagi: aj podla mňa je najjednuduchšie to rozrezať a dať remove doubles...

ohľadom osemuholníku: blender už podporuje pravé viacuholníky? ja som myslel, že doteraz ich vždy rezal na triangle, a ako n-uholník ho bral iba v edite...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon led 05, 2009 6:59 pm 
Offline
 ...
 ...

Registrován: stř led 23, 2008 11:35 pm
Příspěvky: 135
Bydliště: Praha
Antharon píše:
aj podla mňa je najjednuduchšie to rozrezať a dať remove doubles...
asi jsem to popisoval příliš krkolomně, takže to tak jednoduše nevyznělo, ale díky magnetu můžeš ten řez umístit přesně tak, že prochází danými vertexy, prostě uděláš jeden řez a nic dalšího neřešíš, akorát při řezání použiješ navíc klávesu ctrl :) ale v příkladu na obr. si myslím, že už se bez "ctrl" neobejdeš, vést řez někde mimo a pak přichytávat horní, pak dolní vertex řezu :?: a 2 prostřední by pak už neležely na přímce-spojnici těch dvou krajních


Přílohy:
ghghg.jpg
ghghg.jpg [ 9.02 KiB | Zobrazeno 611 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon led 05, 2009 8:30 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: sob srp 27, 2005 11:05 am
Příspěvky: 337
Bydliště: Brno/Olomouc
za predpokladu, ze edge, ktery budes "rezat" jsou vodorovne nebo svisle:

na jeden vertex (na obrazcich co tu jsou treba levy dolni) umistis cursor (shift s, cursor-selection), pivot nastavis na 3d cursor (to je na liste view, select, mesh...vedle zobrazovacich typu), vyberes dva krajni vertexy, ty zduplikujes, das scale (s) a prostredni mysidlo, a napises "0" (nula) tim se ti vertexy presunou na pozadovany misto, pak uz jen rucne smazat nepotrebny edge a vytvorit novy facy

ja vim, je to krkolomny, ale to presny, ale prave uvazuju, jak jsem tohle delal, kdyz rezany edge nebyli vodorovny ci svisly :idea:

ale uznavam, ze pouziti magnetu a noze je v tomhle pripade asi nejjednodussi.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon led 05, 2009 9:53 pm 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: úte pro 16, 2008 8:18 am
Příspěvky: 111
Ale mohli by do dalsi verze dodelat neco jako oznacit 2 vertexy a jednoduse pres ne rozseknout vsechny edge, pres ktere to prechazi...
Nez to delat "oklikou". Kdo vi, treba to tam bude.
Sorry za OT.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte led 06, 2009 6:43 am 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 04, 2006 8:11 am
Příspěvky: 1148
Bydliště: Pardubice
Bildo píše:
Ale mohli by do dalsi verze dodelat neco jako oznacit 2 vertexy a jednoduse pres ne rozseknout vsechny edge, pres ktere to prechazi...
Nez to delat "oklikou". Kdo vi, treba to tam bude.
Sorry za OT.

Použití nože mi nepřijde jako oklika. :shock: Co jiného to, co popisuješ, je? :?:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte led 06, 2009 11:50 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
5stars pro Mr.Smooth :)

Mozna by se nekomu mohl hodit i tento odkaz: http://www.hybird.org/~guiea_7/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte led 06, 2009 3:20 pm 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: úte pro 16, 2008 8:18 am
Příspěvky: 111
taby píše:
Bildo píše:
Ale mohli by do dalsi verze dodelat neco jako oznacit 2 vertexy a jednoduse pres ne rozseknout vsechny edge, pres ktere to prechazi...
Nez to delat "oklikou". Kdo vi, treba to tam bude.
Sorry za OT.

Použití nože mi nepřijde jako oklika. :shock: Co jiného to, co popisuješ, je? :?:

Mas pravdu, pres nuz + ctrl je to super. "Rez se prichytava" na ty body. Delat to pres ty "loop cut" je trosku pracnejsi. I kdyz taky to jde.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz