blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Scena - kinosala
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=6281
Stránka 11

Autor:  Siso [ pon pro 01, 2008 2:16 pm ]
Předmět příspěvku:  Scena - kinosala

Prispievam len par dni ale otazok budem mat asi najblizsiu dobu hodne. S Blenderom zacinam. :)

Zaujimalo by ma ako by ste pripravili scenu (animovanu) kde by bola kinosala a na platne by behal film. Ako textutu platna by sme si teda predstavili nejaky skutocny video subor. Chcel by som docielit toho aby pri pohlade od platna smerom k sedadlam bolo na vsetkom co v scene bude (sedadla a pod) odraz resp. tiene alebo neviem ako to nazvat toho co na platne prave bezi. Samozrejme ale len v CB aby to posobilo ako tien. Tak ako by ste na to sli? :D

Autor:  Antharon [ úte pro 02, 2008 2:05 pm ]
Předmět příspěvku: 

pred plátno umiestni Area light a nastav mu textúru rovnakú ako filmu a máš to....

Autor:  Siso [ úte pro 02, 2008 2:53 pm ]
Předmět příspěvku: 

To je take jednoduche? :) Tak super, az sa dostanem k tomu tak to vyzkusam. dik.

Autor:  maraCZ [ úte pro 02, 2008 11:23 pm ]
Předmět příspěvku: 

zas tak jednoduché to myslím není, protože pokud přiřadíš texturu světlu area, tak ti to pak promítne tu texturu jako projektor (dokonale ostrou)
Pře časem jsem viděl nějaký video, kde předváděli vývoj texturovaných světel, ale netušim jak se to jmenovalo. Třeba to bude ve verzi 2.5
Já bych na to možná šel tak, že bych tu texturu nejdřív nějak brutálně rozostřil a to fakt hodně a teprve pak bych to přiřadil tomu světlu.
Udělall jsem dva takový pokusný rendery - na jednom je jako textura obrázek od Hundertwassera a na druhym je to samý akorát rozostřený, aby too chytlo jenomtakovej barevnej nádech. Taky by bylo dobrý snížit kontrast.

Přílohy:
kino2.jpg
kino2.jpg [ 9.09 KiB | Zobrazeno 372 krát ]
kino1.jpg
kino1.jpg [ 13.93 KiB | Zobrazeno 372 krát ]

Autor:  maraCZ [ úte pro 02, 2008 11:30 pm ]
Předmět příspěvku: 

tak jsem našel ten článek o area světlech s texturou. http://unclezeiv.kerid.org/2008/07/text ... in-blender

Autor:  Siso [ stř pro 03, 2008 9:47 am ]
Předmět příspěvku: 

Vyzera to dobre. V mojom pripade ale budem chciet aby ta scena vyzerala trochu nerealne. Ide o to aby bolo aspon minimalne poznat na tych odrazoch svetla o aky spot konkretne ide. Je to pre klienta takze ta projekcia sa nesmie uplne zamenit resp. byt totalne necitatelna. Myslim ale ze zvolim zlatu strednu cestu a rozblurujem to video najprv, ale iba trochu. :) Jo, a dam to asi do CB. To este neviem. Toto bude moj uplne prvy projekt v Blenderu tak som zvedavy.. :)

dik

Autor:  Sagi [ stř pro 03, 2008 7:40 pm ]
Předmět příspěvku: 

ty už máš klienta aniž bys měl reference ve 3d? závist :wink:

Autor:  maraCZ [ stř pro 03, 2008 9:23 pm ]
Předmět příspěvku: 

jo taky docela závidim :-)
ještě mě napadlo, že by se dal obraz rozstříhat na několik menších obdélníčků a každej z nich pak přiřadit menšímu area světlu (s odpovídající velikostí), když to pak ještě trochu rozostřííš, dostaneš podle mého podobně kvalitní výsledek jako v tom odkazu.
Docela mě tohle téma zaujalo, takže možná taky udělám nějakou scénku podobnýho rázu, ale spíš s televizí. Ještě by mě zajmalo, jak udělat, aby ta area lampa nnebyla v renderu vidět...

Autor:  vklidu [ čtv pro 04, 2008 4:44 pm ]
Předmět příspěvku: 

@maraCZ: tak to je krasny napad s tou blur texturou :)
pozn.: Vlastne teoreticky by stacilo kdyby mel materialovy node svuj Blur a muze to jet ze stejneho zdrojaku :)

Test
http://www.mond.own.cz/blender/kino.avi
http://www.mond.own.cz/blender/kino.blend

Jinak build s texturovanym AreaLight se da urcite stahnout na Graphicall.org

Přílohy:
kino-index.jpg
kino-index.jpg [ 12.54 KiB | Zobrazeno 287 krát ]

Autor:  Antharon [ čtv pro 04, 2008 5:11 pm ]
Předmět příspěvku: 

ja ti neviem, mne to príde az trocha nerealisticke, mozno by nebolo zle nastavit farbu svetla na namodralu a znizit krytie tej textury, ono to totiz vacsinou vrha svetlo aj ked to je cierne, ale male mnozstvo...

Autor:  vklidu [ čtv pro 04, 2008 7:19 pm ]
Předmět příspěvku: 

Tak v tom uz asi problem nebude, ne? trochu te desaturace, kdyz bys to tak videl, neni problem. a To ze to sviti ikdyz je to uplne cerne je tim, ze jsem u textury pro svetlo zesvetlil nejtmavsi bod, protoze i kdyz mas v kine cerne platno vzdycky to neni totalni tma. V tomto pripade je spis "chyba" ze jsem nezesvetlil i nejtmavsi bod projekce na platne. Byla to jen rychlovka, zjistit jak dobry mel maraCZ napad :) ne to doladit do absolutna.

To mne by spis zajimalo jak nasimulovat paprsky svetla pri projekci casto viditelne v mlze nebo kouri. Kdysi jsem to zkousel presalfu textury, ale to nejde protoze halo u spot svetla to blokuje cele, reaguje jen na objekty tak jsem to chtel obejit jemnou prizkou s ploskama generovanou z particlu.
http://www.mond.own.cz/page0/page0.html viz TV_Fryba.mov, ale tam se mi zas nepodatilo nastavit animaci jako generator particlu.

Autor:  Antharon [ pát pro 05, 2008 12:12 am ]
Předmět příspěvku: 

ja sa do toho nijak nenavážam, len vravím, že to svetlo sa mi takto priamo zdá strašne kontrastné, hlavne ak je nejaký tmavší záber, tak je praktický úplná tma...

Autor:  Siso [ pát pro 05, 2008 9:30 am ]
Předmět příspěvku: 

Som rad ze Vas tema zaujala. Najprv k tej nerealistickosti tejto sceny. Tak ta samozrejme je nerealna ze az pretoze, platno vyzaruje jedine svetlo ako celok. Ako ked sa v noci pozerame ludom do okien kde za nimi sleduju TV. Ale mne ide o to prave dosiahnut trochu nerelanosti. V tomto obrazku vidiet prave trochu odraz v logu spotu beziaceho na platne (zvucka Cinestar) a jej odraz Area LIGHT od jednej hviezdy na sedadlach tretej rady). Klienta mam a toto je moj uplne prvy 3d projekt. Dokonca ak to klios schvali tak to uvidite v kazdom multikine Cinestar v CR. Uz medzi sviatkami urcite. :) Zatial zasielam screenshot k comu som uz dosiel. Mam tam par problemov ale hadam sa cez to preluskam.

Přílohy:
0059nahled.jpg
0059nahled.jpg [ 120.19 KiB | Zobrazeno 222 krát ]

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/