blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
trubicové světlo (zářivka) http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=6267 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | xmalda [ pon lis 24, 2008 1:21 am ] |
Předmět příspěvku: | trubicové světlo (zářivka) |
Jak na to? Našel jsem tutorial na světelný meč z hvezdnych valek, ale jak vytvorit plnohodnotne trubicove svetlo tak, aby se dalo nastavovat jako ostatni svetla? Intenzita, stiny ... |
Autor: | Genom [ pon lis 24, 2008 2:25 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Dá se to...trubici dáš materiál s parametrem emit 1.0 a do dalšího layeru dáš na místo trubice (dovnitř) světlo typu area... Chce si s tím trochu vyhrát...já použil tři viz obrázek: |
Autor: | xmalda [ pon lis 24, 2008 1:13 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
OK, VYZKOUŠÍM, DÍKY |
Autor: | vklidu [ pon lis 24, 2008 4:18 pm ] | ||||
Předmět příspěvku: | |||||
@Genom: neni lepsi pouzit po staru Lamps misto AreaLight? Potreboval jsem take nedavno zarivku, ale u area ktere je tvarem pravda rozhodne blizsi a lepe z daneho mista sviti se mi nedari udelat meky stin. U Lamps je to ted preci jen lehci. Nebo mas nejaky trik? (pozn. Internal Render) Dekuji p.s.: tedy abych byl presnejsi Area ma jemny stin, ale kdyz zmenim zakladni ctverec na obdelnik do tvaru zarivky, tak v delsi hrane se stin jakoby zdrcne (kroky rozostreni se zhusti a vypadaji jako ostra hrana) Apply Scale na svetlo nefunguje a kdyz pouziju tvar AreaLight-Rectangle tak mi to take nepomuze. Ad2: i kdyz je material stolu i podlahy stejny v miste kde se nohy stolu dotykaji zeme a barva by vzhledem k relativne shodnemu dopadu svetla mela byt stejna -rozhodne neni. Tak jsem zkousel Yafray (predem rikam neumim s nim pracovat) tak ten si s tim poradil lepe, ale zase jsem zaboha nemohl prijit na to jak zjemnit stin. Pokus zmenit stin Ray na Buf ktery stin rozostri opet zdrbe vysledku kolem noha/podlaha a jeste navic udela naprosto nesmyslne svetlo v horni casti noh pod deskou stolu. Cim vic to zkousim, tim vic se v tom babram. Dekuji
|
Autor: | joxer [ pon lis 24, 2008 4:23 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
z toho co je k dispozici si myslim, ze nejelpsiho vysledku dosahnes pomoci indiga (indigorenderer.com). staci dat svetlu "emit" a pri exportu do indiga uz je material nastavenej akorat doba renderu je delsi |
Autor: | xmalda [ pon lis 24, 2008 6:25 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
diky moc za pokusy, Lamps Light vypada celkem dobre. Do indiga se mi jit nechce, jde mi dost o cas. Konkretne potrebuju udelat svetelnou rampu pod stropem. Strop bude z napínaného podhledu, ve kterém se navíc světlo odráží. S area light to zatim ujde, kdyz scenu jeste nasvetlím i jiný světlem. Zatím to je rozpracovane, jinak bych poslal nejaky obrazek. Az neco bude, tak poslu. |
Autor: | Antharon [ úte lis 25, 2008 10:13 am ] |
Předmět příspěvku: | |
btw, emit funguje aj v yafrayi |
Autor: | Genom [ čtv lis 27, 2008 9:39 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
vklidu: popravdě jsem tohle nikdy neřešil, tak těžko odpovědět... Ale po pár testech bych to viděl na problém algoritmu, kterej bere na vědomí area light jen jako čtverec...na rectangle mi to taky nereaguje... |
Autor: | Antharon [ pát lis 28, 2008 2:46 am ] |
Předmět příspěvku: | |
mno, pokial viem, tak sa da u arealight zapnut niekde rectangle, nasledne nastavit x a y a potom počet samplov pre jednotivé strany, nie? |
Autor: | vklidu [ pát lis 28, 2008 12:37 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
@Antharon: presne tak, a je to k nicemu (jak jsem uz psal) |
Autor: | Genom [ pát lis 28, 2008 3:15 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
vklidu:bylo mi navrženo použít jako náhradu namísto světla area light, spot light...u něj se dá taky nastavit "square" a měké stíny má jak bufferované, tak raytraceové... viz: |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |