blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
pocet facu viewport x render? http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=6252 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | lz [ pon lis 17, 2008 10:41 pm ] |
Předmět příspěvku: | pocet facu viewport x render? |
Ahoj, narazil jsem na takovou zvlastnost, v render view se zobrazuje cca dvojnasobny pocet facu nez na horni liste v Blenderu (viz screenshot sry za velikost, smazu ho sam po vyreseni otazky). Jsem si jisty, ze na mesh jsou aplikovany vsechny modifikatory (Mirror, SubSurf), ktere by tenhle rozdil vysvetlily. Jedine co me napadlo je, ze ve viewportu se jako face pocita Quad, ten se 4mi vertexy, zatimco pri renderingu je mesh rozlozeny do trojuhelniku; ale nechapu duvod.Ten udaj je pro me pomerne dulezity, nevedel byste nekdo, jak to s nim je? diky, lz |
Autor: | pantau [ úte lis 18, 2008 11:32 am ] |
Předmět příspěvku: | |
edit, sorry, nedocital som do konca, tak potom neviem |
Autor: | Antharon [ úte lis 18, 2008 2:28 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
podľa mňa to bude tými trojuholníkmi. Mno a pokiaľ viem dobre, tak blender nevie pracovať so skutočnými polygónmi, ale len s rovinami. no a rovina je vždy definovaná tromi bodmi, čiže trojuholník. zoskupovanie do quadov je vlastne určené na výpočet normál, čo sa robí ešte pred samotným rendrom. Toť odpoveď na otázku, prečo to prevádza na trojuholníky... |
Autor: | Kexar [ úte lis 18, 2008 6:12 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
No jo to jsem si taky rikal ze to je tim ale on to neni presne dvojnasobek pozor! |
Autor: | Váca [ úte lis 18, 2008 7:50 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Kexar píše: No jo to jsem si taky rikal ze to je tim ale on to neni presne dvojnasobek pozor!
sak to je jasny, ne? ne vzdycky mas cistou sit bez trojuhelniku |
Autor: | Kexar [ úte lis 18, 2008 7:56 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
vacik156 píše: Kexar píše: No jo to jsem si taky rikal ze to je tim ale on to neni presne dvojnasobek pozor! sak to je jasny, ne? ne vzdycky mas cistou sit bez trojuhelniku No jo vlastně jsem to ale hlupák |
Autor: | lz [ úte lis 18, 2008 10:32 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Kexar: udelal jsem nejake testy, a i kdyz jsem vsecky objekty spojil do ejdnoho meshe a ten pak dal triangulate, tak byl pocet malinko odlisny. Kazdopadne si ale myslim, ze pocet facu render x preview by mel sedet. Zkuste to s default kostkou lz |
Autor: | Váca [ úte lis 18, 2008 10:54 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
lz píše: Kexar: udelal jsem nejake testy, a i kdyz jsem vsecky objekty spojil do ejdnoho meshe a ten pak dal triangulate, tak byl pocet malinko odlisny. Kazdopadne si ale myslim, ze pocet facu render x preview by mel sedet. Zkuste to s default kostkou
lz zkusil sem to s tou kostakou a zadny nesrovnalosti nevidim 12 facu v edit modu, 12 facu v renderu teda jestli si myslela toto |
Autor: | Antharon [ úte lis 18, 2008 11:38 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
tak je to jasne, kazdy quad rozdeli na dva trojuholnicky |
Autor: | Pitris [ úte lis 18, 2008 11:44 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Antharon píše: tak je to jasne, kazdy quad rozdeli na dva trojuholnicky
Ovšem za předpokladu, že vertexy nejsou v jedné rovině. Pokud rendrujete krychli, bude mít stále jen 6 faců. |
Autor: | lz [ stř lis 19, 2008 8:48 am ] |
Předmět příspěvku: | |
vacik156: ja mam teda u kostky 6 facu / 6 facu, jak rika Pitris. Takze si zacinam myslet ze jsem tam nekde pozapomnel par neaplikovanych modifikatoru (SubSurf kuprikladu), cimzto by pricinou vseho opet byla moje nepozornost a bylo by to vresene |
Autor: | taby [ stř lis 19, 2008 2:26 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Jediné další co mne napadá, zda nemáš rozdílný stupeň subsurfu pro render a pracovní prostor. I když tam by to bylo asi spíše 4-násobné. |
Autor: | Antharon [ stř lis 19, 2008 4:57 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
este niekto skuste posunut jeden z bodov tej kocky, co to spravi.... |
Autor: | zgerbiak [ stř lis 19, 2008 5:35 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Antharon píše: este niekto skuste posunut jeden z bodov tej kocky, co to spravi....
Ja som skúsil. Presne ako vravel Ragnos. Ked niesu všetky 4 verticle v rovine, tak sú to 2 triangle a nie 1 quad. |
Autor: | Ragnos [ stř lis 19, 2008 9:43 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
zgerbiak:já nic to Pitris .) |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |