blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Problém s normal mapou
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=6249
Stránka 11

Autor:  Earthworm [ ned lis 16, 2008 5:18 pm ]
Předmět příspěvku:  Problém s normal mapou

Tak jsem zkoušel tento tutoriál na low poly sud a něco se trochu nepovedlo. Když jsem pekl normal mapu, tak mi to vyhodilo tohle:
http://share.centrax.cz/img/low%20sud_screen1.jpg, takže výsledek potom vypadá takto http://share.centrax.cz/img/low%20sud_screen2.jpg. Zapekly se mi tam ty hrany, kde je ten sud promáčký. Jelikož s pečením nemám zkušenosti, tak prosím o radu, jak se toho dá zbavit.
A taky, jestli by mi někdo nemohl popsat, který typ pečení (tangent, camera, world, object) je na co dobrý? V tomto se moc nevyznám.
Díky moc :wink:

Autor:  zgerbiak [ ned lis 16, 2008 6:54 pm ]
Předmět příspěvku: 

V hrách sa požíva tangent.
Inak na tých obrázkoch nevidím niečo zle.

Autor:  Earthworm [ ned lis 16, 2008 8:56 pm ]
Předmět příspěvku: 

No jde o to, že v místě toho prohybu jsou na low sudu takové čáry, které tu normal mapu rozhazují. Jakoby se tam vypálily ty hrany low poly modelu.
Když dám tangent, tak normal mapa vypadá takto a takhle to dopadne. Ty hrany jsou tam taky vidět. :?

Stejně jako když jsem zkoušel asteroid z icosphere.
Tady a tady.

Autor:  Kexar [ ned lis 16, 2008 10:04 pm ]
Předmět příspěvku: 

Tak řešení tohoto problému je naprosto jednoduché :lol: mapa neni generovaná na smoothlí model.Model na který mapu generuješ musí být před generováním smoothlí pak tam ty hrany nebudou :wink:

Autor:  Alfisko [ ned lis 16, 2008 11:41 pm ]
Předmět příspěvku: 

zgerbiak píše:
V hrách sa požíva tangent.
Inak na tých obrázkoch nevidím niečo zle.

-tangent se pouziva pokud normal mapu generujes z obrazku
-object je normal mapa (vetsinou mnohem kvalitnejsi a taky tezsi na vyrobu) udelana z high-poly modelu ;)
object je nakonec ve hre krapanek rychlejsi, protoze se nemusi pocitat tangenty pro facy (ktere jsou potreba aby tangent normal mapa spravne fungovala -> blender si je pocita sam)

tangent space normal mapa se pouziva ve hrach takrka na vsechno, protoze je lehka na vygenerovani (je na to plugin do gimpu a PS)
na zbytecek modelu, ktere chces mit prevelice kvalitni a u kterych neni tak dulezita souhra s texturou se pouziva object space normal mapa.. predevsim to jsou charaktery, zbrane v FPS, obleceni/zbroje, skaly a modely, co maji ve vysledku vypadat slozite

PS: na vzkriseni toho tutorialu se stale pracuje ;)

Autor:  Earthworm [ pon lis 17, 2008 12:02 am ]
Předmět příspěvku: 

Oh :oops: Nemám, co jiného k tomu dodat. :lol:
Já věnuju spoustu času tomu, abych udělal screeny a nakonec je to vždycky tak jednoduché :) Ale žádný učený z nebe nespadl, že jo :wink:
Tak díky moc za rady. A za ten tutoriál, jestli bude :wink:

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/