Právě je pát lis 22, 2019 6:08 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Problém s normal mapou
PříspěvekNapsal: ned lis 16, 2008 5:18 pm 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: stř čer 18, 2008 9:47 am
Příspěvky: 146
Bydliště: Brno
Tak jsem zkoušel tento tutoriál na low poly sud a něco se trochu nepovedlo. Když jsem pekl normal mapu, tak mi to vyhodilo tohle:
http://share.centrax.cz/img/low%20sud_screen1.jpg, takže výsledek potom vypadá takto http://share.centrax.cz/img/low%20sud_screen2.jpg. Zapekly se mi tam ty hrany, kde je ten sud promáčký. Jelikož s pečením nemám zkušenosti, tak prosím o radu, jak se toho dá zbavit.
A taky, jestli by mi někdo nemohl popsat, který typ pečení (tangent, camera, world, object) je na co dobrý? V tomto se moc nevyznám.
Díky moc :wink:


Naposledy upravil Earthworm dne pát čer 19, 2009 5:29 pm, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned lis 16, 2008 6:54 pm 
Offline
...........
...........
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 18, 2004 4:13 pm
Příspěvky: 1898
Bydliště: Slovensko, Bratislava
V hrách sa požíva tangent.
Inak na tých obrázkoch nevidím niečo zle.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned lis 16, 2008 8:56 pm 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: stř čer 18, 2008 9:47 am
Příspěvky: 146
Bydliště: Brno
No jde o to, že v místě toho prohybu jsou na low sudu takové čáry, které tu normal mapu rozhazují. Jakoby se tam vypálily ty hrany low poly modelu.
Když dám tangent, tak normal mapa vypadá takto a takhle to dopadne. Ty hrany jsou tam taky vidět. :?

Stejně jako když jsem zkoušel asteroid z icosphere.
Tady a tady.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned lis 16, 2008 10:04 pm 
Offline
....
....

Registrován: sob bře 29, 2008 2:54 pm
Příspěvky: 233
Bydliště: Novopacko okres Jičín
Tak řešení tohoto problému je naprosto jednoduché :lol: mapa neni generovaná na smoothlí model.Model na který mapu generuješ musí být před generováním smoothlí pak tam ty hrany nebudou :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned lis 16, 2008 11:41 pm 
Offline
......
......
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 05, 2006 8:34 pm
Příspěvky: 909
Bydliště: Liberec
zgerbiak píše:
V hrách sa požíva tangent.
Inak na tých obrázkoch nevidím niečo zle.

-tangent se pouziva pokud normal mapu generujes z obrazku
-object je normal mapa (vetsinou mnohem kvalitnejsi a taky tezsi na vyrobu) udelana z high-poly modelu ;)
object je nakonec ve hre krapanek rychlejsi, protoze se nemusi pocitat tangenty pro facy (ktere jsou potreba aby tangent normal mapa spravne fungovala -> blender si je pocita sam)

tangent space normal mapa se pouziva ve hrach takrka na vsechno, protoze je lehka na vygenerovani (je na to plugin do gimpu a PS)
na zbytecek modelu, ktere chces mit prevelice kvalitni a u kterych neni tak dulezita souhra s texturou se pouziva object space normal mapa.. predevsim to jsou charaktery, zbrane v FPS, obleceni/zbroje, skaly a modely, co maji ve vysledku vypadat slozite

PS: na vzkriseni toho tutorialu se stale pracuje ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon lis 17, 2008 12:02 am 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: stř čer 18, 2008 9:47 am
Příspěvky: 146
Bydliště: Brno
Oh :oops: Nemám, co jiného k tomu dodat. :lol:
Já věnuju spoustu času tomu, abych udělal screeny a nakonec je to vždycky tak jednoduché :) Ale žádný učený z nebe nespadl, že jo :wink:
Tak díky moc za rady. A za ten tutoriál, jestli bude :wink:


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz