Právě je úte lis 26, 2024 5:15 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Boolean
PříspěvekNapsal: pát led 07, 2005 10:53 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: čtv led 06, 2005 3:29 pm
Příspěvky: 233
Bydliště: Praha
Mám malý problém s boolenovskými operacemi v Blenderu. Když jsem odečítal kouli od kostky (chtěl jsem vytvořit obyčejnou házecí kostku), fungovalo to. Odečítal-li jsem druhou kouli, nastal problém.. kostka byla trhaná a vůbec, nebyla hezká. Chtěl-li jsem odečíst všechny koule najednou, nastal tan samý problém. Slyšel jsem, že v Blenderu jsou s tímhle problémy. Opravdu si nevím rady.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát led 07, 2005 11:40 am 
Offline
____
____
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 13, 2004 7:58 am
Příspěvky: 717
Bydliště: Prostějov
nevím, jakou používáš verzi.....

booleans v podstatě fungují dobře ale mají jeden velký neduh... i po operaci s tvarově primitivními objekty vyrobí obrovské množství zbytečných vertexů, hran a faců.... ..... zkus na výsledný mesh použít RemDouble k jejich odstranění a možná to pomůže .....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Boolean
PříspěvekNapsal: pát led 07, 2005 1:08 pm 
Offline
..............
..............

Registrován: úte črc 13, 2004 12:18 am
Příspěvky: 2550
Pravda, Boolleans ti tam opravdu vytvoří mnoho zbytečných vertexů, navíc ti udělá v síti tak trošku binec. Osobně ho nepoužívám, ale zase tak velký problém by neměl nastat pokuď na něj nepoužiješ subsurf. Protože při práci se subsurfem záleží dost na celkové síťi-tzn.rozmístění vertexů, hran, které mohou tvořit facy.

btw.osobně bych to řešil takhle,pokud bych si chtěl vyhrávat s modelováním
1. bych si vytvořil primitivní objekt Cube
2. nástrojem Knife(Ctrl+R), bych narezal sit tak aby mi tam vznikly, facy prave na ty diry ktere potrebujes vymodelovat.
3.oznacil bych si ve face modu prave ty vertexy
napr. na horni strane kostky tech 6 facu.
4.vyextrudoval do vnitr kostky
5.opakoval bych krok 3 a 4, do te doby dokud bych nemel vsechny cislice
6.bych pouzil subsurf
7.bych nozikem dosekal trosku hrany, tzn. cim blize jsou hrany u sebe, tim ostrejsi by byla hrana kostky. Jestli vis co myslim, jestli ne tak tu kostku mam doma.

A pokud ne, tak bych si vytvořil pro každou stěnu kostky Image s mapou čísliče(respektive teček), které bych potom aplikoval buď jako bumpmapu tzn. jenom na oko zhrbolacený objekt a nebo jako displacement mapu, která by ti ten objekt skutečně zdeformovala, ale tu síť budeš muset zahustit v tomto případě.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát led 07, 2005 3:41 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: stř srp 11, 2004 4:24 pm
Příspěvky: 1150
Bydliště: net
jednou vetou, "booleans sou nepouzitelny,hledej jinou cestu"

jm


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz