jm píše:
ja vim, ze tahle otazka je stejne nesmyslna jako se ptat v kterym softu delat. ale rekne te mi co ma cinema nebo max tak vyjmecnyho bez ceho se lidi neobejdou, pri praci v blendru?
mozna je to trochu rychlejsi, a ma to vic parametru, ale kdo z nas vsechny tehle paramatry potrebuje. jak tak koukam na prace lidi co delaj v cemkoli, tak jen malokdo pri vytvoreni ty dany veci pouziva vic nez jen zaklad kterej je i v blendru....mozna rozhrani
...sorry ja si i castecne odpovedel
jm
1. výstup- i když v tomhle už se Blender hodně zlepšil
2. animace postav-oba zmiňované programy toho v téhle oblasti pořád ještě nabízí víc
3.komunikace s ostatními v byznisu-asi nejdůležitější aspekt, prostě pokud chceš sehnat práci jako grafik někde v týmu, tedy někde, kde nebudeš dělat sám, tak jenom s Blenderem nevystačíš-většina firem požaduje práci v Maxku, případně dalších "velkých" hráčích na trhu. Takže pokud to lidi vezmou už jenom čistě z pragmatického hlediska, jdou do toho Maxka nebo Maya, u nás pak spíš ta Cinema (místo Maya- tu u nás zase tak moc studií nepoužívá).
Ale jinak taky pořád říkám, že Blender má prakticky všechno, co pro profesionální práci potřebuješ, jenom má míň tech profíků, aby se to vědělo, to je celé