blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Základné otázky
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=6135
Stránka 13

Autor:  chavo [ úte zář 23, 2008 11:16 am ]
Předmět příspěvku:  Základné otázky

Ahoj. Pracujem ako technik v jednej nábytkárskej firme kde robievam aj vizualizácie nábytku v interiéroch. Zatiaľ pracujem v jednom CAD programe ktorý má aj celkom slušný výstup čo sa týka rendru (viď príloha). Chcel by som sa ale poriadne venovať renderingu a modelovaniu. Preto mám pár základných otázok. Má blender možnosť posúvať objekt alebo viac objektov o presne stanovenú vzdialenosť? Napríklad keď mám pri sebe dve skrinky a jednu chcem posunúť do priestoru o 500 jednotiek. Viem že v TRANSFORM PROPERTIES sa dá upravovať poloha objektu, ale tam treba potrebnú vzdialenosť odrátať od daných súradníc. Čo by ste mi poradili na začiatok, keď sa chcem zamerať na vizualizácie interiérov? Budem vďačný za každú radu a vopred dík.

Přílohy:
kancel horizot žalúzie1.jpg
kancel horizot žalúzie1.jpg [ 168.22 KiB | Zobrazeno 454 krát ]

Autor:  taby [ úte zář 23, 2008 12:01 pm ]
Předmět příspěvku: 

Ano, lze to. Posun je pomocí klávesy G. Pak jen začneš zadávat čísla a blender automaticky to přiřadí příslušné ose, pokud předtím ještě použiješ klávesu pro danou osu (X, Y, Z). :D
Budeš-li mít k tomuto dotazy, tak mi klidně napiš na ICQ.
Jinak toto se zde již řešilo. :wink:

Autor:  Sagi [ úte zář 23, 2008 2:33 pm ]
Předmět příspěvku: 

Blender se ti na vizualizace moc nehodí.. lepší jsou na to programy které už v základu s jednotkami pracují.. doporučil bych Mayu. Ale je drahá.

Autor:  taby [ úte zář 23, 2008 2:45 pm ]
Předmět příspěvku: 

Sagi píše:
Blender se ti na vizualizace moc nehodí.. lepší jsou na to programy které už v základu s jednotkami pracují.. doporučil bych Mayu. Ale je drahá.


Je pravdou, že Blender není tak "instatní", ale myslím si, že se hodí i na vizualizace. Osobně nevýhodu spatřuji pouze v tom, že blender nemá knihovnu různých prvků nábytku. Tím je pro "typovou" vizualizaci nevhodný, protože ti zabere hodně času než si všechno uděláš. I když i na tom myslím kdosi nějak pracuje. :wink:
Ale pokud ti jde o vizualizaci vlastních netypových prvků, tak je dle mého soudu vhodný. 8)

Autor:  Ragnos [ úte zář 23, 2008 2:48 pm ]
Předmět příspěvku: 

to samé co napsal Sagi jsem chtěl napsat taky ale poukázat na Maxko a Vray v kterých se valí dnešní top komerční vizošky. ale pokud se spokojíš s málem tak na to blender v pohodě, jenom budeš muset občas použít hlavu s tím aby to sedělo a občas to bude jen od oka což je blbý ale nenapadá mě jak to obejít.

jedná známá z architektury měla svůj návrh domku na papíře a dalo nám to zabrat udělat v Blenderu ale šlo to jak říkám něco by očko ale co už

Autor:  chavo [ úte zář 23, 2008 3:19 pm ]
Předmět příspěvku: 

No pre mňa je dôležité by som veci posúval v presných číslach. Teda toto blander nedokáže?
Inak knižnicu včetkých vecí čo potrebujem mám vytvorenú v programe TurboCAD v ktorom pracujem a v ktorom je aj vizualizácia ktorú com sem vložil. Odtiaľ je možný export v rôznych formátoch, okrem iného aj v 3DS a DXF. Mohol by som to riešiť aj tak, že by som si celú scénu nakreslil v spomínanom TurboCADe a potom ju exportol do blenderu a tam vyrendroval? Nieje problém so stabilitou takto naimportovaných scén?

Autor:  taby [ úte zář 23, 2008 3:33 pm ]
Předmět příspěvku: 

Jak jsem psal. Dokáže. :wink:

Autor:  vklidu [ úte zář 23, 2008 4:33 pm ]
Předmět příspěvku: 

@chavo: mozna by misto opetovneho dotazu stacilo zkusit co rikal taby :)

S kurzorem v 3D okne zmackni klavesu G (pro zmenu polohy) zmackni klavesu X, Y nebo Z (podle toho v ktere ose chces posunout objekt) a zadej na numericke klavesnici hodnotu o kterou chces udelat zmenu polohy. zadavane hodnoty se objevuji v dolni liste 3D okna.

p.s.: pro zmenu polohy rotaci a size muzes pouzit i gesto

Autor:  chavo [ úte zář 23, 2008 10:50 pm ]
Předmět příspěvku: 

Tak ten posun som skúsil a ide to. Ale že by som mal niečo zle nastavené? Predstavte si toto: mám nakreslenú jednoduchú stolovú podnož ktorá má celkovú šírku 1,86. Plát stola má 2 a je položený na podnoži s tým, že jedna strana je zarovno s podnožou. Teda 2-1,86=0,14. Teda 0,14:2=0,07 Keď stlačím G a zapnem os v smere pohyby, malo by stačiť napísať v smere pohybu 0,07 a stolová doska by mala byť rovnako z oboch strán. Ale to sa nedeje. Neviem koľko to posunie, ale je vidno že to ja málo. Vie niekto poradiť čo s tým? Nefunguje v blenderi nejaké meranie (kótovanie)?

Autor:  taby [ stř zář 24, 2008 5:18 am ]
Předmět příspěvku: 

Teď je otázka, zda používáš naší desetinou čárku. Pokud ano, tak to je špatně. Místo ní musíš používat tečku. :wink:

Autor:  chavo [ stř zář 24, 2008 7:43 am ]
Předmět příspěvku: 

taby - na to že treba používať bodku miesto čiarky som už prišiel. ale ten presný posun mi nejde ani tak. vložil som si do pracovnej plochy dve kocky ktoré majú veľkosť 1. túdruhú som chcel potom posunúť o polovicu, teda 0.5... označil som kocku, stlačil G a potom Y aby sa mi kocka posúvala iba v tomto smere. príklad vydíte.

Přílohy:
posun.JPG
posun.JPG [ 180.62 KiB | Zobrazeno 348 krát ]

Autor:  vklidu [ stř zář 24, 2008 8:11 am ]
Předmět příspěvku: 

Rekl bych, ze mas kostku o velikosti strany 2 (ne 1).
V Button window klikni na Editing (F9) v paletce Mesh Tool More si zaklikni Edge Lenght bude ti popisovat delku stran (tedy pouze v edit modu)

Pokud chces mit obecnou predstavu o rozmeru objektu ve trech ośach stistni klavesu N s kurzorem v 3D okne kdyz mas Object mode. Jsou to ty hodnoty Dim.

Autor:  Kapo [ stř zář 24, 2008 8:11 am ]
Předmět příspěvku: 

lenze kocky maju rozmery 2 X 2 X 2 BU...cize musis ju posuvat o 1 BU...si vsimnes rozmer ked sa pozries zhora mozno aj ked das do edit modu aby ti ukazovalo hrany...alebo v properties, ale ked je to default cube asi ti ukaze ze to ma scale 1, aj ked vo view vidis, ze to ma sirku vysku aj dlzku 2 BU...cize druhu kocku ked chces dostat do polovice tej prvej pohni ju o 1 BU...

edit: :lol: :lol: :lol: vklidu ma so vsetkym predbehol :lol:

Autor:  vklidu [ stř zář 24, 2008 8:14 am ]
Předmět příspěvku: 

ale slo o sekundy :) netusil jsem ze tu mame ranni soukromy souboj :) pekny den

Autor:  chavo [ stř zář 24, 2008 8:53 am ]
Předmět příspěvku: 

tak teraz tomu už rozumiem ale vôbec tomu nerozumiem. :mad: v transform properties mi v objektmóde ukáže rozmer kocky 1x1x1, ale ona je v skutočnosti 2x2x2? vložil som si do výkresu kde mám nakreslenú skrinku obyčajnú kocku a spravil to, čo radil VKLIDU. zapol som edge lenght. ale rozmery mi ukázalo iba na kocke. na skrinke nie (ani keď som označil akýkoľvek dielec na skrinke). kocka je ozaj veľká 2x2x2. ale prečo sa tieto rozmery nezmenia ani keď kocku zmením?

Stránka 13 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/