blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
Guláš v přiřazení textur facům http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=6109 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | frca [ čtv zář 11, 2008 9:54 pm ] |
Předmět příspěvku: | Guláš v přiřazení textur facům |
Řeším problém výběru textur pro objekt. Jedná se o low poly modely s možností více textur na objekt. Zjistil jsem, že to jde udělat pomocí materiálů, které se přiřadí facům (ale je tam limit 16 materiálů a tím i textur na objekt, nemá se to v blízké době třeba změnit?). Jiná možnost je vybrat texturu v UV image editoru tak, že mám vybrané facy a dám "Open Image". Tím se ten obrázek facům přiřadí a jde vidět v okně blenderu. Pořád mluvím o texturách ve formě obrázků. Proč jsou tam tyto dva způsoby a ne jeden? A který je lepší používat? Díky, frca |
Autor: | zgerbiak [ čtv zář 11, 2008 10:11 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Podla mňa je to vec exportu. Vravel si že je to pre lowpoly, tak predpokladám že to budeš exportovať do iného enginu. Napríklad, keď ja exportujem do b3d, tak mi to berie textúru podľa toho ako ju mám v 3Dview, a nie cez priradený material. Ale ak to potebuješ cez materiely, tak skús node editor . |
Autor: | taby [ pát zář 12, 2008 5:15 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Pro mne je lepší dát všechny textury do jednoho obrázku a mapovat přes UV na objekt. Pak mám vždy jen 3 až 4 textury (diff., bump, normal., alfa). |
Autor: | frca [ pát zář 12, 2008 11:46 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Dobře, přes texturu, která je v 3D view, je to OK. Není tam ale náhodou taky nějaký limit počtu textur na objekt? Jinak slučovat víc textur do jedné je nemyslitelné, protože to potřebuju wrapovat. A ani jsem to nikde neviděl takto řešit (a pokud ano, tak byly ty textury hodně nekvalitní). |
Autor: | zgerbiak [ pát zář 12, 2008 12:21 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
frca píše: Není tam ale náhodou taky nějaký limit počtu textur na objekt?.
To ti neviem povedať. Toľko som ich ešte nemal, aby som mal tieto problémy... |
Autor: | taby [ pát zář 12, 2008 2:02 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
frca píše: A ani jsem to nikde neviděl takto řešit (a pokud ano, tak byly ty textury hodně nekvalitní).
Bral jsem to jako normální způsob, který se běžně používá: http://www.turbosquid.com/3d-models/maya-cartoon-soldier-animations/371620. Sám to tak dělám. |
Autor: | frca [ pát zář 12, 2008 10:17 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Aha, jasně, na toto je to OK. Když jsem to psal, tak jsem zrovna myslel venkovní prostory - domy, silnice apod. zgerbiak: Nevíš aspoň orientačně? Je to aspoň víc než těch 16? Díky |
Autor: | pantau [ sob zář 13, 2008 1:19 am ] |
Předmět příspěvku: | |
mohol by si napisat na co to potrebujes, by ti bolo lahsie pomoct ja som exportoval do b3d a ked som spojil viac objektov do 1 nemal som ziadny problem a textur tam bolo urcite viac ako 16, ale ak ides robit hru tak asi nie je najvhodnejsie mat jeden velky objekt ale rozdelit to na viac napriklad aj podla tych opakujucich sa textur, tak mozes pouzit aj na tie objekty shadowmapy jednoduchsie atd... a to mnozstvo materialov zrejme zavisi na formate do akeho exportujes, ale v podstate by pocet textur ani obmedzeny nemusel byt, teda poctom facov, mozes vyskusat |
Autor: | frca [ sob zář 13, 2008 9:28 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Jj, je to na hru. Ale nevím teď, jak moc myslíš rozdělit. Přotože pokud je např. celistvý terén, tak ten se dělí blbě. Pokud jsou tam menší objekty, tak ty by měly být IMHO zvlášť. Mám dejme tomu dům. Měl bych oddělit okna, střechu? Podle mě ne. A jak to myslíš s těmi shadowmapami? Jako že by měly stejné souřadnice textur jako základní UV mapa? |
Autor: | zgerbiak [ sob zář 13, 2008 2:30 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Skúšal som práve namapovať cez UV editor 20 textúr na 1 objekt. Výsledok? Žiaden problém. Tiež som to exportoval do .b3d, nahral do enginu irrlicht a tiež úplne v pohode. Boli tam všetky textúry. Ale napríklad keby exportujem pre engin ogre, tak ten to už berie podla materíalov, tak tam by už ten problém s väčším množstvom textúr bol. |
Autor: | pantau [ sob zář 13, 2008 9:21 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
ja som myslel, ze toho spajas nejak moc dokopy ked ti nestacilo 16 textur domceky by bolo asi zbytocne delit, teda ak nerobis hru o domcekoch a nie su nejake super detajlne potom posli aj nejaky screenshot nech vidime ako sa dari |
Autor: | frca [ ned zář 14, 2008 12:54 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Jinak taky můžu poradit jednu fikanou věc: Namapovat si na objekt různé textury (ne materiály) a k jejich názvům přiřadit nějaké vlastnosti materiálů už mimo blender (třeba nazevtextury.png.xml). Pak tam může být materiálů tolik, kolik textur (tzn. hodně). Toto se ale dá použít jenom při exportu a následném použití v nějakém enginu. Samozřejmě s patřičnou vlastní úpravou. Nevím, jak moc je to šikovné, ale zabije to problém s max. počtem 16-ti materiálů. Ještě poznámka: Jsem zvědavý, kdy vývojáře blenderu napadne tyto věci sjednotit a zásadně upravit rozhraní pro přiřazování více materiálů objektům. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |