blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
Editace HDR mapy http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=6011 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Solid Liquid [ pon črc 21, 2008 9:33 am ] |
Předmět příspěvku: | Editace HDR mapy |
Ahoj, v jednom projektu bych rád použil HDR mapu, kterou jsem našel na internetu, problém je v tom, že má na několika místech tak vysokou intenzitu, že i když naprostá většina odrazů je v pohodě, určitý ohraničený místo se mi renderuje jako čístě bílá (a to s rgb hodnotou asi 5.0 5.0 5.0), což samozřejmě působí nereálně a ještě větší problémy to dělá v kombinaci s glossy reflection, kde se přepal účinně rozpije a vznikne flekatý obrazec. Proto bych se rád zeptal, jestli nemáte zkušenosti s editací HDR obrázků- uvažoval jsem o tom jednoduše si pohrát s křivkama a trošku stáhnout nejvyšší intenzity, ale všechny klasické editory, co jsem zatím zkoušel na to byly krátké, případně jestli byste mi neporadili nějaký postup, jak výše popisovaný problém vyřešit, klidně i přímo uvnitř blenderu.. Děkuju předem za odpovědi, SL |
Autor: | Antharon [ pon črc 21, 2008 12:48 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
priamo blender, tak tam to mas v menu textures, tam si oznac texturu s mapou a prepni sa do listy color a v nej zniz brightness. Vo fotošope, otvor HDR file, chod do adjustments, exposure a tam si nastav slidermi, co potrebujes myslim, ze aj posunies offset trochu nizsiel tak by mali prepaly zmiznut, ale kazdopadne nemyslim, ze sa ti bude efekt pacit... S HDR a glossy reflection mam len jednu skúsenosť a to, že to totálne rozhodilo prepaly na biele bodky, rovnako ako u approximate AO, kde to ešte vo vyvojarskych verzii slo nastavit na textúru... |
Autor: | Solid Liquid [ stř črc 23, 2008 9:43 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Diky Antharone, v blenderu jsem korekci pomoci brightness zkousel, ale i kdyz dam posuvnik temer na nulu, tak jsou prepaly patrny -intenzita tech svetel je odhadem 100x vyssi nez ostatnich casti mapy- a navic se mi ve stejnym pomeru ztmaví i ostatni casti HDR mapy, takze si nijak nepomuzu, nepomohlo ani kdyz jsem soucasne ladil kontrast.. photoshop bohuzel nevlastnim a gimp nedokaze manipulovat s nicim, co je nad 8 bitu na barevny kanal.. stahnul jsem si variantu GIMPu- cinerellu, ktera dokaze zpracovat i HDR obrazky, ale verze pro win je zatim tak nestabilni, ze se mi nepodarilo nic kloudnyho vyprodukovat. kazdopadne- rikal jsi, ze photoshop dokaze editovat HDR formaty? predpokladam, ze by pak nemel byt problem nacist HDRI a pak pomoci krivek (pripadne nejakyho podobnyho nastroje, nevim presne jak se to v photoshopu nazyva) "oriznout" nebo spis ztlumit nejsvetlejsi cast v histogramu, kterou reprezentuji ty prepaleny svetla? doufam, ze jsem te pochopil spravne a photoshop doopravdy dokaze plnohodnotne upravovat HDR obrazky a ne jen jejich tone-mapped 8-bitovou reprezentaci.. edit: problem glossy+HDR, ktery jsi popsal jsem mel na mysli.. dokazu si docela predstavit jak neco takovyho pri vypoctu vznikne, ale vypada to hruzne.. O_O |
Autor: | Antharon [ stř črc 23, 2008 12:18 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
mno, editovať sa to dá, ale máš obmedzené nástroje, takže musíš použiť exposurea tam treba orezať vrchný kanál, čo by si krivkami nezvládol. mno a u glossy mirroru ide o to, že po náraze sa to odrazí a čiastočne zmení smer letu, preto treba použiť viac samplov, ktoré sa potom spriemernia. problém je ale, že ak to zasiahne nejaké miesto, ktoré je absolútnym svetlom, hneď to spriemerňuje ako nekonečno a robí to bordel |
Autor: | jucas [ čtv črc 24, 2008 2:13 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Myslím, že by to přímo v Blenderu šlo, ale v UV/Image editoru (pomocí plovoucího panelu křivek), nebo v node editoru (vstup soubor - křivky - výstup soubor). Radiance HDR to umí. |
Autor: | Antharon [ čtv črc 24, 2008 5:24 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
otázkou je, o čo je to jednoduchšie... a sú tu ešte aj free softy, jeden sa myslím volá hdrshop, alebo hrdworkshop alebo nejak tak... |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |