blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
stín v podobě čtverečků http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=5973 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Sadam [ sob črc 05, 2008 5:31 pm ] | ||
Předmět příspěvku: | stín v podobě čtverečků | ||
Po čase oddychu jsem se vrátil k blenderu. Začal jsem s lehkým modelem na začátek a ejhle problém. Obrázek mluví sám za sebe.
|
Autor: | Váca [ sob črc 05, 2008 5:48 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
to sem ještě neviděl |
Autor: | Pitris [ sob črc 05, 2008 6:44 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
To jsou ray shadow nebo buffer? |
Autor: | Sadam [ sob črc 05, 2008 9:12 pm ] | ||
Předmět příspěvku: | |||
mam tam buffer shado. když nastavím ray tak je to zdá se být v pohodě. stáhnul jsem si 2.46 blender a koukal jsem že je ta nabídka zas trochu předělaná. nevím čím to může bejt ty kostičky, ale když to dám do nový scény tak se to již nezobrazuje. Ještě bych se chtěl zeptat, jak se dá zjemnit okraj stínu. aby tam nebyl tak tvrdej přechod.
|
Autor: | Bumpkin [ sob črc 05, 2008 10:31 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
pokud u bufrevoanyho stinu tak posuvnikem spot Bi jinak u rey pocet samplu na svetlo |
Autor: | tichi [ sob črc 05, 2008 11:43 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
u bufferoveho typu je tam este polozka soft, ktora vytvara tzv. makke (rozmazane) tiene. Ale novy blender 2.46 uz obsahuje tuto moznost aj u raytracingovych lamp, spotlightov a sun (polozka soft size). |
Autor: | Pitris [ ned črc 06, 2008 8:36 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Sadam píše: mam tam buffer shado. když nastavím ray tak je to zdá se být v pohodě.
stáhnul jsem si 2.46 blender a koukal jsem že je ta nabídka zas trochu předělaná. nevím čím to může bejt ty kostičky, ale když to dám do nový scény tak se to již nezobrazuje. Ještě bych se chtěl zeptat, jak se dá zjemnit okraj stínu. aby tam nebyl tak tvrdej přechod. Spíš by mě potěšil ten "vadný" blend soubor. Takhle se screenshotu těžko usuzovat. |
Autor: | Genom [ ned črc 06, 2008 10:46 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Máš moc vysokou hodnotu u parametru SpotSi...trochu ji stáhni... Nebo zvyš hodnotu u parametru ShadowBufferSize... |
Autor: | Sadam [ ned črc 06, 2008 12:01 pm ] | ||
Předmět příspěvku: | |||
Vysokou hodnotu SpotSi mam proto, že světlo mám až po okraj podložky aby nebyla vydět modrá plocha a černá čára končícího světla. (která vlastně když dám rozmazání stínu bude přechod ). ten soubor klidně postnu. Jinak dík za typy rozmazání. Já už se s tím nějak poperu.
|
Autor: | Genom [ ned črc 06, 2008 12:29 pm ] | ||
Předmět příspěvku: | |||
Ok...pominuli parametr SpotSi, tak v každém případě musíš nastavyt vyšší hodnotu shadowbufferu... viz:
|
Autor: | Pitris [ ned črc 06, 2008 2:22 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Pravě parametr SpotSi musí korespondovat (růst) s hodnotu shadowbufferu. Shadowbuffer je jakoby rozlišení "projektoru" daného spot světlem. Čím je SpotSi větší nebo světlo svítí dále, tím je stín "kostkovatější". |
Autor: | Sadam [ pon črc 07, 2008 3:05 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Citace: Shadowbuffer je jakoby rozlišení "projektoru" daného spot světlem. Čím je SpotSi větší nebo světlo svítí dále, tím je stín "kostkovatější". Aha to jsem nevěděl, dík za objasnění.
|
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |