blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

pruzina
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=5937
Stránka 11

Autor:  Jerolima [ stř čer 18, 2008 8:04 pm ]
Předmět příspěvku:  pruzina

prosimvas nevite jak bych nejjednoduseji udelal v blenderu pruzinu???ja si myslim ze to pujde funkci screw ale mne to nejak neslo...tak jestli by jste mi neporadili???

Autor:  Sagi [ stř čer 18, 2008 8:07 pm ]
Předmět příspěvku: 

no jedine touhle funkci.. kdyz ji spravne pouzijes je to otazka pul minuty..

Autor:  Antharon [ stř čer 18, 2008 8:31 pm ]
Předmět příspěvku: 

ked uz sme pri tom, neda sa to spravit nejak aby bola v tvare pruziny krivka?v cineme sa to riesi objektom helix

v podstate totiz takto by sa mohla krivka natahovat, ale neskreslil by sa bevel objekt takze tvar samotneho dratu by bol stale kruhovy... chapete ma?

Autor:  Kapo [ stř čer 18, 2008 8:35 pm ]
Předmět příspěvku: 

myslis to tak ze mat curvu v tvare pruziny a pouzit bevel objekt (nejaky v tvare kruhu - ako prierez), tato technika bola pouzita pri "modelovani luku pomoci krivek" ci daco take, dufam, ze sme sa pochopili 8) :D :lol: :oops:

Autor:  zgerbiak [ stř čer 18, 2008 10:54 pm ]
Předmět příspěvku: 

Stačí zadať googlu "spring in blender" a tu máš hneď prvý link:
http://blenderartists.org/forum/showthread.php?t=91782
A rovno to rieši aj Antharon-ov problém ;)

Autor:  Antharon [ stř čer 18, 2008 11:26 pm ]
Předmět příspěvku: 

ano riesi, ale aj neriesi, lebo keby si dal upravenie tej curvynapriklad inou krivkou, tak ti to opať deformuje, takže je to len take polovičate meshove riešenie, ale keby si mal krivku ako helix, bolo by to prakticky úplne flexibilné... ale zase mi tak napadlo curve modifier sa aplikuje asi až po premene krivky na mesh, že? takze je to jedno...
Holt aj blender obcas zaosatava v niecom...

Autor:  vklidu [ čtv črc 03, 2008 9:48 pm ]
Předmět příspěvku: 

zkousel jsem jednou telefonni snuru, pruzine je funkci a tvarem stejna. ve spodni casti prispevku je pripojeny .blend treba se ti bude hodit.
viewtopic.php?t=4989&highlight=telefonni+snura

@zgerbiak: pekny odkaz, vyzkousim, trochu to vypada, ze to deformuje profil, ale treba je to klam, diky

edit: tak vypada to vyborne :) mam jen problem, ze mi to pri zmene Empty v ose Z nechce prizpusobit zakladni mesh asi mam nekde spatne nastavene ipo? Ale prochazel jsem to trikrat a nemuzu to najit.
edit2: a, uz to mam, spatne nastavena pozice base, takze jeste jednou dik za link :)
(.blend pro lenochy :)

Přílohy:
pruzina.blend.zip [33.86 KiB]
16 krát

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/