blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Viditelnost objektu
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=5929
Stránka 11

Autor:  Pajacz [ ned čer 15, 2008 11:35 pm ]
Předmět příspěvku:  Viditelnost objektu

Dělám jeden projekt a mám vyznačit vodovodní potrubí, no a řek jsem si že ho povedu jako kdyby po zemi. Ale chci aby ho šlo vidět třeba i když ho překryje zeď. Takže jestli je možné zadat objektu schopnost aby byl vidět za jakoukoliv překážkou.

Tak tedy, je to možné? :shock:

Autor:  Bigbob [ pon čer 16, 2008 6:56 am ]
Předmět příspěvku: 

No tak môžeš skryť objekt, ktorý ti prekáža klávesou "h" alebo stlačíš "z" pre drátenný (wire) model. Možno to ide aj inak, ale o tom ja neviem :oops:

Autor:  Kapo [ pon čer 16, 2008 7:01 am ]
Předmět příspěvku: 

Ak v renderi, tak:

urci zemi istu alphu (pod farbou materialu, tam je slider A), a zapni ZTransp, tu alphu daj tak na 0.5

Dalsi trik na render je:

daj materialu zemi wire...v renderi bude zobrazeny dratovane.

Ak vo viewi, tak zemi daj v object menu zobrazenie wire, ale v object menu (f7), nie celej scene (z)! potrubie nehaj solid, alebo shaded, jak chces...

priamo trik na nespriehladnenie zemi, ale aby bolo vidno cez nu iba trubky (aby zostala solid bez alphy) neviem...fakt sorry :(

Autor:  zgerbiak [ pon čer 16, 2008 1:07 pm ]
Předmět příspěvku: 

Alebo si označ objekt ktorý chceš vidieť, choď do Object(F7) a v záložke Draw zatlač X-ray.

Autor:  Antharon [ pon čer 16, 2008 3:43 pm ]
Předmět příspěvku: 

vyrendrovať komplet -> vyrendrovať iba potrubie (RGBA png) a vo fotoshope spojit, prípadne sa pohrať s nastaveniami (menšia opacita vrchnej vrstvy spôsobí, že potrubie pod zemou bude viditeľné len čiastočne)

Autor:  Pajacz [ úte čer 17, 2008 7:42 pm ]
Předmět příspěvku: 

Děkuju všem za snahu, to potrubí vede i zdmi. No a já použil při renderingu funkci edge. takže všechny objekty mají zvýrazněné hrany. Ale když zapnu ZTransp tak mi ty hrany u zdi zmzí což mi nevyhovuje. Proto mi nezbyde nic jiného než to spojit ve photoshopu, pokud tedy nejde nastavit aby se mi tam ty hrany vyznačili. Wire mi tam taky nesedí.
Ještě jednou děkuji :)

Autor:  Pajacz [ úte čer 17, 2008 9:20 pm ]
Předmět příspěvku: 

Tak v knížce Blender naučte se grafiku jsme si přečet že u průhledných objektů jde vykreslovaní hran označit zvlášť a to tlačítkem All...a ejhle:D Já to tam nemám! Tak by mě zajímalo kam to do novějších verzí přesunuli, nebo to snad vynechali, ví to někdo?

Autor:  zgerbiak [ stř čer 18, 2008 7:55 am ]
Předmět příspěvku: 

Ešte by si mohol napísať že kde by sa to tlačítko malo nachadzať.

Autor:  Pajacz [ stř čer 18, 2008 2:36 pm ]
Předmět příspěvku: 

No podle knížky v edge settings hned vedle nastavení barvy a velikosti hrany a ještě by tam mělo být tlačítko shift. Ale já to tam prostě nemám..tak nevím jestli je to novou verzí nebo čím..

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/