blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

výběr vertexů z popředí a skrz objekt
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=5916
Stránka 11

Autor:  Landork [ stř čer 11, 2008 9:12 pm ]
Předmět příspěvku:  výběr vertexů z popředí a skrz objekt

už si nevim rady s vyberem vertexu.Potrebuji obcas vybrat vsechny body pod kurzorem-zkrz objekt i ty co jsou na obracene strane objektu.Ale vyberou se jen ty viditelne.Vim ze mi to jednou slo,ale nenasel jsem nikde,jak se tato funkce prepina (vyber vsech a nebo jen viditelnych)

Autor:  Kapo [ stř čer 11, 2008 9:18 pm ]
Předmět příspěvku: 

No na to je jedna funkcia, ktora ti zviditelni/zneviditelni vertexy ktore by nemalo byt vidno (su na druhej strane objektu)...Funkcia sa vola "Occlude background geometry"

kukni na screeny (a vsimni si vertexy, a ako ich vidno), funkcia je zvyraznena cervenym ramcekom, je to taka kocka na liste 3d okna:



Obrázek
Obrázek

dufam, ze som aspon trochu pomohol :wink:

Autor:  Landork [ stř čer 11, 2008 9:31 pm ]
Předmět příspěvku: 

Kapo píše:
No na to je jedna funkcia, ktora ti zviditelni/zneviditelni vertexy ktore by nemalo byt vidno (su na druhej strane objektu)...Funkcia sa vola "Occlude background geometry"

kukni na screeny (a vsimni si vertexy, a ako ich vidno), funkcia je zvyraznena cervenym ramcekom, je to taka kocka na liste 3d okna:


dufam, ze som aspon trochu pomohol :wink:


Diky moc!!!!!!!! Mam Blender teprve par dni a tuhle funkci hledam dnes cele odpoledne!!,mel jsem to tlacitko skryte pod listou kvuli malemu oknu... :-/

Autor:  Kapo [ stř čer 11, 2008 9:43 pm ]
Předmět příspěvku: 

a este davaj pozor na lomitko...ked mas vela objektov, a stlacis lomku tak sa ti vybrane objekty osamostatnia (ale iba akoze, ked ho stlacis znova, tak sa ti vsetko vrati spat...to iba keby si sa v tom nevyznal), zmiznu ti vrstvy a zamykanie kamery do sceny, to moze tiez pomylit...to len keby si sa pytal...ze by si nevedel zrazu najst layery :wink: :oops: som povedal iba dopredu som tu uz taku otazku videl, tak dufam ze nevadi, ze som ta len upozornil...? inak tuto lomku som nikde nenasiel, v ziadnom tutoriali, ale je to pomocnik...ked mas zlozitu scenu a nevies si medzi vela objektami rady...tak si ich osamostatnis...bud do layerov, alebo editujes kazdu cast ked si ju osamostatnis lomkou

Autor:  Landork [ čtv čer 12, 2008 9:53 am ]
Předmět příspěvku: 

Kapo píše:
a este davaj pozor na lomitko...ked mas vela objektov, a stlacis lomku tak sa ti vybrane objekty osamostatnia (ale iba akoze, ked ho stlacis znova, tak sa ti vsetko vrati spat...to iba keby si sa v tom nevyznal), zmiznu ti vrstvy a zamykanie kamery do sceny, to moze tiez pomylit...to len keby si sa pytal...ze by si nevedel zrazu najst layery :wink: :oops: som povedal iba dopredu som tu uz taku otazku videl, tak dufam ze nevadi, ze som ta len upozornil...? inak tuto lomku som nikde nenasiel, v ziadnom tutoriali, ale je to pomocnik...ked mas zlozitu scenu a nevies si medzi vela objektami rady...tak si ich osamostatnis...bud do layerov, alebo editujes kazdu cast ked si ju osamostatnis lomkou


SUPER diky !!!! zase jsem se dozvedel neco noveho..,tohle je moc uzitecna funkce s tim lomitkem,to budu casto vyuzivat Dik moc!!! 8)

Autor:  Kapo [ čtv čer 12, 2008 1:44 pm ]
Předmět příspěvku: 

jj, neni zac, v Blenderi existuje plno zlepsovakov, a ked to nebudes vediet najst, len sa spytaj, je tu plno ochotnych ludi pomoct ti...

btw: mam vyskusane, ako tazko je daco najst...teda asi je to mojou smolou...a zase na vselico sa da prist sposobom pokus - omyl, nic tym nepokazim, a vsetko si vyskusam na vlastnej kozi, nez by som mal vsetko storojovo opisovat z tutorialov... (ale zase ked som chcel spravit realnu hrdzu nevedel som si rady a tak som to spravil presne podla tutorialu, proste mi to neslo...vtedy som uz musel pouzit tutos :().

Autor:  Alfisko [ čtv čer 12, 2008 8:56 pm ]
Předmět příspěvku: 

na tohle je nejlepsi pouzivat "z" (dle meho nazoru..)
vidis pak skrz model mnohem lip, chvili ti to potrva, nez se v te zmeti (u slozitejsich modelu) vyznas.. ale kdyz uz to budes mit zmaknute tak to je mnohem prehlednejsi a rychlejsi

Autor:  Kapo [ čtv čer 12, 2008 9:07 pm ]
Předmět příspěvku: 

a ja zase velmi nerad pracujem v dratovom zobrazeni (dufam ze tym "Z" si myslel dratove zobrazenie modelov), pretoze nevidim nic, je to neprakticke atd (ale to je moj nazor kazdy clovek moze mat iny nazor!), ale kazdemu sa moze pacit nieco ine, a nemusi sa riadit podla ostatnych...s tou lomkou je to len pomocka, keby mal pracujuci na scene velmi vela objektov (pre priklad ja som lomku pouzival pri mojom modeli lega, bolo tam okolo 350 objektov :wink: ) tak si ich osamostatni a je to celkove prehladnejsie...moze pracovat len s jednym objektom...

mne sa dratovane zobrazenie nepaci preto, lebo v tej zmeti nic nevidim, proste si nemozem pomoct, mne sa to zda proste neprakticke...a vyberanie objektov no uff...v spleti ciar najst taku, ktora sedi k urcitemu objektu :D

zrejme je to len moj pocit no :oops: :lol:

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/