blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

UV mapping
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=5708
Stránka 12

Autor:  Bosf [ pát bře 21, 2008 10:03 pm ]
Předmět příspěvku:  UV mapping

Dobře.Vrhl jsme se na texturování a na konkrétně tento návod:
http://en.wikibooks.org/wiki/Blender_3D ... Map_Basics
Ale když jsem vložil obrázek udělalo to tohle:

:(
Obrázek
a melo to vypadat takhle:
Obrázek

A kdyz jsem udelal krychli a chtel udelat jeji UV mapu tak to neudelalo kyzeny vysledek ale poskladalo se tu uplne nejak...Divne.
Napriklad takto:
Obrázek
Namisto takto:
Obrázek
Nebo neco co melo vypadat takto:
Obrázek
Vypada takto:
Obrázek
Delam neco spatne?

Autor:  Genom [ pát bře 21, 2008 11:06 pm ]
Předmět příspěvku: 

V prvním případě musíš upravit deformaci sítě...na to by mělo stačit ji posunout nahoru po ose...

V druhém případě musíš vytvořit švy na té krychli,aby se ti takhle rozvinula...švy se dělaj přes ctrl+e (nejdřív musíš mít označenou hranu,kterou chceš "rozdělit")...
Na obrázku krychle jsou švy vyobrazeny tučnou černou čarou...

Autor:  Sagi [ sob bře 22, 2008 2:42 am ]
Předmět příspěvku: 

vzdyt je v tom tutorialu jasne napsany kdy a kde to mas rozriznout... ten cas, co spotrebujes na vytvareni krasne ilustrovaneho dotazu pro nas, radsi venuj poradnemu cteni tech tutoru :lol:

Autor:  Bosf [ sob bře 22, 2008 9:15 pm ]
Předmět příspěvku: 

:oops: JA myslel ze vsechno maji byt svy.

ale to je jedno dik za pomoc a jeste k deformaci:Ja to vazne nechci posunovat bod po bodu...A jen tak roztahnout to nejde.

Autor:  Genom [ sob bře 22, 2008 10:24 pm ]
Předmět příspěvku: 

Bosf píše:
k deformaci:Ja to vazne nechci posunovat bod po bodu...A jen tak roztahnout to nejde.


Špatně jsem se vyjádřil...

V UV editoru si označíš všechny body, stiskneš S pro změnu velikosti a pak prostřední tlačítko myši...pak už si jen zvolíš osu po které to chceš roztáhnout (X Y Z)...

Autor:  Bosf [ ned bře 23, 2008 1:11 pm ]
Předmět příspěvku: 

Njn ted uz to vim...A tak jsem to zudelal.Ted tam rpo zmenu radi cerna cara vprostred koule.A snazil jsem se aby to bylo co nejpresnejsi!
Obrázek

Autor:  Forseti [ ned bře 23, 2008 1:48 pm ]
Předmět příspěvku: 

No, osobně bych se v případě zeměkoule vykašlal na UV a normálně bych si sehnal texturu Země (třeba tuhle http://www.buining.com/images/EarthTM0360.jpg ) a namapoval jako sphere.

A k těm švům. Asi to je staré, ale náhodou jsem zjistil že jdou dělat přímo v UV Face Select modu. Stačí stisknout ALT a PRAVÝM TLAČÍTKEM OZNAČOVAT ŠVY.

Autor:  Bosf [ ned bře 23, 2008 4:18 pm ]
Předmět příspěvku: 

ano tento způsob je samozřejmě lepší ale i tak...Dělám něco špatně?


AAAA proc me ten blender nechce poslouchat?Dam tam texturu ale jak to otocim tak to otocim-vzdy vidim jen jeden a tne samy obrazek.Proste jako by se to neotacelo.

Autor:  Genom [ ned bře 23, 2008 8:01 pm ]
Předmět příspěvku: 

u toho obrázku-zkus přepočítat normály...

k druhému dotazu-nevim přesně co tě trápí...

Autor:  Bosf [ pon bře 24, 2008 12:50 pm ]
Předmět příspěvku: 

Mám kouli-Otexturuju-vyrenderuju-dejme tomu že vidím moře a nahoře kus akrtidy.


Vezmu kouli,OTOČÍM JÍ a vyrenderuju.A vidím moře a nahoře kus arktidy.Jako před tím.

Autor:  Sagi [ pon bře 24, 2008 1:48 pm ]
Předmět příspěvku: 

no .ted teprve chapu co si tim predtim myslel, otacis ji v object modu nebo edit modu? nejsem si jisty cim to mohlo byt.. ale bejt tebou uz bych se na to zemekouli vykaslal.. uv maping se pouziva u nepravidelnych tvaru, ne u krychle, koule, valce apod, tam se to mapuje automaticky.

Autor:  Bosf [ úte bře 25, 2008 10:45 am ]
Předmět příspěvku: 

Jak edit modu tak v object modu.
(Edit mod-vsechny vertexy vybrane.)
Nemuze to byt aplikovanym sub-surfem?

Autor:  Sagi [ úte bře 25, 2008 12:34 pm ]
Předmět příspěvku: 

Bosf píše:
Jak edit modu tak v object modu.
(Edit mod-vsechny vertexy vybrane.)
Nemuze to byt aplikovanym sub-surfem?

nemuze. mas v materialech texturu mapovanou jako UV?

Autor:  Bosf [ úte bře 25, 2008 4:22 pm ]
Předmět příspěvku: 

:oops:
JA vim ze jsem lama ale nevim kde to je.

Autor:  Sagi [ úte bře 25, 2008 5:52 pm ]
Předmět příspěvku: 

kdyz oznacis tu planetu (v object modu radsi :D) tak zmackni F5 (Shading) a je tam jeden dok, kde se nastavuje jakym zpusobem se budou mapovat textury, pokud mas na objektu jen tu jednu tak nic neres a klikni na zalozku Map Input (pokud mas v materialu vic textur tak se ujisti ze mas v tomhle doku oznacenou texturu planety), tam musi byt zapnute tlacitko UV, jinak ta textura vubec nebere v uvahu ze si se moril s unwrapem apod. Ve chvili kdy je zmacknute tlacitko UV, tak bude textura mapovana v renderu stejne jako ve scene v UV Face Select modu.

(jen pro zajimavost jestli to nevis, v "Map to" zalozce se nastavuje co bude textura na objektu ovlivnovat, kdyz je zapnute COL (defaultne) tak bude textura ovlivnovat barevnost materialu, z dalsich by te mohlo zajimat treba Nor, ktere aplikuje texturu jako bump mapu, schvalne si to vyzkousej at vidis co to dela)

Stránka 12 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/