blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
UV mapping http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=5708 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Bosf [ pát bře 21, 2008 10:03 pm ] |
Předmět příspěvku: | UV mapping |
Dobře.Vrhl jsme se na texturování a na konkrétně tento návod: http://en.wikibooks.org/wiki/Blender_3D ... Map_Basics Ale když jsem vložil obrázek udělalo to tohle: a melo to vypadat takhle: A kdyz jsem udelal krychli a chtel udelat jeji UV mapu tak to neudelalo kyzeny vysledek ale poskladalo se tu uplne nejak...Divne. Napriklad takto: Namisto takto: Nebo neco co melo vypadat takto: Vypada takto: Delam neco spatne? |
Autor: | Genom [ pát bře 21, 2008 11:06 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
V prvním případě musíš upravit deformaci sítě...na to by mělo stačit ji posunout nahoru po ose... V druhém případě musíš vytvořit švy na té krychli,aby se ti takhle rozvinula...švy se dělaj přes ctrl+e (nejdřív musíš mít označenou hranu,kterou chceš "rozdělit")... Na obrázku krychle jsou švy vyobrazeny tučnou černou čarou... |
Autor: | Sagi [ sob bře 22, 2008 2:42 am ] |
Předmět příspěvku: | |
vzdyt je v tom tutorialu jasne napsany kdy a kde to mas rozriznout... ten cas, co spotrebujes na vytvareni krasne ilustrovaneho dotazu pro nas, radsi venuj poradnemu cteni tech tutoru |
Autor: | Bosf [ sob bře 22, 2008 9:15 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
JA myslel ze vsechno maji byt svy. ale to je jedno dik za pomoc a jeste k deformaci:Ja to vazne nechci posunovat bod po bodu...A jen tak roztahnout to nejde. |
Autor: | Genom [ sob bře 22, 2008 10:24 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Bosf píše: k deformaci:Ja to vazne nechci posunovat bod po bodu...A jen tak roztahnout to nejde.
Špatně jsem se vyjádřil... V UV editoru si označíš všechny body, stiskneš S pro změnu velikosti a pak prostřední tlačítko myši...pak už si jen zvolíš osu po které to chceš roztáhnout (X Y Z)... |
Autor: | Bosf [ ned bře 23, 2008 1:11 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Njn ted uz to vim...A tak jsem to zudelal.Ted tam rpo zmenu radi cerna cara vprostred koule.A snazil jsem se aby to bylo co nejpresnejsi! |
Autor: | Forseti [ ned bře 23, 2008 1:48 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
No, osobně bych se v případě zeměkoule vykašlal na UV a normálně bych si sehnal texturu Země (třeba tuhle http://www.buining.com/images/EarthTM0360.jpg ) a namapoval jako sphere. A k těm švům. Asi to je staré, ale náhodou jsem zjistil že jdou dělat přímo v UV Face Select modu. Stačí stisknout ALT a PRAVÝM TLAČÍTKEM OZNAČOVAT ŠVY. |
Autor: | Bosf [ ned bře 23, 2008 4:18 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
ano tento způsob je samozřejmě lepší ale i tak...Dělám něco špatně? AAAA proc me ten blender nechce poslouchat?Dam tam texturu ale jak to otocim tak to otocim-vzdy vidim jen jeden a tne samy obrazek.Proste jako by se to neotacelo. |
Autor: | Genom [ ned bře 23, 2008 8:01 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
u toho obrázku-zkus přepočítat normály... k druhému dotazu-nevim přesně co tě trápí... |
Autor: | Bosf [ pon bře 24, 2008 12:50 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Mám kouli-Otexturuju-vyrenderuju-dejme tomu že vidím moře a nahoře kus akrtidy. Vezmu kouli,OTOČÍM JÍ a vyrenderuju.A vidím moře a nahoře kus arktidy.Jako před tím. |
Autor: | Sagi [ pon bře 24, 2008 1:48 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
no .ted teprve chapu co si tim predtim myslel, otacis ji v object modu nebo edit modu? nejsem si jisty cim to mohlo byt.. ale bejt tebou uz bych se na to zemekouli vykaslal.. uv maping se pouziva u nepravidelnych tvaru, ne u krychle, koule, valce apod, tam se to mapuje automaticky. |
Autor: | Bosf [ úte bře 25, 2008 10:45 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Jak edit modu tak v object modu. (Edit mod-vsechny vertexy vybrane.) Nemuze to byt aplikovanym sub-surfem? |
Autor: | Sagi [ úte bře 25, 2008 12:34 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Bosf píše: Jak edit modu tak v object modu.
(Edit mod-vsechny vertexy vybrane.) Nemuze to byt aplikovanym sub-surfem? nemuze. mas v materialech texturu mapovanou jako UV? |
Autor: | Bosf [ úte bře 25, 2008 4:22 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
JA vim ze jsem lama ale nevim kde to je. |
Autor: | Sagi [ úte bře 25, 2008 5:52 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
kdyz oznacis tu planetu (v object modu radsi ) tak zmackni F5 (Shading) a je tam jeden dok, kde se nastavuje jakym zpusobem se budou mapovat textury, pokud mas na objektu jen tu jednu tak nic neres a klikni na zalozku Map Input (pokud mas v materialu vic textur tak se ujisti ze mas v tomhle doku oznacenou texturu planety), tam musi byt zapnute tlacitko UV, jinak ta textura vubec nebere v uvahu ze si se moril s unwrapem apod. Ve chvili kdy je zmacknute tlacitko UV, tak bude textura mapovana v renderu stejne jako ve scene v UV Face Select modu. (jen pro zajimavost jestli to nevis, v "Map to" zalozce se nastavuje co bude textura na objektu ovlivnovat, kdyz je zapnute COL (defaultne) tak bude textura ovlivnovat barevnost materialu, z dalsich by te mohlo zajimat treba Nor, ktere aplikuje texturu jako bump mapu, schvalne si to vyzkousej at vidis co to dela) |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |