blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
Zacatky http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=5641 |
Stránka 1 z 7 |
Autor: | Bosf [ stř bře 05, 2008 10:09 am ] |
Předmět příspěvku: | Zacatky |
Zdravim vas s Blenderem jsem v zivote nedelal,2 dny koukam a ctu tutorialy (s moji aj to neni nic lehkeho) a jen se chci zeptat-ma cenu s tim zacinat kdyz stejne doted nechapu co tam rikaji?Nevim napriklad jak vymodelovat sebensi neco ( ) nevim jak se nastavuje pruhlednost atd.koukal jsem se na tutorialy tady a docela pomohly ale stejne nevim jak mam modelovat-doporucili by jste mi nejaky zdroj tutorialu pro lamy (modelovani) jak animovat atd.Dekuji. |
Autor: | psychotron [ stř bře 05, 2008 10:50 am ] |
Předmět příspěvku: | |
doporucujem ti http://blendernewbies.blogspot.com/ je tam velmi vela dobrych a kvaltinych videotutorialov, doporucujem ti ist od zaciatku a urcite to ma cenu, pretoze po tom, ako budes pomaly zvladat blender, tak sa ti otvoria netusene moznosti realizacie... |
Autor: | Bosf [ stř bře 05, 2008 10:56 am ] |
Předmět příspěvku: | |
ZKusim tam neco najit-modelovani bude tezke ze?Vubec nevim jak se to dela.A pak bych jeste potreboval navod jak nejak donutit kameru aby se pohybovala urcitym smerem-otacela se atd. jako animace. Kdyby jste neco nasli tak dik a za jak dlouho myslite ze budu na urovni prumerneho blenderisty? mam v planu neco jak udlat takove mensi mesto (budovy a vse ostatni samozrejme jen box) a prolete se tim mestem,casem bych vymodeloval hezci budovy,otexturoval..A taky me zaujal fluid efekt a mozna bych za par let zkusil nejakou hru...nebo aspon roztriskat dum na cihly |
Autor: | psychotron [ stř bře 05, 2008 11:46 am ] |
Předmět příspěvku: | |
si nejaky hrr hrr, ale je to spravne, pretoze ten entuziazmus musi byt, inac to moc nepojde, pretoze, nechcem ta strasit, ale obcas pridu situacie ked nebudes vedet kam s konope, hlavne teda na zaciatku... nikto nedokaze povedat kolko to bude trvat tebe kym sa dostanes na uroven priemerneho blenderistu (aky je vlastne priemerny blenderista? skor by sa to dalo rozdelit na zaciatocnika, pokrocileho, experta...), zavisi to od vela faktorov, v prvom rade a najdolezitejsom si to ty - tzn. kolko casu tomu venujes, kolko casu namiesto trieskania do klavesnice budes nad postupmi rozmyslat.. ako rychlo si schopny ucit sa nove veci (z pociatku to s blender UI pojde dost pomaly, potom ked sa otukas tak ti to zacne vsetko do seba zapadat a budes sa z toho UI tesit, ver mi) hlavne si nemysli ze to budes mat v malicku za mesiac, dva... hlavne si uloz rendere dnesne, lebo ked sa na ne budes pozerat tak o rok, uz urcite budes dakde inde a dobre sa na nich pobavis hehe ide o to aby si vydrzal a nevzdal to ked sa ti nieco nebude darit, napriklad v tom modelovani (hmm a potom este animacia, materialy, textury, svetla, rendering, postprodukcia.. je toho dost)... alebo sa mozes naucit len a len modelovat a robit len a len modely napr. u hernych vyvojarov dobre tutory v cestine su aj na 3dscena.cz tak zacni napriklad s nimi, alebo ked si taky hrr a chces napriklad hned aj jednoduchu animaciu, tak skus toto, je to step by step, takze by si to zvladnut mal myslim... http://wiki.blender.org/index.php/Manua ... tes_Part_I http://wiki.blender.org/index.php/Manua ... es_Part_II kamera lieta tak, ze si ju priparentujes (v obj. mode oznacis najpr kameru, potom priznacis shiftom krivku a klav. skratkou ctrl+p urobis krivku rodicom kamery) a na krivku/path (add>curve>bezier curve/circle/path) ktoru si vytvarujes do nejakeho tvaru, otvoreneho alebo uzatvoreneho a nastavis jej v f9 v paletke 'curve and surface' hodnotu pathlen na nieco, napr defaultne je tam 100 - tzn. ze kamera preleti po krivke za 100 frameov, tlacitka curvepath a curvefoll by mali byt stlacene.. nad kazdym tlacitkom (okienkom, posuvatkom) ked podrzis dlhsie kurzor ukaze sa ti maly rychly help, z ktoreho vycitas o co tomu tlacitku ide |
Autor: | Bosf [ stř bře 05, 2008 1:55 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Takze s tou animaci-ja tomu dam kosti,nastavim tam napr,chodit nebo jak to je?A treba jen posunovat s tim(Bez animace chuze jen postavicka se bude hybat) nejde?Dekuji za vsecky rady,tuty atd.Treba jsem koukal na tut jak udelat sklenku na vino-lol pochopil jsem jen jak udelat krabici A tedy nejak kdyz to priparentuju tu kameru(a nastavim) a chci aby letela a pak se zastavila nebo pri letu o360 stupnu otocila tak zase parent a nastavit rotate?Dekuju (JE to se budu za par let smat jak jsem zacinal) PS:(A tomuhle postu taky :/ ) A jak se vlastne modeluje?Udela se hruby model treba z cube atd a pak se klikne na neco a ono se to zakulati a udelato vysledek? http://wiki.blender.org/index.php/Manua ... tes_Part_I Tohle tak vypada. |
Autor: | psychotron [ stř bře 05, 2008 2:37 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
animuje sa pomocou tzv. klucov, teda klucovych snimkov (bud klucujes kosti, alebo cele objekty, napriklad aj vlastnosti materialov a selico ine)... mno, takze jednoduchu animaciu si spravis napr. tak, ze na prvom frame (take to cislo v headeri edit okna medzi dvoma sipkami), stlacis v objekt mode klavesu I a das vlozit kluc napr. Loc (lokaciu), teraz sa prehod na iny frame (bud tymi sipockami, alebo normalne sipkami vlavo/vpravo o jeden frame, alebo hore/dole o desat) napr na frame 24 a posun tu kocku, napr o 10 jednotiek niekam inam, napr. v smere osi x (G, x, 10, enter) a tu daj znova I (ale musis byt na to frame 24), mno a ked das potom Alt+A tak sa ti prehra v 3d viewporte animacia - kocka prejde z bodu A do bodu B pocas 24 frameov tutory, tutory, tutory a ich presne nasledovanie krok po kroku zatial.. potom uz budes sam vymyslat ked pochopis co a jako sa robi inac odporucam este tuto knihu, je velmi dobra prave pre zaciatocnikov http://www.blender3d.cz/drupal/?q=kniha |
Autor: | Bosf [ stř bře 05, 2008 2:46 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
takze musim udelat klic jak zveda pravou nohu a ohyba koleno pak klic az bude nahore,pak klic az bude v predklonu atd?A jeste to modelovani.Dekuju |
Autor: | psychotron [ stř bře 05, 2008 2:50 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
nemas za co presne tak, a podla tych klucovych pozicii bude blender prepocitavat tu drahu medzi nimi.. ak sa ti nebude ta draha zdat v poriadku, tak aj tu mozes upravit cez tzv. IPO krivku, ale na to este teraz nemysli a vrhni sa na zaklady zatial |
Autor: | Bosf [ stř bře 05, 2008 3:08 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
http://www.blendernewbies.com/tutorials ... _logo.html Koukal jsem na to a zajima me-kdyz bych uz teda tohle udelal-jestli se to da zvysit a otocit a pak by vlastne to logo letalo ve vzduchu ale nebylo by jen na zemi a takhle tenke. |
Autor: | psychotron [ stř bře 05, 2008 3:14 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
hej, moze sa zvysit, vyletet do vzduchu, tam spravit piruetu, 3x kotrmelec a znova pristane, skratka moznosti su takmer neobmezdene, co si vymyslis to mas (model/matros/textura/nasvietenie/render/pp), ked zvladnes soft, je to uz len a len cisto na tvojej kreativite |
Autor: | Bosf [ stř bře 05, 2008 3:49 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
http://uk.youtube.com/watch?v=tz_Tt8Y6SoA a co neco jako tohle?JE to tezke? A jeste neco-chci udelat-dejme tomu padajici domina.Musim pouzit game engine nebo staci jen normalni blender? EDIT:Aha-a kdyz nechci pozivat klicovani na kazdy kousek? |
Autor: | psychotron [ stř bře 05, 2008 4:09 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
no na takuto simulaciu ako je na tom videu, alebo na padanie domina potrebujes blender game engine, na to su tu iny machri, s tym ti nepomozem sice mozes to spravit aj klucovanim ako normalnu animaciu (to domino, bo na tom baraku by si sa asi uklucoval), ale ak to chces mat fyzikalne presne, tak potom blender game engine |
Autor: | Forseti [ stř bře 05, 2008 5:50 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
jestli začínáš tak si projeď tutorialy na grafika.cz, je tam dost kvalitního materiálu, který tě něco naučí |
Autor: | Bosf [ stř bře 05, 2008 7:03 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
psychotron píše: no na takuto simulaciu ako je na tom videu, alebo na padanie domina potrebujes blender game engine, na to su tu iny machri, s tym ti nepomozem lol bych odesel od kompu a klici dej mi klic ke klicovani
sice mozes to spravit aj klucovanim ako normalnu animaciu (to domino, bo na tom baraku by si sa asi uklucoval), ale ak to chces mat fyzikalne presne, tak potom blender game engine A chtel bych vytvorit kostku-na kazde jeji strane by se neco prehlavalo-videoklip dejme tomu.Jde to udelat? |
Autor: | tol [ stř bře 05, 2008 7:10 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Bosf píše: http://www.grafika.cz/art/3d/clanek1232498738.html
to jsem jaksi nepobral-konkretne ten krok- Stále v editačním módu selektujte jednotlivé body (RM) a přesunujte je (g) tak, abyste vytvořili tento tvar. to mam jako z toho oblouku udelat tenhle tvar nebo co? Měl jsem na mysli ten tvar na obrázku, co je hned pod tím textem, co cituješ- vytváříš tak profil, který se pak bude táhnout do tvaru toho oblouku. Nepřehlédni také text předtím a po něm- tzn. jednak je to nová křivka (ne ten oblouk) a je třeba přidat více kontrolních bodů a křivku na konci uzavřít. |
Stránka 1 z 7 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |