blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
Prolínání materiálů http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=5632 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | spule [ ned bře 02, 2008 6:56 pm ] |
Předmět příspěvku: | Prolínání materiálů |
Tak mám zase další problém: potřebuji prolnout dva materiály mezi sebou. Mám jeden s menší hodnotou Emit a jeden s větší, jejich prolnutím (postupnou změnou z jednoho materiálu na druhý) by se předmět zesvětlil (buď tedy postupně, nebo kdyby to nešlo, tak naráz). Jde to nějak udělat? Nechci totiž měnit přímo ten materiál, protože to by se změnily i ostatní předměty kam je ten materiál daný. Přímo měnit materiál a pro každou změnu nějakého předmětu dělat nový je hrozně nepraktické. |
Autor: | Pitris [ ned bře 02, 2008 7:25 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Prolínání materiálů |
spule píše: Tak mám zase další problém: potřebuji prolnout dva materiály mezi sebou. Mám jeden s menší hodnotou Emit a jeden s větší, jejich prolnutím (postupnou změnou z jednoho materiálu na druhý) by se předmět zesvětlil (buď tedy postupně, nebo kdyby to nešlo, tak naráz). Jde to nějak udělat? Nechci totiž měnit přímo ten materiál, protože to by se změnily i ostatní předměty kam je ten materiál daný. Přímo měnit materiál a pro každou změnu nějakého předmětu dělat nový je hrozně nepraktické.
Moc té otázce nerozumím. Prolnout v čase? Parametry materiálu lze animovat. No a pokud myslíš prolnout na objektu, tak to zkus přes NODy. |
Autor: | spule [ ned bře 02, 2008 7:41 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Prolínání materiálů |
Pitris píše: spule píše: ... No a pokud myslíš prolnout na objektu, tak to zkus přes NODy. Přesně tak. NODy, to má být v Node Editoru? A jo, díky! Material Nodes, to neznám, ale vypadá to, že se s tím pracuje dobře. Jdu to vyzkoušet |
Autor: | spule [ ned bře 02, 2008 8:07 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Ale vždyť Material Nodes upravuje zase materiály, a ne objekty, ne? Alespoň jak jsem to vyzkoušel a jak jsem to pochopil tady: http://www.3dscena.cz/art/3dscena/blender244-4.html A animovat to asi nejde, že? V Cinemě 4D to šlo udělat jednoduše. Prostě se v animačním okně přidala stopa materiálu a ten se normálně prolnul. V Blenderu není něco takového možné? Nevíte tedy, jak by to šlo udělat? Prostě potřebuju, aby se objekt v určitém okamžiku zesvětlil, nejlépe aby se zvětšila hodnota Emit. |
Autor: | Genom [ ned bře 02, 2008 8:09 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Na to by mělo stačit zanimovat v IPO emit u materiálu... |
Autor: | spule [ ned bře 02, 2008 8:48 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Genom píše: Na to by mělo stačit zanimovat v IPO emit u materiálu...
To je mi jasné, jen mi vadí, že když budu chtít více objektů, které se budou "rozsvěcet" každý v jinou chvíli, tak budu muset dělat pro každý z nich nový materiál, kdyžto v Cinemě jsem to vyřešil dvěma materiály - jedním světlejším, jedním tmavším. |
Autor: | Semiš [ ned bře 02, 2008 8:50 pm ] |
Předmět příspěvku: | . |
Ehm, co takhle dát tomu objektu kterej chceš animovat nový materiál(tím že klikneš na šipečku vedle názvu materiálu a dáš add new(parametry materiálu zůstanou, ovšem jeho úpravy se neprojevý na objektech na kterých je ten původní materiál daný) a na něm pak jednoduše animovat emit? |
Autor: | spule [ ned bře 02, 2008 10:01 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: . |
Semiš píše: Ehm, co takhle dát tomu objektu kterej chceš animovat nový materiál(tím že klikneš na šipečku vedle názvu materiálu a dáš add new(parametry materiálu zůstanou, ovšem jeho úpravy se neprojevý na objektech na kterých je ten původní materiál daný) a na něm pak jednoduše animovat emit?
No jasně, o tom mluvím. Ale jak jsem říkal, když chci mít deset objektů s různě naanimovaným emitem, tak musím mít taky deset materiálů, což je dost nelogické. A když budu chtít původní materiál změnit, budu muset změnit i těch deset dalších materiálů. Taková funkce mi v Blenderu chybí. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |