blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Animované (rotující) částice
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=5604
Stránka 11

Autor:  spule [ sob úno 23, 2008 5:12 pm ]
Předmět příspěvku:  Animované (rotující) částice

Zdravím,

potřebuju pomoct s částicovým systémem. Model částice se skládá z více částí. Když u tohoto objektu animuji rotaci, celý model normálně rotuje ale když spustím částicový systém, rotuje jen "rodičovská" část objektu (ta nejsvrchnější). Je to chyba v programu nebo účel? Dá se to nějak napravit?

Předem děkuji
Ondřej Cífka

Autor:  Pitris [ sob úno 23, 2008 5:41 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Animované (rotující) částice

spule píše:
Zdravím,

potřebuju pomoct s částicovým systémem. Model částice se skládá z více částí. Když u tohoto objektu animuji rotaci, celý model normálně rotuje ale když spustím částicový systém, rotuje jen "rodičovská" část objektu (ta nejsvrchnější). Je to chyba v programu nebo účel? Dá se to nějak napravit?

Předem děkuji
Ondřej Cífka

Můžeš tady hodit alespoň screenshot, v lepším případě přímo blend soubor? Nemám moc představu, co nefunguje.

Autor:  spule [ sob úno 23, 2008 5:54 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Animované (rotující) částice

Pitris píše:
Můžeš tady hodit alespoň screenshot, v lepším případě přímo blend soubor? Nemám moc představu, co nefunguje.


Jasně, posílám. Je to tam dobře vidět, protože to je jen jedna částice. Ten model uprostřed se otáčí, ale u té částice se točí jen jedna krychle... snad pochopíte.

Dodatek: Mým cílem je, aby se to točilo celé, včetně té vnořené krychle. Samozřejmě řešením je naanimovat všechny ty části stejně, ale chci se zeptat, jestli se s tím dá dělat ještě něco elegantnějšího :wink: a jestli je to noemální chování.

Přílohy:
Poznámka: Komplexní částice
particle-test.zip [29.81 KiB]
36 krát

Autor:  kareem [ sob úno 23, 2008 6:13 pm ]
Předmět příspěvku: 

Napadá mě akorát nastavit objektu Cube.001 copy rotation a do položky target napsat Cube. Pak to funguje.

Autor:  spule [ sob úno 23, 2008 6:16 pm ]
Předmět příspěvku: 

kareem píše:
Napadá mě akorát nastavit objektu Cube.001 copy rotation a do položky target napsat Cube. Pak to funguje.

Hm, díky. Ale když dám Object > Copy Attributes > Rotation, tak mi to žádnou kolonku Target nenabídne.

Autor:  kareem [ sob úno 23, 2008 6:20 pm ]
Předmět příspěvku: 

spule píše:
kareem píše:
Napadá mě akorát nastavit objektu Cube.001 copy rotation a do položky target napsat Cube. Pak to funguje.

Hm, díky. Ale když dám Object > Copy Attributes > Rotation, tak mi to žádnou kolonku Target nenabídne.


Ale né,
F7(Object buttons) > karta Constraint > add constraint > copy rotation

Autor:  spule [ sob úno 23, 2008 6:23 pm ]
Předmět příspěvku: 

kareem píše:
spule píše:
kareem píše:
Napadá mě akorát nastavit objektu Cube.001 copy rotation a do položky target napsat Cube. Pak to funguje.

Hm, díky. Ale když dám Object > Copy Attributes > Rotation, tak mi to žádnou kolonku Target nenabídne.


Ale né,
F7(Object buttons) > karta Constraint > add constraint > copy rotation


Aha, to je dobrý. Dík, já to tak ještě moc neznam :)

Autor:  Pitris [ sob úno 23, 2008 6:24 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Animované (rotující) částice

spule píše:
Pitris píše:
Můžeš tady hodit alespoň screenshot, v lepším případě přímo blend soubor? Nemám moc představu, co nefunguje.


Jasně, posílám. Je to tam dobře vidět, protože to je jen jedna částice. Ten model uprostřed se otáčí, ale u té částice se točí jen jedna krychle... snad pochopíte.

Dodatek: Mým cílem je, aby se to točilo celé, včetně té vnořené krychle. Samozřejmě řešením je naanimovat všechny ty části stejně, ale chci se zeptat, jestli se s tím dá dělat ještě něco elegantnějšího :wink: a jestli je to noemální chování.

Záměr to není. Obejít se to dá buď:
1)Spojíš obě krychle do jednoho meshe
2)Animuješ každou krychli zvlášť (parent mezi nimi nemáš) a pak každou z nich sparentuješ na generátor částic.

Autor:  spule [ sob úno 23, 2008 6:38 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Animované (rotující) částice

Pitris píše:
Záměr to není. Obejít se to dá buď:
1)Spojíš obě krychle do jednoho meshe
2)Animuješ každou krychli zvlášť (parent mezi nimi nemáš) a pak každou z nich sparentuješ na generátor částic.


No, to co mi poradil kareem mi nějak moc nefunguje, je to docela složitý model a netočí se to jak má.

Ale díky moc! Spojil jsem je a funguje to. Myslel jsem, že když to udělám, tak půjdou textury do háje...

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/