blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Denní/noční Země
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=5553
Stránka 11

Autor:  bily.trpaslik [ úte úno 12, 2008 1:01 am ]
Předmět příspěvku:  Denní/noční Země

Mám zapeklitý problém :)

Vrhnul jsem se na tvorbu zeměkoule. Dělal jsem ji podle tutoriálu z těchto stránek, v tom nebyl problém. Jenže když potom tu Zemi vyrenderuju, tak v místech, kde nedopadá sluneční záře je taková nijaká, vlastně je tam tma, že. No ale já bych raději, aby tam byla vidět noční tvář Země. Tzn. jedna polokoule ozářená a za dne, druhá v noci za tmy (se svítícími městy atp.) Jenže nevím, jak na to. Napadlo mě asi tak jediné řešení, a to nastavit texturu té noční tváře tak, aby se zobrazovala pouze tehdy, když na ni NEDOPADÁ sluneční svit, tedy když je mimo dosah generovaného světla. Je něco takového možné? Anebo měl by někdo jiný nápad?

Děkuji za odpovědi

Přílohy:
Poznámka: Ukázkový obrázek
Earth.jpg
Earth.jpg [ 26.54 KiB | Zobrazeno 488 krát ]

Autor:  Semiš [ úte úno 12, 2008 1:15 am ]
Předmět příspěvku:  .

http://www.uni-bonn.de/~smaeter/tutorials.php?site=planet
Návod na krásnou zemi :wink: .
Je tam i jak udělat noční část ale jak na ní v animaci mě teda fakt moc nenapadá.
SNad jen prostě tu planetu rozdělit na 2 textury(=materiály)(na noční a dení polovinu) a na každé části planety rovnoměrně rotovat texturou(pomocí ofsX/Y/Z v materiálech v map imput u textury), ale nevim jestli by to bylo možný, je to fakt jen nápad z hlavy :) .
A jestli ti jde jen scénu, tak stačí dát na planetu dva materiály a na každej jinou texturu a na jednu fotku země a na druhou fotku noční země a když je stejně namapuješ tak to bude sedět :wink: .

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/