blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
Lens u kamery http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=5539 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Ragnos [ čtv úno 07, 2008 8:29 pm ] |
Předmět příspěvku: | Lens u kamery |
Bavil jsem se s X_H_N a on mi řekl že by snad mělo být Lens: nastaveno z defaultních 35 na 50 aby to odpovídalo foťáku, co je na tom pravdy? Nejsem fotograf nevím, ale nerad bych renderoval špatně. |
Autor: | Ragnos [ čtv úno 07, 2008 8:52 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
nakonec jsem tady našel jednu tabulku, jsou ty údaje v ní Lens v Blenderu? http://cs.wikipedia.org/wiki/Objektiv tak si sám odpovím asi ano |
Autor: | Pitris [ čtv úno 07, 2008 9:14 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Na tu otázku se nedá přesně odpovědět. Nikdo nedefinoval, co je to normální ohnisko, ale 35mm přepočtených na 35mm film odpovídá lidskému oku. Tak nějak jsem to četl. |
Autor: | X_H_N [ čtv úno 07, 2008 9:18 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
No fotak ma 50 u vecich objektu je to dost znat kdyz se da 35 tak to vypada se se hrouti |
Autor: | Pitris [ čtv úno 07, 2008 9:23 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
X_H_N píše: No fotak ma 50 u vecich objektu je to dost znat kdyz se da 35 tak to vypada se se hrouti 28čka je širokáč. 35mm by nemělo nic deformovat...
|
Autor: | tol [ pát úno 08, 2008 1:13 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Ragnos píše: nakonec jsem tady našel jednu tabulku, jsou ty údaje v ní Lens v Blenderu?
http://cs.wikipedia.org/wiki/Objektiv tak si sám odpovím asi ano Jak jsem to pochopil, tak v tom článku, co postuješ, používají jako jednotky stupně, což nejsou jednotky těch defaultních 35 (nejspíš mm) v Blenderu. Hned vedle nastavení čočky je tlačíko "D", kterým zapneš stupně jako jednotky. Těch 35 se pak přepočítá na těch cca 50 stupňů, co v tom článku uvádí jako normální objektiv a to, co vidí lidské oko |
Autor: | Ragnos [ pát úno 08, 2008 5:14 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
tol:tímpádem za předpokladu že budu chtít simulovat lidské oko viz tohle. je těch 35 přepočítano na stupně 50 správně Citace: úhel záběru je asi 50°, což je zhruba stejně jako úhel vnímání lidského oka; snímky pořízené takovým objektivem mají pro člověka nejpřirozenější perspektivu a viz. tohle Citace: Pro 35mm filmové políčko má normální objektiv ohniskovou vzdálenost asi 50mm
za předpokladu že chci simulovat objektiv pro 35mm filmové políčko má objektiv ohniskovou vzdálenost asi 50mm, tak musím nastavit 50 jinak se můžu řídit tou tabulkou dole která je brána v mm. snad jsem to napsal aspoň trochu srozumitelně tak jak jsem to pochopil já od Tola + z toho co je tam psáno |
Autor: | tol [ pát úno 08, 2008 5:30 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Ragnos: já to tak také chápu. Ale nejsem fotograf a popravdě Wikipedii nepovažuji vždycky za 100procentně spolehlivý zdroj informací Zatím jsem teda čočku kamery ale měnil spíš vyjímečně, těch 35 mi většinou vyhovovalo a v nejhorším se případné zborcené hrany dají celkem pohodlně doladit postprocesem |
Autor: | Ragnos [ pát úno 08, 2008 5:40 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Tol:no já jsem se setkal s problémem s Lens: u interiéru, kde jsem původně musel dost prodloužit místnost směrem od kamery dozadu aby se mi tam všechno vešlo. takže se to neobešlo než úpravou lens. ale doufám že to ještě proberu až se mi dostane po ruce nějaký fotograf, abych to temno v hlavě pokud možno eliminoval |
Autor: | Pitris [ pát úno 08, 2008 5:42 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Ragnos píše: tol:tímpádem za předpokladu že budu chtít simulovat lidské oko
viz tohle. je těch 35 přepočítano na stupně 50 správně Citace: úhel záběru je asi 50°, což je zhruba stejně jako úhel vnímání lidského oka; snímky pořízené takovým objektivem mají pro člověka nejpřirozenější perspektivu a viz. tohle Citace: Pro 35mm filmové políčko má normální objektiv ohniskovou vzdálenost asi 50mm za předpokladu že chci simulovat objektiv pro 35mm filmové políčko má objektiv ohniskovou vzdálenost asi 50mm, tak musím nastavit 50 jinak se můžu řídit tou tabulkou dole která je brána v mm. snad jsem to napsal aspoň trochu srozumitelně tak jak jsem to pochopil já od Tola + z toho co je tam psáno Neeee. 50 je úhel, ne vzdálenost. Lidské oko má zorný úhel cca 50st. To ber jako konstantu. Ve fotografování je však podstatná ohnisková vzdálenost. Problém ovšem je, že film (snímač, sítnice oka...) je pokaždé jinak velká, proto se ohnisková vzdálenost přepočítává na 35mm filmové políčko (to je jen otázká volby - tahle velikost je prostě velmi častá - proto je zvolena jako etalon). Digitální fotoaparáty mají snímač velmi malý a proto je i skutečná ohnisková vzdálenost menší. Tak třeba pro čip velikosti nehtu na malíčku má čočka ohniskovou vzdálenost asi jen 8mm, ale pokud by se čip zvětšil na velikost filmového políčka 35mm byla by dejme tomu 35mm... Shrnuto: Lidské oko má zorný úhel asi 50st, což odpovídá objektivu s ohniskovou vzdáleností 35mm přepočtených na 35mm film. V Blenderu tedy nastavíš lens buď na 35mm a nebo 50st se zaškrtnutým "D". |
Autor: | Ragnos [ pát úno 08, 2008 5:47 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Pitris:kde jsem psal ze 50 neni uhel, ta druha citace kde je napsano mm je taky z wiki a o ní se to co píšu opírá ? |
Autor: | Pitris [ pát úno 08, 2008 5:47 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
35mm pokaždé trochu deformuje, ale ta deformace by měla být pro lidské oko relativně přirozená a nepatrná. Široké objektivy (24mm, 18mm) deformují více, ale používají se právě pro interiéry, neboť zachytí mnohem více (v místnosti více než do rohu nejsi schopen odstoupit) naopak pro portréty je prý nejvhodnější ohnisko kolem 100mm kdy obličej vypadá přirozeněji (širší objektivy dělají něco jako karikatury)... |
Autor: | Pitris [ pát úno 08, 2008 5:48 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Ragnos píše: za předpokladu že chci simulovat objektiv pro 35mm filmové políčko má objektiv ohniskovou vzdálenost asi 50mm, tak musím nastavit 50 jinak se můžu řídit tou tabulkou dole která je brána v mm.
Tahle věta mě zmátla. Už jsem v obraze... |
Autor: | Ragnos [ pát úno 08, 2008 5:50 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Pitris:ale s tím 100mm ohniskem pro obličeje jsi mě mile překvapil protože si vzpomínám jak prapodivně se mi deformovala hlava s defautlním lens a jak jsem proto renderoval tu hlavu orthograficky |
Autor: | Pitris [ pát úno 08, 2008 5:56 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Lidské oko není uzpůsobeno někomu koukat do xichtu zblízka - tak jako objektiv kamery - proto to působí podivně. Portréty se fotí "stovkou" a poodstoupí se. Všimni si, jak je daleko fotograf, když si necháš dělat fotky do občanky... Pokud se o to samé pokusíš s digitálem na "krátké sklo" rozuměj zoom 1, tak si musíš sednou 1m před model. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |