blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
Problém s vlasama (vousmama) http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=5239 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Sadam [ úte říj 30, 2007 7:36 pm ] |
Předmět příspěvku: | Problém s vlasama (vousmama) |
Pustil jsem se zas po dlouhé době do blendrování a chtěl bych se zeptat: Pokud si přidám Plane a nastavím tomu statické částice a vymodeluji to jako vousy pomocí prázdného tělesa Add-empty a nastavím v kolonce fiels and deflection strenght tak abych dostalo vhoudnou hodnotu ovlivňující vousy. A teď k mému problému: Chtěl bych se zeptat na to, když přidám dalši plane nastavený na statické částice tak mě je ( ten vložený plane ) bude ovlivňovat již přidaný prázdný oběkt (empty) dá se to nějak nastavit aby určité prázdné těleso ovlivňovaly určitý plane nastavený jako statické částice? |
Autor: | Genom [ úte říj 30, 2007 10:28 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Jistě...stačí to jen dát do jiné vrtvy (layeru)... |
Autor: | Sadam [ stř lis 21, 2007 10:28 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak jsem se o5 vrhl na můj už dlouho stojící a hodně odkládaný projekt. Apo té co jsem vyřešil problém který se týkal ovlivnitelnosti (vlasů) tak se tu druhý problém. Jak nastavím aby ty vlasy nebyli jak malinkaté špagety vystřelující s jednoho bodu do druhého ale aby se také trochu propletly a pokroutily. (velikost a tloušťka není problém to vím ale ten tvar mě trápí) |
Autor: | Genom [ čtv lis 22, 2007 12:23 am ] |
Předmět příspěvku: | |
k tomu aby se propletly,čili trochu promíchali,stačí zadat particlům veličinu random (Particle Motion->Velocity->Random) a nejlíp je prozatím pokroutíš přes deformační křivky... Co se ještě týče té tloušťky "vlasů" tak jejich parametry lze doladit přes Strands (Shading(F5)->Links and Pipeline->Render Pipeline->Strands) |
Autor: | Sadam [ pát lis 23, 2007 7:23 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
O všech těchto metodách už vím a už jsem je použil až na ty křivky: vždy to ovlivní jen tu pložku od kud vylézají vlasy. Dájí se nějak ovlivnit přímo ty vlasy? (particly) Ale chtěl bych se zeptat jestli existuje ještě něco jiného než (Particle Motion->Velocity->Random) protože tohle ty vlasy jen odkloní z osy ale já myslel trochu něco jiného že by se ten vlas zkroutil. Jestli něco takového existuje. (aby vypadali jako kudrlinky a ne učesané) |
Autor: | pedu [ sob lis 24, 2007 9:57 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Rand nie je len v záložke Part. motion, ale aj v prvej záložke častíc. |
Autor: | pedu [ ned lis 25, 2007 6:34 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Tá krivka naozaj zakriví vlasy, nielen plôšku. Inak - keď treba pekne ovládať particle, nestačí jeden mesh. Ku hlave je dobré naparentovať ešte "skalp", ktorý nebude viditeľný, len poslúži na generovanie častíc. Prípadne aj viac skalpov. Aj s krivkami... |
Autor: | Genom [ ned lis 25, 2007 10:17 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Ještě existuje patch,kde se dají vlasy jednotlivě upravovat v particle modu... http://www.graphicall.org/builds/builds/showbuild.php?action=show&id=545 |
Autor: | Sadam [ úte lis 27, 2007 6:28 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
JJ děkuji. Ještě bych se chtěl zeptat na prásci s vrstvami jak přesunu oběkt z první vrstvy do vrstvy druhé a naopak? Pro představu jak jsem vyřešil svůj problém s tím zakřivením vousů. Udělal jsem si dva skalpy, tomu senomo jsem dal poloviční velikost particlů než tomu druhýmu a dal jsem to do dvou vrstev takže každá sveřuje jinam a tak to vypadá o toruchu lépe. |
Autor: | Semiš [ úte lis 27, 2007 7:00 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Sadam píše: JJ děkuji.
Ještě bych se chtěl zeptat na prásci s vrstvami jak přesunu oběkt z první vrstvy do vrstvy druhé a naopak? V objektovém módu a M-výběr vrstvy . |
Autor: | Genom [ stř lis 28, 2007 9:39 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Sadam: U toho patche co jsem sem postoval by ti teoreticky stačil jen jeden skalp a vlasy tam pak můžeš "česat,rozcuchávat,stříhat,prodlužovat i zahušťovat" dle libosti... Jinak co se layerů(vrstev) týče, tak v záhlaví 3D okna (lišta pod 3D oknem) pokud jsi v objektovém modu,kolonka 20 okýnek,který reprezentujou jednotlivý layery...přesouvání mezi layery->levé tl. myši...přesun objektu do layeru (musí být označen)->jak už psal Semiš...zobrazení více layerů najednou (např. 1,8,16)->Shift+levé tl. myši...zobrazení všech layerů->klávesa pod klávesou ESC (středník ";")... |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |