blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
BUMP map? (CHYBA?) http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=5207 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Jan Železný [ sob říj 20, 2007 10:06 am ] | |||
Předmět příspěvku: | BUMP map? (CHYBA?) | |||
Mám docela problém (a nejen já asi mi vÅ¡ichni). Internal render počÃtá totiž BUMP (v Blenderu NORmal map) dost mizerně. Tak jsem si řÃkal že použiju Yafray. A také ano ten už počÃtá BUMP mapu OK. Jenže máto háček Yafray neumà zakrýt časti BUMPmapy prostě ji aplikuje na celý objekt. TlačÃtko Stencil na zakrità mapy funguje pouze s intervalem. Napadajà mě dvě možnosti. -Exportovat BUMP mapu do UV mapy a pak Yafray bude funfovat i zakrytà mapy. To nenà dobré jelikož se omezà kvalita na texturu exportu. -Å kemrat u vývojářů Blenderu aby spravily BUMP mapy. Jelikož třeba NODeditor nefunguje jinde než s intervalem. NevÃte někdo jak to vyřeÅ¡it? Já vážně nevÃm proč to nefunguje jak má dokonce mám pocit že jsem to tu kdysi dávno psal. Přitom procedurálnà textury jsou tak super věc jen kdyby v nich fungovala BUMPmapa Koukněte na obrázky ten rozdÃl je brutálnÃ. (totožná scéna jen jiný RENDER)
|
Autor: | Antharon [ sob říj 20, 2007 1:22 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
v render menu dat bake a tam vyexportovat normal mapu, to je asi najlepsie riesenie a potom yafray |
Autor: | Jan Železný [ sob říj 20, 2007 2:02 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
To mně napadlo ale bohužel je to asi jediné řeÅ¡enÃ. Přitom procedurálnà textury majà význam jen dokud z nich neudělám jpg. U procedurálnà textury nezáležà na vzdálenosti kamery od objektu u UV+jpg už bohužel ano a hodně. |
Autor: | Antharon [ sob říj 20, 2007 2:14 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
njn, ale v podstate, kez ju vyrendrujes tak 3-5 krat vacsiu nez je obrazok, ktory z toho chces, tak by sa nemalo stat, ze tam budu kocky... akurat ze to je trosicku narocnejsie pri rendri |
Autor: | Jan Železný [ ned lis 25, 2007 11:16 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak sem to poslal jako BUG na vývojáře blenderu ale nechápu tvrdà že já mám něco blbě nastaveno. Zkuste se nato někdo podÃvat já vážně nevÃm. http://projects.blender.org/tracker/ind ... 9&atid=125 |
Autor: | taby [ ned lis 25, 2007 2:09 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Tu neplechu ti tam dělá ta textura typu "blend". |
Autor: | Jan Železný [ ned lis 25, 2007 11:04 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Ne to si nepochopil ta blend textura je tam je ukázku zakrytà Nor-mal mapy (bump mapy). Mně Å¡lo o to aby Blender počÃtal Nor-mal (bump map) stejně jako yafray tedy správně. http://projects.blender.org/tracker/ind ... 9&atid=125 |
Autor: | taby [ pon lis 26, 2007 8:28 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Jo, máš recht. Špatně jsem to celé pochopil. |
Autor: | jucas [ pon lis 26, 2007 12:54 pm ] | |||
Předmět příspěvku: | ||||
Pro interní renderer se musí použít jiné nastavení než pro Yafray. Pokud má textura vytvářet nerovnosti typu výstupek, musí být na procedurálku použit gradient 0.5-1 nebo 0-0.5 pro všechny kanály. A taky je dobré nastavit parametr nabla, který určuje šířku vygenerované NOR mapy (menší hodnoty mapu "zaostří"). Detailněji je to popsáno v manuálu (Wiki) na blender.org v sekci procedurálek a DISPlace mapping. Taky není od věci zkusit jiné mapování než ORCO, třeba NOR, GLOB, který není tak závislý na geometrii objektu. Nicméně Yafray asi i tak disponuje lepším algoritmem.
|
Autor: | Jan Železný [ pon lis 26, 2007 10:48 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Jucas: Děkuji! Děkuji! Děkuji! MusÃm to napsat opravdu mně to moc potěÅ¡ilo. Divné přitom využÃvám procedurálnà textury pro Color Subtract a ta také bez gradientu nefunguje správně. A přitom mně to nenapadlo použÃt gradient do NORmal mapy. -Å koda že jen pro statické objekty. Protože pouze mapovanà ORCO reaguje na deformace objektu (a samo zřejmě také UV mapa). Proto jsem nezkouÅ¡el jiné mapovánà myslel jsem rovnou na organický objekt (pastavu a tak) Asi se v tomto přÃpadě bez UV mapy neobejdu Å¡koda. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |